Την συνέχιση του διαγωνισμού Άκτιο Αμβρακία συνολικού ύψους 150 εκ. ευρώ, προανήγγειλε την Τρίτη από το βήμα της βουλής, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, μετά το δρόμο που έδειξε πρόσφατα, το Συμβούλιο της Επικρατείας.
Ο κ. Καραμανλής ανακοίνωσε ότι το υπουργείο είναι πλέον αναγκασμένο να γυρίσει πίσω το διαγωνισμό και να καταβάλλει μεγάλη προσπάθεια το έργο να ολοκληρωθεί ως το 2023, ώστε να μην χαθεί η κοινοτική χρηματοδότηση. Εάν χαθεί και αυτό το ορόσημο και δεν τελειώσει μέχρι το 2025 κινδυνεύουμε με δημοσιονομική διόρθωση δηλαδή με επιστροφή των χρημάτων προς την Ε.Ε.
Για το σκοπό αυτό πρόκειται να προσκληθούν το αμέσως επόμενο διάστημα και να επικαιροποιήσουν τις προσφορές τους οι τεχνικές εταιρείες που έχουν μείνει στο διαγωνισμό ώστε να συνεχιστεί η διαδικασία. Πρόκειται για την GD Infrastrutture, για την οποία όμως το υπουργείο έχει ξεκινήσει την διαδικασία έκπτωσης για το Πάτρα –Πύργος, εξέλιξη που θα έχει επιπτώσεις και στην συμμετοχή της στον επίμαχο διαγωνισμό, την Μυτιληναίος και την ΑΒΑΞ.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών χαρακτήρισε το έργο μνημείο κακού σχεδιασμού αφού επιλέχθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση μια συμπληρωματική εργολαβία σκούπα ύψους 150 εκ. ευρώ όταν το συνολικό έργο και με την έκπτωση είχε προϋπολογιστεί σε 177 εκατ. ευρώ. Όπως μάλιστα επανέλαβε, πρόκειται για ένα πανάκριβο έργο, το κόστος του οποίου ανά χιλιόμετρο έχει φτάσει σε 6,1 εκατ.ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι ο διαγωνισμός πέρασε από σαράντα κύματα τους τελευταίους μήνες αφού τον περασμένο Ιανουάριο υπήρξε απόφαση του υπουργείου Υποδομών, να ακυρωθεί και να επαναδημοπρατηθεί.
Νωρίτερα, η εργολαβία είχε καταπέσει στο ΣτΕ για θέματα της Επιτροπής Ανταγωνισμού, ακυρώνοντας την υπογραφή σύμβασης με το μειοδότη που ήταν το σχήμα ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ.
Την προσφυγή στο ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο είχε κάνει η Ιταλική GD Infrastrutture, η οποία καθόρισε και την εξέλιξή του.
Αρχικά, η εταιρεία στράφηκε κατά της απόφασης του υπουργείου να διαλύσει το διαγωνισμό υποβάλλοντας προσφυγή στην Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ), η οποία και έγινε δεκτή. Στην συνέχεια κατά της απόφασης αυτής προσέφυγε στο ΣτΕ, το υπουργείο Υποδομών και η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ – ΤΕΡΝΑ. Πριν ένα μήνα, το ΣτΕ απέρριψε τις προσφυγές, δικαιώνοντας την GD Infrastrutture και άνοιξε το δρόμο για την συνέχιση του διαγωνισμού.