search icon

Οικονομία

Μετρό: Το 2% των εργαζομένων «παρέλυσε» την Αθήνα

Χωρίς εκδοτήρια κεντρικοί σταθμοί - Κυβέρνηση: Νομοθετική ρύθμιση για προσωπικό ασφαλείας στις απεργίες - Παρεμβάσεις με σταδιακή κατάργηση του χάρτινου εισιτηρίου και ηλεκτρονικές πληρωμές

Μόλις το 2% των εργαζομένων βάρδιας που αντιστοιχεί σε 25 άτομα από τα 1.177 προσωπικό, συμμετείχαν στις χθεσινές απεργιακές κινητοποιήσεις της ΣΤΑΣΥ που παρέλυσαν τις μετακινήσεις στην Αττική και προκάλεσαν την έντονη παρέμβαση του Πρωθυπουργού και σύσσωμης της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε χθες στη βουλή ο υφυπουργός Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης, σε αυτούς που απέργησαν περιλαμβάνονται μόλις 25 από τα 486 άτομα της βάρδιας του σωματείου εργαζομένων ΣΕΛΜΑ, δηλαδή το 5%!

«Επί 5 ώρες ταλαιπωρήθηκαν 1.500.000 συμπολίτες μας που χρησιμοποιούν το μετρό στην Αθήνα, επειδή μία μειοψηφία συνδικαλιστών αποφάσισε να κάνει στάση εργασίας» δήλωσε ο υφυπουργός. Το έμφραγμα στο μετρό προκάλεσε η απόφαση για μετακίνηση στα εκδοτήρια εισιτηρίων 21 πρώην εκδοτών που είχαν μεταφερθεί σε διοικητικές υπηρεσίες για να εξυπηρετηθεί καλύτερα το επιβατικό κοινό.

Σήμερα λειτουργούν εκδοτήρια μόνο σε 21 από τους 62 σταθμούς της ΣΤΑΣΥ, πολλοί από τους οποίους εξυπηρετούν χιλιάδες επιβάτες καθημερινά. Τέτοιοι σταθμοί είναι ο Ευαγγελισμός, το Πανεπιστήμιο, το Μέγαρο Μουσικής, στους οποίους σήμερα τα εκδοτήρια λόγω έλλειψης προσωπικού μένουν κλειστά ή άλλα υπολειτουργούν όπως στο Σύνταγμα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να σχηματίζονται ουρές στα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων και ο κόσμος να ταλαιπωρείται καθώς δεν υπάρχει η δυνατότητα στήριξης του μηχανισμού έκδοσης με συμβατικά σημεία πώλησης.

Η κυβέρνηση σχεδιάζει να προχωρήσει σύντομα σε νομοθετική ρύθμιση για την θέσπιση του ελάχιστου προσωπικού ασφαλείας. «Όπως συμβαίνει σε όλη την Ευρώπη, θα θέσουμε ζήτημα του ελάχιστου προσωπικού ασφαλείας έτσι ώστε να γίνονται τα πρωινά και τα βραδινά δρομολόγια, σε περίπτωση απεργιακών κινητοποιήσεων, όπως στον ΟΣΕ» διευκρίνισε χθες ο αρμόδιος υπουργός Κώστας Καραμανλής.

Όπως αναφέρθηκε στη Βουλή, η κυβέρνηση, το επόμενο εξάμηνο θα υιοθετήσει νέες πρωτοβουλίες για τις αστικές συγκοινωνίες. Μεταξύ άλλων θα είναι η δυνατότητα πληρωμής του κομίστρου των αστικών συγκοινωνιών με τη χρεωστική ή πιστωτική κάρτα. Επίσης, θα δώσει την δυνατότητα ανανέωσης και πληρωμής του κομίστρου μέσα από την ιστοσελίδα του ΟΑΣΑ και από κινητά που διαθέτουν τεχνολογία NFC. Άμεσα σύμφωνα με τον κ. Κεφαλογιάννη θα ξεκινήσει καμπάνια για τη μείωση της χρήσης του χάρτινου εισιτηρίου, την ενημέρωση του κοινού για τη δυνατότητα επαναφόρτισης. Απώτερος σκοπός είναι να μειωθούν τα έξοδα του ΟΑΣΑ από την προμήθεια χαρτιού που φτάνει τα 5 εκατομμύρια ευρώ ετησίως!

Έως τότε θα επαναλειτουργήσουν επιπλέον 20 εκδοτήρια αυξάνοντας τον διαθέσιμο αριθμό στα 40.

Παρά τα γεγονός ότι η εικόνα των αστικών συγκοινωνιών παραμένει επιεικώς απαράδεκτη, το τελευταίο εξάμηνο η ηγεσία του υπουργείου προχώρησε σε σειρά παρεμβάσεων που βελτίωσαν μεν αλλά θα χρειαστούν επίμονες προσπάθειες για να αλλάξουν την όψη των αστικών συγκοινωνιών.

Το διάστημα αυτό επισκευάστηκαν δεκάδες οχήματα, καλύφθηκαν βάρδιες οδηγών που ήταν κενές, διαγραμμίστηκαν και βάφονται πάλι οι λεωφορειολωρίδες και αυξήθηκε κατά μισό λεπτό η συχνότητα των δρομολογίων σε Μετρό και Ηλεκτρικό.

Στην κυβέρνηση υπήρξε απόλυτος αιφνιδιασμός από τις χθεσινές κινητοποιήσεις μερίδας των εργαζομένων, ειδικά σε μια περίοδο κατά την οποία προχώρησε –μετά από πολύμηνες καθυστερήσεις – η υπογραφή της συλλογικής σύμβασης με τους εργαζομένους στον ΟΟΣΑ, προσφέροντας ατομικά και οικογενειακά προνόμια.

Exit mobile version