Στην εξειδίκευση των νέων παρεμβάσεων για την στήριξη της κοινωνίας που ανακοίνωσε χθες Τρίτη ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης προχώρησαν ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Θόδωρος Σκυλακάκης και ο υφυπουργός Οικονομικών Απόστολος Βεσυρόπουλος.
Το «πακέτο» περιλαμβάνει, όπως ανακοίνωσε ο κ. Σταϊκούρας, 7 νέες παρεμβάσει για νοικοκυριά και επιτηδευματίες με χρέη, χαμηλοσυνταξιούχους , αγρότες και εργαζόμενους.
7 νέες παρεμβάσεις
1. Για τη ρύθμιση χρεών
Για όσους έχουν απολέσει τις φορολογικές και ασφαλιστικές ρυθμίσεις των 72 ή 120 δόσεων ή αυτές κατέστησαν μη εξυπηρετούμενες έως την 1η Φεβρουαρίου 2023 δίνεται η δυνατότητα να τις αναβιώσουν καταβάλλοντας δύο μηνιαίες δόσεις έως τις 31 Ιουλίου 2023 – την τρέχουσα δηλαδή και μία επιπλέον – που αποσβένει παλιές υποχρεώσεις με σειρά παλαιότητας.
Ποσά που έχουν καταβληθεί ως υπερείσπραξη αποσβένουν τις παλαιότερες δόσεις με σειρά παλαιότητας. Οι δόσεις που έχουν χαθεί μεταφέρονται έντοκα στο τέλος της ρύθμισης. Η αναβίωση πραγματοποιείται με όλα τα ευεργετήματα των ρυθμίσεων αυτών.
Για όσους φορολογούμενους είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους ή και είχαν ρυθμισμένες ασφαλιστικές και φορολογικές εισφορές την 1η Νοεμβρίου του 2021 – που συνέχισαν να την εξυπηρετούν έως σήμερα αλλά δημιούργησαν νέες οφειλές – δημιουργείται ένα νέο σχήμα.
Συγκεκριμένα, οφειλές που κατέστησαν ληξιπρόθεσμες μετά την 1η Νοεμβρίου του 2021 και έως την 1η Φεβρουαρίου του 2023 μπορούν να ρυθμιστούν είτε σε 36 δόσεις με το αντίστοιχο επιτόκιο που ισχύει στην πάγια ρύθμιση των 12 δόσεων, είτε σε 72 δόσεις με το αντίστοιχο επιτόκιο που ισχύει στην πάγια ρύθμιση των 24 δόσεων. Σε περίπτωση ένταξης στη νέα ρύθμιση ισχύουν τα ευεργετήματα της αναβίωσης των ρυθμίσεων.
Μπορούν να ενταχθούν στη νέα ρύθμιση και οφειλές που είναι ενταγμένες σε εξυπηρετούμενες κατά την 1η Φεβρουαρίου του 2023 πάγιες ρυθμίσεις εφόσον αυτές περιλαμβάνουν αποκλειστικά νέες οφειλές που δημιουργήθηκαν από την 1η Νοεμβρίου του 2021.
2. Έκτακτη εφάπαξ ενίσχυση 200 – 300 ευρώ σε συνταξιούχους
Η πρώτη, όπως είπε ο ΥΠΟΙΚ αφορά τη χορήγηση έκτακτης ενίσχυσης στους συνταξιούχους. Οι συνταξιούχοι που δεν έλαβαν αύξηση λόγω προσωπικής διαφοράς ήπου η αύξηση της σύνταξής τους θα λάβουν μέχρι το τέλος Μαρτίου έκτακτη εφάπαξ οικονομική ενίσχυση, σημείωσε.
Η ενίσχυση αυτή καλύπτει πάνω από 1 εκατ. συνταξιούχους και διαμορφώνεται από 200 – 300 ευρώ ανάλογα με το ύψος των συντάξιμων αποδοχών και την τυχόν αύξηση που έλαβαν. Η ενίσχυση θα είναι αφορολόγητη ακατάσχετη και ανεκχώρητη. Το δημοσιονομικό κόστος του μέτρου εκτιμάται στα 280 εκατ. ευρώ. Μέχρι τέλος Μαρτίου το έκτακτο βοήθημα θα δοθεί στους συνταξιούχους.
