search icon

Οικονομία

Logistics: Η Ελλάδα διεκδικεί μεγαλύτερο μερίδιο στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα (πίνακες)

Ενίσχυση της εξωστρέφειας του κλάδου με συμμετοχή στην Transport Logistic 2023 του Μονάχου - Οι δυνατότητες του κλάδου και οι βασικές ελλείψεις - Άλμα της χώρας στον δείκτη Logistics Performance Index της Παγκόσμιας Τράπεζας

Για τρίτη συνεχή χρονιά, η Ελλάδα θα δώσει το παρόν στη Διεθνή Έκθεση για logistics, μεταφορές, IT και διαχείριση εφοδιαστικής αλυσίδας, στο Μόναχο. Η έκθεση του Μονάχου αποτελεί το κορυφαίο παγκοσμίως ραντεβού της εφοδιαστικής αλυσίδας, ενώ συγκεντρώνει εκθέτες από 67 χώρες και πάνω από 70.000 επισκέπτες.

Το Ελληνικό Ομαδικό Περίπτερο, που οργανώνεται από το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο, με την υποστήριξη της Enterprise Greece, θα έχει κεντρική θέση και φιλοδοξεί να αποτελέσει πόλο έλξης για εταιρείες και στελέχη του κλάδου από όλο τον κόσμο.

«Είναι πεποίθησή μας ότι τα logistics είναι ένας δυναμικός κλάδος που μπορεί να δώσει πολλά στην εθνική προσπάθεια αλλαγής του παραγωγικού μοντέλου της χώρας» τόνισε ο Αθανάσιος Κελέμης, γενικός διευθυντής του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου στη συνέντευξη τύπου για την παρουσίαση της ελληνικής συμμετοχής στην Transport Logistic 2023 του Μονάχου.

«Θέλουμε και πρέπει να κάνουμε ένα πιο τολμηρό βήμα για τη στήριξη της εξωστρέφειας της ελληνικής αγοράς. Ο κλάδος της εφοδιαστικής αλυσίδας είναι ένα από τα βασικά γρανάζια της οικονομίας, λειτουργεί συμπληρωματικά με την βιομηχανία και την μεταποίηση, προωθεί τις διεθνείς εμπορικές συναλλαγές, μπορεί να μεταφέρει και να διαφημίσει το ελληνικό όνομα στις παγκόσμιες αγορές. Λόγω της στρατηγικής γεωγραφικής θέσης της Ελλάδας, τα logistics αποτελούν ελκυστικό επενδυτικό πεδίο, που προκαλεί σταθερά το ενδιαφέρον ξένων επενδυτικών σχημάτων, ενώ παράλληλα αυξάνεται το ενδιαφέρον για χώρους αποθήκευσης και διανομής. Η έκθεση του Μονάχου θα αποτελέσει δυνατό πάτημα για τις ελληνικές επιχειρήσεις να αποκτήσουν πρόσβαση στις διεθνείς αγορές και να συνάψουν σημαντικές συμφωνίες» προσέθεσε.

Στο Ελληνικό Ομαδικό Περίπτερο μετέχουν οι εταιρείες:

• ΘΕΚ ΑΕ (ΘΡΙΑΣΙΟ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΕ)
• ΟΛΘ ΑΕ (ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΑΕ)
• ELIKON LOGISTICS
• GOLDAIR CARGO
• HARLAS International Transport
• NAVICON
• O.MIND CREATIVES
• ORPHEE BEINOGLOU
• TEU SA

«Είναι γεγονός ότι από την πρώτη φορά που μετείχαμε στην έκθεση, το 2017, μέχρι φέτος, η χώρα μας έκανε πολύ μεγάλα άλματα» ανέφερε ο Γιώργος Στάμνος, πρόεδρος της Επιτροπής Logistics του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου. «Η Ελλάδα κατάφερε και ολοκλήρωσε πολλές βασικές υποδομές, πολλά έργα τα οποία ήταν στα χαρτιά. Φυσικά πρέπει να γίνουν ακόμα περισσότερα. Δεν είναι τυχαίο ότι τα τελευταία δύο χρόνια όλοι βλέπουμε μεγάλες επενδύσεις από το εξωτερικό, αλλά και από ελληνικές εταιρείες που μεγαλώνουν τις αποθήκες τους και επενδύουν στις βιομηχανικές περιοχές ή στον Ασπρόπυργο. Αυτά σημαίνουν ότι κάτι γίνεται, κάτι κινείται και τώρα είναι η ευκαιρία μας να μπορέσουμε να προχωρήσουμε ακόμα πιο μπροστά.»

«Άλμα» στον δείκτη Logistics Performance Index

Ο κλάδος των logistics αντιπροσωπεύει 8-9% του ελληνικού ΑΕΠ και οι παράγοντες της αγοράς σημειώνουν ότι τα περιθώρια ανάπτυξης είναι πολύ μεγάλα.
Τα θετικά βήματα που έχουν γίνει οδήγησαν σε άνοδο της Ελλάδας στον Δείκτη Επιδόσεων Logistics (Logistics Performance Index, LPI) της Παγκόσμιας Τράπεζας από τη θέση 42 στη θέση 19.

