search icon

Οικονομία

Κώστας Σκρέκας: Απαραίτητη η ενιαία βιομηχανική πολιτική στην Ε.Ε. (pics)

Στόχος η εξασφάλιση της αυτονομίας της ευρωπαϊκής βιομηχανικής στρατηγικής και η προώθηση της πράσινης και ψηφιακής μετάβασης

Τα δύο μέτρα με τα οποία μπορεί να διασφαλιστεί μια ενιαία βιομηχανική πολιτική στην Ε.Ε. παρουσίασε σήμερα Παρασκευή, 9 Φεβρουαρίου 2024 ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, συμμετέχοντας στο Άτυπο Συμβούλιο Ανταγωνιστικότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης που πραγματοποιήθηκε στο τεχνολογικό πάρκο Thor Central στην πόλη Γκενκ του Βελγίου.

Όπως είπε ο υπουργός τα μέτρα που διασφαλίζουν συνεκτική βιομηχανική στρατηγική είναι:

Πρώτον, με την απλοποίηση της αδειοδοτικής διαδικασίας σε ό,τι αφορά στις κρίσιμες πρώτες ύλες (critical raw materials).

Δεύτερον, με κεντρική χρηματοδότηση από την Ε.Ε. για όλες τις χώρες με γνώμονα τις ίσες αναπτυξιακές ευκαιρίες -ακόμη και για κράτη μέλη με μικρότερο δημοσιονομικό χώρο- την άμβλυνση των ανισοτήτων και την αποφυγή κατακερματισμού της ενιαίας αγοράς.

Η διήμερη άτυπη υπουργική σύνοδος επικεντρώθηκε στο μέλλον της ευρωπαϊκής οικονομίας και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει, με έμφαση στη μετάβαση σε μια περισσότερο ανθεκτική και ανταγωνιστική ευρωπαϊκή βιομηχανία. Επίσης, συζητήθηκε η πολιτική για την ενιαία αγορά.

Ο κ. Σκρέκας, κατά τη διάρκεια των παρεμβάσεών του εστίασε στην ανάγκη υιοθέτησης από την Ε.Ε. μιας συνεκτικής βιομηχανικής στρατηγικής με στόχο την εξασφάλιση της αυτονομίας, την προώθηση της πράσινης και ψηφιακής μετάβασης σε συνάρτηση με τις μεγάλες παγκόσμιες προκλήσεις και τις αδιαπραγμάτευτες ευρωπαϊκές αξίες.

Για την πολιτική στρατηγική αυτονομία έχουν αναληφθεί σημαντικές πρωτοβουλίες, ωστόσο κρίνεται απαραίτητη μια ολιστική αξιολόγηση αυτών των πολιτικών, η οποία θα λειτουργήσει ως πυξίδα για το μέλλον.

Με δεδομένες τις διαφορές, σε επίπεδο οικονομικών δομών και παραγωγικών ικανοτήτων μεταξύ των κρατών μελών, ο Υπουργός ανέπτυξε τις θέσεις της Ελλάδας για τα κριτήρια που πρέπει να συμπεριλαμβάνονται στην αξιολόγηση πολιτικών που ήδη έχουν ληφθεί.

Το κόστος προσαρμογής πρέπει να αναφέρεται στο σύνολο της Ε.Ε. και όχι ανά χώρα, με παράλληλη εκτίμηση των συνεπειών και των επιπτώσεων για τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις, αλλά και για τις περιφέρειες που έχουν παρουσιάσει καθυστέρηση. Στόχος, να περιοριστούν οι κίνδυνοι κατακερματισμού της εσωτερικής αγοράς των κρατών μελών που απορρέουν από τις κρατικές ενισχύσεις και την ενθάρρυνση των προστατευτικών πολιτικών.

Διαβάστε ακόμη 

Τράπεζες: Στα «σκαριά» νέα προγράμματα εθελουσίας – Πότε θα «τρέξουν» και τι θα προβλέπουν

Μητσοτάκης: Στόχος να δημιουργηθούν 20.000 νέες θέσεις εργασίας

Τα SUV για πρώτη φορά κατέκτησαν το 51% της ευρωπαϊκής αγοράς των καινούργιων αυτοκινήτων

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version