Θετικά έκλεισε το 2018 για το ελληνικό λιανεμπόριο, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Nielsen. Η τελευταία μάλιστα θεωρεί ότι τη φετινή χρονιά θα ενεργοποιηθούν νέα ντιλς καθώς θεωρεί πως οι ζυμώσεις στον κλάδο θα συνεχιστούν.
Σύμφωνα με την έρευνα η αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου κινήθηκε θετικά σε αξία, στο +2,2% για το σύνολο του 2018 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο. Κάτι που συνδέεται με το γεγονός ότι ο Έλληνας καταναλωτής εμφανίστηκε περισότερο αισιόδοξος σε σχέση με τα προηγούμενη έτη σχετικά με την εργασιακή του ασφάλεια, την οικονομική του κατάσταση, αλλά και την διάθεσή του να δαπανά. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους οι περισσότεροι κλάδοι του λιανεμπορίου.
Από τα επιμέρους στοιχεία της έρευνα προκύπτουν τα εξής:
– Το σύνολο των κατηγοριών Bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ) εμφανίζουν την πιο θετική τάση, +4,8%.
– τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα κινούνται αρκετά πιο συγκρατημένα στο +2,9%.
– τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα, στο σύνολό τους, παρουσιάζουν αύξηση 1,8%.
Όσον αφορά στις επιμέρους κατηγορίες των FMCGs, τα τρόφιμα & ποτά αναπτύχθηκαν κατά +1,5%, ενώ οι κατηγορίες που αφορούν στα προϊόντα προσωπικής περιποίησης, καθώς και τα προϊόντα οικιακής χρήσης παρουσίασαν επίσης αύξηση στις πωλήσεις τους σε αξία σε σχέση με το σύνολο του 2017 κατά 2,4% & 3,0% αντίστοιχα.
Όπως επισημαίνει η Nieslen στην παραπάνω συνολικά θετική εικόνα του κλάδου, η οποία οφείλεται τόσο σε αύξηση της ζήτησης, όσο και σε οριακές πληθωριστικές τάσεις, συνέβαλλε καθοριστικά η αναδιάρθρωση του δικτύου καταστημάτων του λιανεμπορίου, ενώ η συγκράτηση του μεριδίου των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας γύρω στο 15%, καθώς και η πολύ υψηλή προωθητική ένταση (άνω του 50% για τα FMCGs συνολικά & άνω του 60% αν αφαιρέσουμε από τα FMCGs την επίδραση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας) συνέχισαν να χαρακτηρίζουν το Ελληνικό λιανεμπόριο τροφίμων.
Η εταιρεία ερευνών εκτιμά ότι το 2019 θα είναι μια χρονιά όπου θα συνεχιστούν οι ζυμώσεις στον κλάδο, με περαιτέρω συγχωνεύσεις και εξαγορές, ενώ μεγάλο ενδιαφέρον περιμένει να δει πώς θα διαμορφωθεί η εικόνα που έχουν οι αγοραστές/καταναλωτές για την εκάστοτε λιανεμπορική αλυσίδα. Το
εν λόγω εύρημα θα αποτυπωθεί εκτενώς στα αποτελέσματα της έρευνας Shopper Trends της Nielsen, η οποία θα είναι διαθέσιμη στα τέλη του πρώτου τριμήνου της τρέχουσας χρονιάς.