Με νομοσχέδιο που πέρασε πριν από μερικές μέρες μπαίνει τέλος στις πληρωμές ταξί με κάρτα μέσω εφαρμογής, κίνηση που πλήττει ευθέως πλατφόρμες όπως η Beat και η Uber, όπως ενημέρωσε χθες με ανακοίνωση-ενημέρωση της η ΠΟΕΙΤΑ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Αυτοκινητιστών Ταξί και Αγοραίων).
Σύμφωνα με την τροπολογία, απαγορεύεται η είσπραξη κομίστρου από κάθε διαμεσολαβητική εταιρεία, ενώ αρμόδιος για τις εισπράξεις θα είναι αποκλειστικά και μόνο ο οδηγός του οχήματος, ο οποίος θα έχει την υποχρέωση κάθε μήνα να εκδίδει το ανάλογο παραστατικό και να αποδίδει την πληρωμή που αντιστοιχεί.
Η αμοιβή του διαμεσολαβητή θα καταβάλλεται στο τέλος του μήνα με την έκδοση τιμολογίου και αφορά μόνο την συμφωνηθείσα προμήθεια.
Η νέα εξέλιξη, προκάλεσε την αντίδραση της BEAT η οποία απάντησε με ανακοίνωση που διαψεύδει τα όσα ανέφερε η ΠΟΕΙΑΤΑ.
Η τροπολογία
«Εφόσον η μεταφορά διενεργείται εντός της ελληνικής επικράτειας, τα έσοδα από την άσκηση της δραστηριότητας διαμεσολάβησης φορολογούνται με βάση την κείμενη φορολογική νομοθεσία.
Οι φορείς διαμεσολάβησης εκδίδουν φορολογικό στοιχείο προς τους εκμεταλλευτές των οχημάτων για το ποσό της συμφωνηθείσας αμοιβής. Ο εκμεταλλευτής του οχήματος εκδίδει το προβλεπόμενο φορολογικό στοιχείο της συνολικής αμοιβής στον καταναλωτή, στην οποία συμπεριλαμβάνεται με διακριτή αναγραφή και η συμφωνηθείσα αμοιβή του φορέα διαμεσολάβησης.
Εν συνεχεία, για κάθε ημέρα γίνεται εκκαθάριση και η προκύπτουσα αμοιβή του φορέα διαμεσολάβησης καταβάλλεται από τον εκμεταλλευτή του οχήματος σε αριθμό λογαριασμού πληρωμών του φορέα, φυσικού ή νομικού προσώπου ή οποιασδήποτε οντότητας, ο οποίος έχει την υποχρέωση ανά μήνα να εκδίδει το προβλεπόμενο φορολογικό στοιχείο με τη συνολική μηνιαία αμοιβή, που προκύπτει από τις ημερήσιες εκκαθαρίσεις, οι οποίες του έχουν καταβληθεί».
Τι απαντά η BEAT
Δεν επηρεάζεται σε καμία περίπτωση η χρήση καρτών για οδηγούς και επιβάτες της ΒΕΑΤ, όπως εσφαλμένα διαδόθηκε, αναφέρει στο μεταξύ με ανακοίνωσή της η Beat.
Ακολουθεί η ανακοίνωση:
Η ΒΕΑΤ από την πρώτη μέρα της λειτουργίας της κινείται με γνώμονα την καινοτομία, τη νομιμότητα και τη διαφάνεια και, μάλιστα, έδωσε από νωρίς τη δυνατότητα στους πολίτες να μπορούν με ταχύτητα, αξιοπιστία και ασφάλεια να απολαμβάνουν υψηλού επιπέδου υπηρεσίες, πληρώνοντας για διαδρομές ταξί με την πιστωτική ή τη χρεωστική τους κάρτα.
Για αυτόν τον λόγο η ΒΕΑΤ θεωρεί ευπρόσδεκτη τη νομοθετική ρύθμιση που ψηφίστηκε πρόσφατα από τη Βουλή, η οποία δεν επιφέρει απολύτως καμία αλλαγή στη χρήση πλαστικού χρήματος για τις συναλλαγές ανάμεσα στους επιβάτες που επιλέγουν τη ΒΕΑΤ για να βρουν ταξί και τους αυτοκινητιστές που συνεργάζονται μαζί της.
Η πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση (τροποποίηση της παραγράφου 9 του άρθρου 12 του Ν.4530/2018) δεν έχει καμία επίπτωση στις δραστηριότητές της BEAT στην Ελλάδα. Αντιθέτως, παραθέτει διευκρινίσεις επί διαδικαστικών θεμάτων που επιβεβαιώνουν ακριβώς τον τρόπο λειτουργίας της ΒΕΑΤ σε πλήρη συμμόρφωση με την Ελληνική και την Ευρωπαϊκή φορολογική νομοθεσία και τη νομοθεσία για τις υπηρεσίες πληρωμών- και δεν επιφέρει καμία άμεση αλλαγή ούτε στις σχέσεις της με τους συνεργαζόμενους αυτοκινητιστές, αλλά ούτε και στις νόμιμες υποχρεώσεις τους.
Είμαστε βέβαιοι ότι οποιαδήποτε άλλη αναφορά προς την αντίθετη κατεύθυνση δεν μπορεί παρά να είναι εσφαλμένη ερμηνεία του νόμου.
Η ΒΕΑΤ εφαρμόζει με συνέπεια τους νόμους της χώρας και θα συνεχίσει να δίνει διέξοδο στους αυτοκινητιστές των ταξί στις ηλεκτρονικές συναλλαγές τους, ακόμα και εάν αυτοί δεν διαθέτουν POS, σε απόλυτη συμμόρφωση με τη νομοθεσία.
Απάντηση και από τον πρόεδρο της Beat, Νίκο Δρανδάκη
O Νίκος Δρανδάκης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Beat σχολίασε μάλιστα με χαρακτηριστική τη φράση «Μην παίρνετε σοβαρά τα ρεπορτάζ Λυμπερόπουλου» και ανήγγειλε πως η Beat δεν πρόκειται να αλλάξει τρόπο λειτουργίας
«Μην παίρνετε σοβαρά τα ρεπορτάζ Λυμπερόπουλου. Οι ερμηνείες που δίνουν οι συνδικαλιστές στον οποιονδήποτε νόμο δεν είναι ο ίδιος ο νόμος και οι υποχρεώσεις που απορρέουν από αυτόν.
Η Beat συνεχίζει να εξυπηρετεί τους χιλιάδες πελάτες της με τον ίδιο τρόπο που το έκανε πάντα, και σύντομα ακόμα καλύτερα. Η χώρα δεν γυρνάει στον 20ο αιώνα».