search icon

Οικονομία

Νέα έρευνα: Ένας στους δυο «κόβει» δαπάνες για τρόφιμα και βασικά αγαθά

Φειδωλοί όσον αφορά τις αγορές τους είναι οι καταναλωτές με την ακρίβεια να καλπάζει, περιορίζοντας ακόμη και τις δαπάνες ψυχαγωγίας

Αντιμέτωποι με την αβεβαιότητα και την ανασφάλεια είναι οι περισσότεροι καταναλωτές, σύμφωνα με το «Βαρόμετρο της ΚΕΕΕ», την πρώτη Πανελλαδική Έρευνα Οικονομικής Συγκυρίας, που εγκαινιάζει η Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδας (ΚΕΕΕ).

Η έρευνα, που διεξήχθη την περίοδο Νοεμβρίου-Δεκέμβριου 2022, σε συνολικό δείγμα 2.403 ατόμων (1.202 καταναλωτές και 1.201 επιχειρήσεις), διαπίστωσε κλίμα γενικευμένου προβληματισμού για το παρόν και επιφυλακτικότητα για το μέλλον, λόγω της ακρίβειας που κυριαρχεί.

Συγκεκριμένα, με ανασφάλεια και φόβο λένε ότι είναι αντιμέτωποι, το 37% των καταναλωτών που ρωτήθηκαν για την οικονομική κατάσταση που βιώνουν σήμερα, Περίπου 1 στους 5 καταναλωτές (22%) ηλεκτρικού ρεύματος και 1 στους 4 καταναλωτές (25%) θέρμανσης δηλώνουν ότι δεν είναι σε θέση να αποπληρώσουν τους αντίστοιχους λογαριασμούς.

Το 70% δηλώνουν ότι έχουν περιορίσει τις δαπάνες ένδυσης-υπόδησης και τις δαπάνες ψυχαγωγίας και ταξιδιών, ενώ το 52% ότι περιόρισαν τις αγορές βασικών καταναλωτικών αγαθών όπως π.χ. τα τρόφιμα. Επίσης, με βάση τις απαντήσεις στην έρευνα, η μέση κατά κεφαλή δαπάνη για δώρα και αγορές προϊόντων με την ευκαιρία των εορτών Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς υπολογίζεται σε 126 ευρώ, ενώ η μέση δαπάνη ανά νοικοκυριό για τα εορταστικά τραπέζια στο σπίτι εκτιμάται στα 110 ευρώ.

Διαβάστε ακόμη:

Οι κάλπες, ο Μητσοτάκης και ο Πάπας, ο Σαββίδης και η Αγία Τριάς, η Coca Cola και η ΕΖΑ και το Χίλτον που έγινε… Mayfair

Με νέες τιμές ζώνης θα παραχωρούνται οι παραλίες-«φιλέτα»

Οικογένεια Πατρώνη: Νέο σφυρί για οικόπεδο και κατοικίες στη Σύρο (pics)

Exit mobile version