της Μαριάννας Τζάννε
Σε μετακίνηση του χρονοδιαγράμματος ιδιωτικοποίησης της εταιρείας τροχαίου σιδηροδρομικού υλικού (ΕΕΣΣΤΥ) οδηγεί η καθυστέρηση στην έγκριση της συμφωνίας από το Ελεγκτικό Συνέδριο για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην Ιταλική Ferrovie Dello Stato Italiane SpA. Ο προγραμματισμένος διαγωνισμός για τις 30 Ιανουαρίου θα πάρει νέα αναβολή καθώς η πώληση της εταιρείας θεωρείται άρρηκτα συνδεδεμένη με το μέλλον της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Το Ελεγκτικό Συνέδριο, δεν έχει αποφανθεί μέχρι σήμερα –παρότι έχουν παρέλθει 4 μήνες- υπέρ ή κατά της σύμβασης, με αποτέλεσμα να θεωρείται βέβαιη η μετάθεση του χρονοδιαγράμματος, μέχρι να ξεκαθαρίσει το τοπίο με τους Ιταλούς. Η Ferrovie είναι από τα μεγάλα φαβορί της διαγωνιστικής διαδικασίας ενώ στους υποψήφιους συγκαταλέγεται κατά πληροφορίες και η Skoda Transportation.
Δεν είναι όμως μόνο το Ελεγκτικό Συνέδριο που ταλαιπωρεί Ιταλούς και ΤΑΙΠΕΔ. Ακόμη και αν ξεμπλοκάρει το θέμα από το δικαστικό μέτωπο, θα χρειαστεί πρόσθετος χρόνος προκειμένου να κλείσει η υπόθεση των κρατικών ενισχύσεων στην ΕΕ. Η ιδιωτικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ, μπλόκαρε τον περασμένο Ιούλιο όταν στον διαγωνισμό για την παραχώρηση της εταιρείας σιδηροδρομικού υλικού, δεν προσήλθε κανένα από τα θεωρούμενα ως φαβορί. Αντιθέτως με μία προσφορά προχώρησε η μεταβίβαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αντί αντιτίμου 45 εκατ. ευρώ. Για την ιδιωτικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ έχει δηλώσει αντίθετη η νέα διοίκηση της εταιρείας, η οποία διορίστηκε από το ΣΥΡΙΖΑ τον περασμένο Σεπτέμβριο.
Οι δύο εταιρείες (ΤΡΑΙΝΟΣΕ-ΕΕΣΣΤΥ) βρέθηκαν στο μάτι του κυκλώνα τις προηγούμενες μέρες με αφορμή την καθήλωση των τρένων λόγω του χιονιά. Ενόψει του νέου κύματος κακοκαιρίας, χθες πραγματοποιήθηκε ευρεία σύσκεψη του υφυπουργού Υποδομών Νίκο Μαυραγάνη με τις διοικήσεις των συναρμόδιων εταιρειών προκειμένου να υπάρξει συντονισμός και να αποφευχθούν νέα παρατράγουδα. Στο πλαίσιο αυτό συμφωνήθηκε να υπάρξουν σε εφεδρεία μηχανές εμπορευματικών μεταφορών προκειμένου να μπορούν να καθαρίσουν τις ράγες σε περίπτωση πυκνής χιονόπτωσης.