search icon

Οικονομία

Κομισιόν: Πώς ο κορωνοϊός επηρέασε τις συνήθειες των καταναλωτών – Τι δείχνει νέα έρευνα

Αύξηση στις διαδικτυακές αγορές και τις οικολογικές επιλογές, αναβολή σημαντικών αγορών και ανησυχία για την εξόφληση των λογαριασμών είναι μερικά από τα κύρια συμπεράσματα

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε σήμερα (12/3/2021) βασικά στοιχεία σχετικά με τη συμπεριφορά των καταναλωτών το 2020.

Τα αποτελέσματα έρευνας που διενεργήθηκε στα τέλη του 2020, δείχνουν τον αντίκτυπο που είχε η κρίση του κορωνοϊού στα καταναλωτικά πρότυπα, καθώς οι καταναλωτές κάνουν τις αγορές τους πιο κοντά στην κατοικία τους και στηρίζουν τις τοπικές επιχειρήσεις.

Ταυτόχρονα, κάνουν πιο οικολογικές επιλογές, καθώς είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα χρήματα για ανθεκτικότερα προϊόντα.

Τα πορίσματα θα συζητηθούν στην Ευρωπαϊκή Διάσκεψη Καταναλωτών στις 15 Μαρτίου 2021. Τη ημέρα εκείνη εορτάζεται και η Ευρωπαϊκή Ημέρα του Καταναλωτή.

Ο επίτροπος Δικαιοσύνης, κ. Ντιντιέ Ρεντέρς, δήλωσε σχετικά: «Η πανδημία έχει επηρεάσει τους καταναλωτές: Ενώ το 38% των καταναλωτών ανησυχούσε αν θα μπορέσει να εξοφλήσει τους λογαριασμούς του, ένα ποσοστό 42% αποφάσισε να αναβάλει σημαντικές αποφάσεις αγοράς. Θετικό είναι το ότι, σύμφωνα με την έρευνα, το 56% των καταναλωτών λαμβάνει υπόψη τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των αγορών του. Θα συζητήσω τα βασικά δεδομένα στην προσεχή Διάσκεψη Καταναλωτών, ώστε όλοι οι συμμετέχοντες να εμπλακούν σε συγκεκριμένες δράσεις για την επιτάχυνση της ανάκαμψης από τη νόσο COVID-19 και για την πράσινη μετάβαση».

Ορισμένα κύρια πορίσματα

Επόμενα βήματα

Τα πορίσματα θα αξιοποιηθούν στο πλαίσιο περαιτέρω δράσεων της Επιτροπής, οι οποίες θα διασφαλίζουν ότι οι καταναλωτές θα διαδραματίσουν τον ρόλο που τους αναλογεί στην οικονομική ανάκαμψη της ΕΕ και στην πράσινη και ψηφιακή μετάβαση, όπως ορίζεται στο νέο θεματολόγιο για τους καταναλωτές που παρουσιάστηκε στα τέλη του 2020.

Τα βασικά στοιχεία για τους καταναλωτές θα συζητηθούν στη Διάσκεψη Καταναλωτών, την οποία η Επιτροπή συνδιοργανώνει με την πορτογαλική Προεδρία του Συμβουλίου της ΕΕ στις 15 Μαρτίου 2021, Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή.

Τα πορίσματα αποτελούν μέρος ενός νέου πίνακα αποτελεσμάτων για τις καταναλωτικές συνθήκες, τον οποίο η Επιτροπή σκοπεύει να εξετάζει κάθε χρόνο στις Διασκέψεις Καταναλωτών, ως εργαλείο παρακολούθησης και συγκριτικής αξιολόγησης για τη βελτίωση της πολιτικής καταναλωτών.

Ιστορικό

Τα κύρια συμπεράσματα που δημοσιεύτηκαν σήμερα βασίζονται σε στοχευμένη έρευνα που διενεργήθηκε το τελευταίο τρίμηνο του 2020 για την αξιολόγηση της στάσης, της συμπεριφοράς και της εμπειρίας των καταναλωτών κατά τη διάρκεια της πανδημίας της COVID-19.

Σήμερα, η Επιτροπή δημοσίευσε και μια σύγκριση του πώς αξιολογούν οι καταναλωτές την εμπειρία τους σε 23 διαφορετικούς οικονομικούς τομείς. Συγκεντρώθηκαν δεδομένα από έρευνες και από άλλες ήδη διαθέσιμες πηγές, ιδίως από την Eurostat, τα οποία συνθέτουν μια συνολική επισκόπηση στον πίνακα αποτελεσμάτων για τις καταναλωτικές συνθήκες, για να αξιολογηθεί το πώς λειτουργεί η ενιαία αγορά για τους καταναλωτές.

Διαβάστε ακόμη

Γιατί οι φρεγάτες δεν θα φέρουν λεφτά στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά

Προσπάθεια «διάσωσης» για το εργοστάσιο της Pitsos

Μαριάννα Λάτση: Αποκτά το 7,6% της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μέσω της Latsco Hellenic Holdings

Exit mobile version