3. Παράταση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ
Το δεύτερο μέτρο αφορά την παράταση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ. Επεκτείνεται για άλλους 6 μήνες και ως το τέλος του έτους η μείωση των συντελεστών ΦΠΑ σε μία σειρά από προϊόντα και υπηρεσίες, όπως οι μεταφορές επιβατών, ο καφές και τα μη αλκοολούχα ποτά, οι κινηματογράφοι, οι σχολές χορού και τα γυμναστήρια. Το επιπλέον δημοσιονομικό κόστος για το 2ο εξάμηνο του έτους εκτιμάται στα 250 εκατ. ευρώ.
4. Για τους αγρότες
– Η επιστροφή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο αγροτικό πετρέλαιο συνεχίζεται και για το 2023. Το δημοσιονομικό κόστος εκτιμάται στα 76 εκατ. ευρώ.
5. Καταβολή εκκρεμών αγροτικών αποζημιώσεων
«Επιδιώκουμε να επιταχύνουμε την καταβολή εκκρεμών αγροτικών αποζημιώσεων τόσο μέσω του ΕΛΓΑ όσο και μέσω του πλαισίου στήριξης» ανέφερε ο ΥΠΟΙΚ. Το δημοσιονομικό κόστος εκτιμάται στα 120 εκατ. ευρώ.
6. Επίδομα ανθυγιεινής εργασίας
Όπως ανακοινώθηκε, αυξάνεται στα 200 ευρώ από 150 ευρώ μέχρι πρότινος το ανώτατο ύψος του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας για απασχολούμενους στον τομέα της υγείας καθώς επίσης και για υπαλλήλους του Πυροσβεστικού Σώματος, ενώ παράλληλα διευρύνονται οι ειδικότητες εργαζομένων που μπορούν να λάβουν το συγκεκριμένο είδος επιδόματος.
Για τα υπόλοιπα υπουργεία θα ακολουθήσουν αντίστοιχες αποφάσεις για τις κατηγορίες δικαιούχων το επόμενο διάστημα. Το επιπλέον δημοσιονομικό κόστος εκτιμάται στα 80 εκατ. ευρώ οπότε το συνολικό ετήσιο κόστος ανέρχεται στα 250 εκατ. ευρώ.
7. Εξωδικαστικός μηχανισμός
Υποχρεώνουμε την αιτιολόγηση της μη ρύθμισης που επιβάλει ο αλγόριθμος. Απαιτείται δημόσια ανάρτηση της αιτιολόγησης στην πλατφόρμα. Διευρύνουμε το πεδίο προκειμένου να εντάσσονται και οφειλέτες με μια οφειλή όπως τα νοικοκυριά με ένα στεγαστικό δάνειο. Εντάσσουμε και νέες κατηγορίες οφειλών όπως είναι οι οφειλές υπέρ τρίτων που εισπράττονται από τη φορολογική διοίκηση. Καταργούμε την ποινή προεξόφλησης προς το Δημόσιο. Ως προς την κατάργηση θα αφαιρούνται στο ακέραιο οι δόσεις για τις υπολειπόμενες δόσεις. Το επιτόκιο ρύθμισης γίνεται σταθερό 3% από Euribor 5% που είναι σήμερα. Οι βελτιώσεις καταλαμβάνουν και τις ήδη επιτυχημένες ρυθμίσεις.
H τοποθέτηση του Υπουργού Οικονομικών κ. Χρήστου Σταϊκούρα
Η Ελλάδα, όπως και ολόκληρη η Ευρώπη, εξακολουθεί να βρίσκεται αντιμέτωπη με πολυ-επίπεδες προκλήσεις, που απορρέουν από εξωγενείς κρίσεις.
Προκλήσεις στις οποίες, όμως, η χώρα μας απαντά δυναμικά και αποτελεσματικά, όπως καταδεικνύεται από την ισχυρή ανθεκτικότητα και τις θετικές προοπτικές της ελληνικής οικονομίας.
