search icon

Οικονομία

Κτηματολόγιο: Πώς γίνεται η υποβολή συμβολαίων ηλεκτρονικά – Αναλυτικά τα βήματα

Μέσω της νέας υπηρεσίας όλοι οι πολίτες έχουν πλέον τη δυνατότητα να υποβάλλουν ψηφιακά οι ίδιοι τις αιτήσεις καταχώρισης των συμβολαιογραφικών τους πράξεων, βάζοντας έτσι τέλος σε φαινόμενα μεγάλης αναμονής έξω από τα κτηματολογικά γραφεία

Την έναρξη λειτουργίας της υπηρεσίας «Ηλεκτρονική υποβολή συμβολαίων από πολίτες και νομικά πρόσωπα» του φορέα «Ελληνικό Κτηματολόγιο» ανακοινώνει το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Μέσω της νέας υπηρεσίας όλοι οι πολίτες έχουν πλέον τη δυνατότητα να υποβάλλουν ψηφιακά οι ίδιοι τις αιτήσεις καταχώρισης των συμβολαιογραφικών τους πράξεων, βάζοντας έτσι τέλος σε φαινόμενα μεγάλης αναμονής έξω από τα κτηματολογικά γραφεία.

Η νέα ψηφιακή πλατφόρμα στοχεύει στη δραστική μείωση των «ουρών» που παρατηρούνται διαχρονικά στα Κτηματολογικά γραφεία της χώρας και στη διευκόλυνση των συναλλαγών μεταξύ πολιτών και κράτους. Η διαδικασία της ηλεκτρονικής υποβολής της αίτησης είναι απλή, σύντομη και ολοκληρώνεται, χωρίς να απαιτείται η φυσική παρουσία σε Κτηματολογικό Γραφείο.

Πρόσβαση στην υπηρεσία έχουν το σύνολο των πολιτών μέσω του https://ktimatologio.gov.gr με τη χρήση των προσωπικών κωδικών taxisnet.

Τι πρέπει να γνωρίζει ο πολίτης:

  1. Η υπηρεσία αφορά στις αιτήσεις καταχώρησης συμβολαιογραφικών πράξεων στο κτηματολόγιο από τους ίδιους τους συμβαλλόμενους.
  2. Η ψηφιακή υποβολή αφορά περιοχές κάλυψης όπου λειτουργούν Κτηματολογικά Γραφεία.
  3. Το πιστοποιητικό Καταχώρισης για την ίδια πράξη χορηγείται ψηφιακά σε μορφή PDF.
  4. Η εισαγωγή στην εφαρμογή πραγματοποιείται με κωδικούς taxisnet.
  5. Η καταχώρηση των ηλεκτρονικών αιτήσεων και ο έλεγχος πληρότητας εγγράφων γίνεται ψηφιακά οποιαδήποτε ημέρα και ώρα, η δυνατότητα υποβολής όμως είναι ενεργή μόνο τις ώρες λειτουργίας των Κτηματολογικών Γραφείων 08.30 – 13.30 ώστε να μην παραβιάζεται η αρχή της χρονικής προτεραιότητας για την ασφάλεια των συναλλαγών στα ακίνητα.

Ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κωνσταντίνος Κυρανάκης αναφέρει σε ανάρτησή του στο Facebook σήμερα το πρωί σχετικά με το Κτηματολόγιο:

«Ξεκινήσαμε άμεσα ενέργειες για να λυθεί το πρόβλημα:

1) Στις 25 Ιουλίου ανακοινώσαμε την πλατφόρμα ψηφιακής υποβολής συμβολαίων από το https://ktimatologio.gov.gr/ την οποία παρουσιάσαμε στον Δικηγορικό Σύλλογο Αθηνών και στην Ένωση Συμβολαιογράφων, οι εκπρόσωποι των οποίων συμφώνησαν να βοηθήσουν στην διευρυμένη χρήση του νέου εργαλείου ώστε να διευκολυνθούν οι πολίτες.

2) Βρισκόμαστε ήδη σε στάδιο τελικών δοκιμών για την ψηφιακή εφαρμογή αριθμού προτεραιότητας για όσους επιθυμούν να εξυπηρετηθούν δια ζώσης. Οι πολίτες, από τη Δευτέρα 28 Αυγούστου σε Αθήνα και Πειραιά (στη συνέχεια και αλλού) θα μπορούν να λαμβάνουν αριθμό προτεραιότητας ψηφιακά και να παρακολουθούν την εξέλιξη ζωντανά στο κινητό τους, χωρίς να χρειάζεται να περιμένουν στην ουρά.

3) Μετά από θεσμικές συναντήσεις και τεκμηριωμένη ενημέρωση που λάβαμε από τους εργαζόμενους των υπηρεσιών του Κτηματολογίου που γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα την κατάσταση αφού τη βιώνουν καθημερινά, εκκινήσαμε τις διαδικασίες για στοχευμένη ενίσχυση του προσωπικού και των δικηγόρων που κάνουν νομικό έλεγχο ώστε να μηδενιστούν οι εκκρεμότητες των αιτήσεων».

Ο κ. Κυρανάκης καταλήγει ότι «δεν θα μείνουμε σε αυτά, έχουμε πέσει πάνω από το πρόβλημα και εργαζόμαστε μέρα και νύχτα για να το λύσουμε οριστικά και ψηφιακά. Δεν ξεκινήσαμε από το μηδέν, η ψηφιοποίηση στο Κτηματολόγιο από Κυριάκο Πιερρακάκη και Θοδωρή Λιβάνιο είχε προχωρήσει πάρα πολύ, και εμείς συνεχίζουμε στο ίδιο πνεύμα και με την ίδια αποφασιστικότητα. Η δέσμευση του πρωθυπουργού είναι ότι θα έχει ολοκληρωθεί και ψηφιοποιηθεί το Κτηματολόγιο εως το 2025, και αυτό θα γίνει πράξη».

Στάδια εξέλιξης καταχώρισης

  1. Υποβάλλεται η αίτηση για το αρμόδιο Κτηματολογικό Γραφείο ή Υποκατάστημα του Φορέα Ελληνικό Κτηματολόγιο.
  2. Πραγματοποιείται έλεγχος νομιμότητας και εφόσον το αίτημα γίνει δεκτό, το αρμόδιο γραφείο προχωράει στην τιμολόγηση.
  3. Αποστέλλεται ενημερωτικό email σχετικά με την έκδοση του «Εντύπου Οφειλής» και το οφειλόμενο ποσό πρέπει να εξοφληθεί εντός δύο εργάσιμων ημερών, από την ημερομηνία που αναγράφεται στο έντυπο. Σε αντίθετη περίπτωση, η αίτηση απορρίπτεται.
  4. Καταβάλλεται το ποσό που αναγράφεται στο «Έντυπο Οφειλής» μέσω τραπέζης ή web – banking.
  5. Μετά την ολοκλήρωση της καταχώρησης της πράξης εκδίδεται το Πιστοποιητικό Καταχώρισης στην περίπτωση που αυτό έχει ζητηθεί.

Στην εφαρμογή υπάρχουν αναρτημένες αναλυτικές οδηγίες χρήσης.

Διαβάστε ακόμη

Χρηματιστήριο: Τι περιμένει από Scope και MSCI για να κάνει… ξέγνοιαστες διακοπές

Οι 20 πόλεις του κόσμου με την καλύτερη ποιότητα ζωής – Για πρώτη φορά η Αθήνα στη λίστα

Χύμα κρασί: Γιατί δεν είναι ούτε αγνό, ούτε αυθεντικό

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version