Στην 19η θέση «σκαρφάλωσε» η Ελλάδα στον δείκτη Logistics Performance Index (LPI) 2023, της Παγκόσμιας Τράπεζας

Καθοριστικά για τη βελτίωση της διεθνούς εικόνας της Ελλάδας είναι τα έργα υποδομής που έχουν γίνει (στα λιμάνια Πειραιά και Θεσσαλονίκης, στα αεροδρόμια και στο εθνικό οδικό δίκτυο), η απλοποίηση και ψηφιοποίηση μέρους των διαδικασιών, η αναβάθμιση των τελωνείων αλλά και άνοδος της αξιοπιστίας των ελληνικών επιχειρήσεων

Η Ελλάδα σημείωσε βελτίωση σε όλους τους τομείς που ερευνά ο δείκτης Logistics Performance Index (LPI). Η μεγαλύτερη άνοδος καταγράφηκε στον τομέα της ψηφιοποιήσης (βελτίωση κατά 24%) και ακολούθησε η αξιοπιστία του ιδιωτικού τομέα (βελτίωση κατά 23%). Την μικρότερη βελτίωση είχε η εξωστρέφεια των ελληνικών επιχειρήσεων (βελτίωση 6%)

Οι βασικές ελλείψεις και το «αγκάθι» των σιδηροδρόμων

«Το θέμα είναι πώς θα πάμε ακόμα πιο πάνω» τόνισε ο καθηγητής Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος, πρόεδρος του Συμβουλίου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Εφοδιαστικής του υπ. Ανάπτυξης. «Πρέπει να ανεβούμε στους πρώτους 10 του δείκτη LPI. Είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να υλοποιήσουμε τον στόχο η Ελλάδα να γίνει κόμβος για τις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες. Τώρα στους 10 πρώτους του LPI είναι χώρες όπως η Σιγκαπούρη, η Ολλανδία, το Βέλγιο, χώρες όπου τα logistics είναι μία δραστηριότητα με προστιθέμενη αξία. Θέλουμε και στην χώρα μας να προσελκύουμε ανάλογες δράσεις, όπως το “nearshoring” που φέρνει πολλές δραστηριότητες πιο κοντά στα κέντρα κατανάλωσης. Θα πρέπει να διεκδικήσουμε ένα ρόλο σε αυτό το κομμάτι. Αυτή είναι η μεγάλη πρόκληση.»

Ωστόσο, η άνοδος στο top 10 του LPI είναι δύσκολη υπόθεση. Απαιτείται η ολοκλήρωση βασικών υποδομών όπως το Θριάσιο Ι και ΙΙ, η ανάπτυξη οργανωμένων υποδοχέων, η δημιουργία του Κέντρου Μεταφορών και Logistics στη Φυλή και η σύνδεσή του με το οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο, η ανάπτυξη σύγχρονου διαμετακομιστικού κέντρου στο Στρατοπέδου Γκόνου στη Θεσσαλονίκη, η βελτίωση του σιδηροδρομικού δικτύου, αλλά και η δημιουργία ενός αεροδρομίου για cargo, κάτι που «λείπει» από την χώρα αλλά και από την ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων. Ένα τέτοιο cargo αεροδρόμιο θα μπορούσε για παράδειγμα να αναπτυχθεί στο Βόλο, καθιστώντας την Ελλάδα καρδιά διεθνών αεροπορικών μεταφορών εμπορευμάτων.

Παράγοντες της αγοράς σημειώνουν ότι το δυστύχημα στα Τέμπη «πήγε πίσω» την υπόθεση των σιδηροδρόμων, τομέα στον οποίο – έτσι και αλλιώς- η Ελλάδα υπολείπεται σημαντικά.

«Έχουμε υπολογίσει ότι από τα φορτία που μεταφέρουν τα περίπου 5.000 φορτηγά που μπαινοβγαίνουν κάθε μέρα στον Ελαιώνα, ένα μέρος, το φορτίο περίπου 1000- 2000 αυτών των φορτηγών, ότι μπορεί να μεταφερθεί με τρένα. Για να γίνει αυτό, απαιτείται η ανάπτυξη οργανωμένου υποδοχέα, σιδηροδρομική αποθήκη, και η αντικατοπτρική της. Όταν το πετύχουμε αυτό η μεταφορά θα γίνεται με πιο περιβαλλοντικά υπεύθυνο, αποτελεσματικό, αλλά και φθηνό τρόπο. Ένα φορτηγό για Θεσσαλονίκη σήμερα κοστίζει 600-700 ευρώ. Με το τρένο το κόστος είναι 250 ευρώ. Γιατί δεν γίνεται; Δεν υπάρχουν οργανωμένοι υποδοχείς. Δεν υπάρχει μια τέτοια στρατηγική» τόνισε ο Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος.

Το Εθνικό Συμβούλιο για την Ανάπτυξη και Ανταγωνιστικότητα της Εφοδιαστικής προωθεί επτά εμβληματικές δράσεις, οι οποίες περιλαμβάνουν:

Διαβάστε ακόμη

ΑΑΔΕ: Ηλεκτρονικό «δίχτυ» για λαθρεμπόριο και φοροδιαφυγή

Το πώς γλιτώσαμε τον Κασιδιάρη, το Δεξιό κάλεσμα, ο Ερντογάν, ο Καμπουρίδης στο… Ναυτικό και τα οικοπεδάκια στο Ελληνικό

Στη γραμμή 4 του μετρό βλέπει ευκαιρίες η Dimand

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version