Αυτά επιβεβαιώθηκαν προχθές, στις χειμερινές προβλέψεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, σύμφωνα με τις οποίες ο ρυθμός ανάπτυξης της χώρας είναι – σταθερά – σημαντικά υψηλότερος του ευρωπαϊκού μέσου όρου, ενώ ο πληθωρισμός αποκλιμακώνεται, και διαμορφώνεται σε χαμηλότερο ύψος συγκριτικά με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.
Αυτά τα θετικά και αισιόδοξα – συγκριτικά σε ευρωπαϊκό επίπεδο – αποτελέσματα, οφείλονται στους πολίτες και αποτελούν «καρπό» των μέτρων στήριξης αυτών που έχει λάβει, μέχρι σήμερα, η Ελληνική Κυβέρνηση.
Μέτρα στήριξης γενναία, στα 3 υψηλότερα «πακέτα» στήριξης – ως ποσοστό του ΑΕΠ – μεταξύ των ευρωπαϊκών κρατών.
Μέτρα στήριξης δυναμικά, που κάθε φορά ενισχύονται και εμπλουτίζονται, ανάλογα με τον υφιστάμενο – κάθε φορά – δημοσιονομικό χώρο, χωρίς να υποθηκεύουμε την αναγκαία δημοσιονομική σταθερότητα.
Αυτό πράττουμε και σήμερα, με τα μέτρα που ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης.
Η καλή πορεία της οικονομίας, το ακόμη καλύτερο δημοσιονομικό αποτέλεσμα του 2022, και η εφετινή εκτέλεση του Προϋπολογισμού, μάς δίνουν – με ασφάλεια – το αναγκαίο δημοσιονομικό περιθώριο, ύψους περίπου 800 εκατ. ευρώ, για 7 νέες, σημαντικές παρεμβάσεις.
Συγκεκριμένα:
1ον. Χορήγηση έκτακτης ενίσχυσης σε συνταξιούχους.
Λόγω της σημαντικής αύξησης του επιπέδου των τιμών, οι συνταξιούχοι που δεν έλαβαν αύξηση σύνταξης λόγω προσωπικής διαφοράς με βάση Νόμο του 2016 ή που η αύξηση της σύνταξής τους ήταν μικρότερη του 7%, θα λάβουν, μέχρι το τέλος Μαρτίου, έκτακτη εφάπαξ οικονομική ενίσχυση.
Αυτή η ενίσχυση καλύπτει περισσότερους από 1 εκατ. συνταξιούχους και διαμορφώνεται από τα 200 έως τα 300 ευρώ, ανάλογα με το ύψος των συντάξιμων αποδοχών και την τυχόν αύξηση που έλαβαν.
Η ενίσχυση είναι αφορολόγητη, ανεκχώρητη και ακατάσχετη στα χέρια Δημοσίου ή τρίτων, δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη προς το Δημόσιο, και δεν υπόκειται σε οποιοδήποτε τέλος, εισφορά ή άλλη κράτηση υπέρ του Δημοσίου.
Το δημοσιονομικό κόστος εκτιμάται στα 280 εκατ. ευρώ.
2ον. Παράταση μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ.
Επεκτείνεται, για άλλους 6 μήνες, και έως το τέλος του έτους, η μείωση των συντελεστών ΦΠΑ, η οποία έχει νομοθετηθεί έως τον Ιούνιο του 2023, σε μια σειρά από προϊόντα και υπηρεσίες, όπως είναι οι μεταφορές επιβατών, ο καφές και τα μη αλκοολούχα ποτά, οι κινηματογράφοι, τα γυμναστήρια και οι σχολές χορού.
Αυτό το μέτρο έχει στόχο να στηρίξει την επιχειρηματικότητα, καθώς οι εν λόγω κλάδοι, που επηρεάστηκαν ιδιαίτερα από τις οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας, συνεχίζουν να επηρεάζονται από τα αυξημένα κόστη λειτουργίας, εξαιτίας της ενεργειακής κρίσης.
Το επιπλέον δημοσιονομικό κόστος, για το 2ο εξάμηνο του έτους, εκτιμάται στα 250 εκατ. ευρώ.
3ον. Επιστροφή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) στο αγροτικό πετρέλαιο.
Για τον περιορισμό του αυξημένου κόστους παραγωγής και τη στήριξη της γεωργικής παραγωγής, η επιστροφή του ΕΦΚ στο αγροτικό πετρέλαιο συνεχίζεται και για το 2023.
Το δημοσιονομικό κόστος εκτιμάται στα 76 εκατ. ευρώ.
4ον. Καταβολή εκκρεμών αγροτικών αποζημιώσεων.
Επιδιώκουμε, με επισπεύδον το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, να επιταχύνουμε την καταβολή εκκρεμών αγροτικών αποζημιώσεων, τόσο μέσω του ΕΛΓΑ και του μηχανισμού ενισχύσεων ήσσονος σημασίας, όσο και μέσω του Ουκρανικού πλαισίου στήριξης.
Το δημοσιονομικό κόστος εκτιμάται στα 120 εκατ. ευρώ.
5ον. Αύξηση και διεύρυνση του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας.
Όπως ανακοινώθηκε στια αρχές της εβδομάδας, αυξάνεται στα 200 ευρώ, από 150 ευρώ μέχρι πρότινος, το ανώτατο ύψος του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας για απασχολούμενους στον τομέα της υγείας, καθώς επίσης για υπαλλήλους που ανήκουν και υπηρετούν στο Πυροσβεστικό Σώμα, ενώ παράλληλα διευρύνονται οι ειδικότητες εργαζομένων που μπορούν να λάβουν το συγκεκριμένο είδος επιδόματος.
Για τα υπόλοιπα Υπουργεία θα ακολουθήσουν αντίστοιχες Αποφάσεις για τις κατηγορίες δικαιούχων, το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.
Το επιπλέον δημοσιονομικό κόστος εκτιμάται στα 80 εκατ. ευρώ, οπότε πλέον το συνολικό, μόνιμο ετήσιο δημοσιονομικό κόστος ανέρχεται στα 250 εκατ. ευρώ.
6ον. Νέο πλαίσιο ρυθμίσεων οφειλών.
Έχοντας πλήρη επίγνωση των νέων δυσκολιών που προκάλεσαν στους οφειλέτες, μετά την πανδημία, η ενεργειακή κρίση και η σημαντική αύξηση του πληθωρισμού, συνεκτιμώντας την ανάγκη διατήρησης της κουλτούρας πληρωμών, και με αίσθημα δικαίου απέναντι στους συνεπείς φορολογούμενους, προχωράμε σε ένα νέο πλαίσιο ρυθμίσεων οφειλών.
Συγκεκριμένα:
Για όσους έχουν απολέσει τις φορολογικές και ασφαλιστικές ρυθμίσεις των 120 ή 72 δόσεων ή αυτές κατέστησαν μη εξυπηρετούμενες έως την 1η Φεβρουαρίου 2023, δίνεται η δυνατότητα να τις αναβιώσουν, καταβάλλοντας δύο μηνιαίες δόσεις έως τις 31 Ιουλίου 2023, την τρέχουσα και μία επιπλέον, που αποσβένει παλαιές υποχρεώσεις, με σειρά παλαιότητας.
Ποσά που έχουν καταβληθεί ως υπερ-είσπραξη, αποσβένουν τις παλαιότερες δόσεις, με σειρά παλαιότητας.
Οι δόσεις που έχουν απολεσθεί, μεταφέρονται, έντοκα, στο τέλος της ρύθμισης.
Η αναβίωση πραγματοποιείται με όλα τα ευεργετήματα των ρυθμίσεων αυτών, όπως ισχύουν για κάθε ρύθμιση, π.χ. χορήγηση αποδεικτικού ενημερότητας, αναστολή της συνέχισης της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης επί των οφειλών που ρυθμίζονται κτλ.
Για όσους φορολογούμενους είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους ή/και είχαν ρυθμισμένες φορολογικές και ασφαλιστικές οφειλές την 1η Νοεμβρίου 2021, που συνέχισαν να τις εξυπηρετούν έως σήμερα, αλλά δημιούργησαν νέες οφειλές, δημιουργείται ένα νέο σχήμα.
Συγκεκριμένα, οφειλές που κατέστησαν ληξιπρόθεσμες μετά τις 1η Νοεμβρίου 2021 και έως την 1η Φεβρουαρίου 2023, μπορούν να ρυθμιστούν είτε σε 36 δόσεις με το αντίστοιχο επιτόκιο που ισχύει στην πάγια ρύθμιση των 12 δόσεων, είτε σε 72 δόσεις με το αντίστοιχο επιτόκιο που ισχύει στην πάγια ρύθμιση των 24 δόσεων.
Σε περίπτωση ένταξης στην νέα ρύθμιση, ισχύουν τα ευεργετήματα της αναβίωσης των ρυθμίσεων.
Μπορούν να ενταχθούν στη νέα ρύθμιση και οφειλές που είναι ενταγμένες σε εξυπηρετούμενες – κατά την 1η Φεβρουαρίου 2023 – πάγιες ρυθμίσεις, εφόσον οι ρυθμίσεις αυτές περιλαμβάνουν, αποκλειστικά, νέες οφειλές που δημιουργήθηκαν μετά την 1η Νοεμβρίου 2021.
7ον. Βελτιώσεις στον εξωδικαστικό μηχανισμό.
Ο συγκεκριμένος μηχανισμός ρύθμισης συνολικών οφειλών λειτουργεί ικανοποιητικά τους τελευταίους μήνες.
Αποδεικνύεται το πιο επιτυχημένο εργαλείο των τελευταίων 12 ετών.
Μέχρι σήμερα, περισσότεροι από 3.631 οφειλέτες έχουν ρυθμίσει οφειλές προς το Δημόσιο και χρηματοδοτικούς φορείς, συνολικού ύψους αρχικών οφειλών 1,18 δισ. ευρώ.
Μάλιστα το ποσοστό εγκρισιμότητας των αιτήσεων έχει ανέλθει στο 70%, με αυξητική τάση.
Συγκριτικά, στον προηγούμενο εξωδικαστικό μηχανισμό της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, μόλις 2.200 οφειλέτες ολοκλήρωσαν τη διαδικασία ρύθμισης οφειλών.
Όμως, παρά την σημαντική πρόοδο των τελευταίων μηνών, δεν είμαστε ακόμη εκεί που επιθυμούμε.
Κυρίως οι διαχειριστές δανείων, αλλά και οι τράπεζες, πρέπει να εργαστούν πιο σκληρά και αποτελεσματικά, να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους και τις προτάσεις ρυθμίσεων προς τους πολίτες.
Εμείς, ως Κυβέρνηση, με ρυθμίσεις που καταθέτουμε στη Βουλή ως τροπολογία τις επόμενες ημέρες, επιδιώκουμε να βελτιώσουμε την αποτελεσματικότητα του εξωδικαστικού μηχανισμού.
Συγκεκριμένα:
Υποχρεώνουμε την αιτιολόγηση μη συναίνεσης στην πρόταση ρύθμισης που παράγει ο αλγόριθμος, τόσο των χρηματοδοτικών φορέων όσο και του οφειλέτη.
Απαιτείται δημόσια ανάρτηση της αιτιολόγησης στην πλατφόρμα.
Με τον τρόπο αυτό, θα γίνεται συνειδητή διαχείριση των αιτήσεων, ενώ, η τυχόν άρνηση των χρηματοδοτικών φορέων σε πρόταση ρύθμισης θα τεκμηριώνεται από πλήρως αιτιολογημένες συνθήκες που αφορούν στον εκάστοτε οφειλέτη.
Διευρύνουμε το πεδίο εφαρμογής του εξωδικαστικού μηχανισμού, προκειμένου να εντάσσονται οφειλέτες και με μία και μοναδική οφειλή προς τους χρηματοδοτικούς φορείς, όπως είναι τα νοικοκυριά με ένα στεγαστικό δάνειο, το οποίο επιθυμούν να ρυθμίσουν, διασώζοντας την περιουσία τους.
Εντάσσουμε και νέες κατηγορίες οφειλών που μπορούν να ρυθμιστούν, όπως είναι οι οφειλές υπέρ τρίτων που εισπράττονται από τη φορολογική διοίκηση.
Με τον τρόπο αυτό, ένας συμπατριώτης μας, που επιβαρύνεται – για παράδειγμα – με μια οφειλή προς την Τοπική Αυτοδιοίκηση, η οποία έχει βεβαιωθεί στην φορολογική διοίκηση, θα μπορεί να την ρυθμίσει μέσω του εξωδικαστικού μηχανισμού.
Καταργούμε την ποινή προεξόφλησης των οφειλών προς το Δημόσιο, και μειώνουμε το επιτόκιο ρύθμισης αυτών.
Ειδικά, ως προς την κατάργηση της ποινής προεξόφλησης, θα αφαιρούνται, στο ακέραιο, οι τόκοι που αντιστοιχούν στις υπολειπόμενες δόσεις, ενώ παράλληλα θα επωφελείται ο πολίτης από όλα τα ευεργετήματα της ρύθμισης, όπως είναι η διαγραφή τόκων, προσαυξήσεων, ή ακόμη και της βασικής οφειλής.
Επιπλέον, το επιτόκιο ρύθμισης διαμορφώνεται στο 3%, σταθερό, από Euribor συν 5 ποσοστιαίες μονάδες που είναι σήμερα.
Οι βελτιώσεις αυτές καταλαμβάνουν για το μέλλον και τις ήδη επιτευχθείσες ρυθμίσεις μέσω του εξωδικαστικού μηχανισμού.
Επιπρόσθετα υπενθυμίζεται ότι, μέχρι το τέλος της επόμενης εβδομάδας, αναμένεται να ανοίξει η πλατφόρμα χορήγησης του Market Pass, δηλαδή της ενίσχυσης με ποσοστό 10% επί των αγορών νοικοκυριών σε σούπερ-μάρκετ και άλλες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο λιανικό εμπόριο τροφίμων.
Ενίσχυση η οποία καλύπτει το 85% των νοικοκυριών.
Οι πρώτες καταβολές προγραμματίζεται να πραγματοποιηθούν στις αρχές Μαρτίου.
Το δημοσιονομικό κόστος εκτιμάται στα 650 εκατ. ευρώ.
Με τις παραπάνω 7 παρεμβάσεις, που αφορούν το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας, μεταξύ άλλων μισθωτούς, ελεύθερους επαγγελματίες, επιχειρηματίες, συνταξιούχους, δημοσίους υπαλλήλους και αγρότες, η Κυβέρνηση αποδεικνύει, για ακόμα μία φορά, ότι βρίσκεται, σταθερά, στο πλευρό κάθε πολίτη, ιδιαίτερα αυτού που έχει τη μεγαλύτερη ανάγκη οικονομικής στήριξης.
Αφουγκράζεται τις ανάγκες του και ανταποκρίνεται στα πραγματικά προβλήματα άμεσα, με αποφασιστικότητα και σύνεση, όσο είναι εφικτό, χωρίς να υπονομεύει την αναγκαία δημοσιονομική σταθερότητα και όσα, με σκληρή προσπάθεια, όλοι μαζί – πολίτες και πολιτεία – πετύχαμε τα τελευταία 4 – περίπου – χρόνια.
Συνεχίζουμε τη σκληρή, συνετή και αποτελεσματική δουλειά, προκειμένου να ενισχύσουμε, ακόμη περισσότερο, τη βιώσιμη ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας, το διαθέσιμο εισόδημα των πολιτών, τη δημιουργία νέων θέσεων απασχόλησης και την κοινωνική συνοχή.
Διαβάστε ακόμη
NYX Esperia Palace Hotel Athens: Η νέα πολυαναμενόμενη 5στερη άφιξη έπειτα από 13 χρόνια (pics)
ΔΕΣΦΑ: Έργα €1,27 δισ. στο νέο Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2023-2032