Τα νέα έργα υποδομής και πώς αυτά μπορούν να αλλάξουν την σημερινή Ελλάδα, βασισμένα στους πυλώνες της πράσινης οικονομίας και της τεχνολογίας βρέθηκαν στο επίκεντρο της σημερινής, τέταρτης ημέρας εργασιών του 7ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, που πραγματοποιείται στους Δελφούς 6 – 9 Απριλίου και τελεί υπό την Αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας, κας Κατερίνας Σακελλαροπούλου.
Κατά τον υφυπουργό Υποδομών Γιώργο Καραγιάννη στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή ‘’τρέχει’’ το μεγαλύτερο πρόγραμμα κατασκευής υποδομών, από το 2004, την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων, με ένα χαρτοφυλάκιο έργων τα οποία βασίζονται στην πράσινη οικονομία και την τεχνολογία.
Σύμφωνα με τον ίδιο, στην παρούσα φάση υπάρχουν 20 έργα ΣΔΙΤ προϋπολογισμού 4 δισ. ευρώ σε όλη την Ελλάδα.
Πρόκειται για έργα, τα οποία αντλούν πόρους από το ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, ενώ υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από ξένους επενδυτές και την ιδιωτική πρωτοβουλία, με τον Υπουργό, επίσης, να αναφέρει ότι τα τελευταία χρόνια οργανώθηκαν και επανασχεδιάστηκαν και έργα που είχαν σταματήσει, οδηγώντας την χώρα σε μια νέα κατασκευαστική εποχή καινοτομίας.
Ο ίδιος μίλησε επίσης και για μια πολύ πρόσφατη, καινοτόμα πρωτοβουλία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το Παρατηρητήριο Τιμών και Κατασκευών, με φόντο και την ενεργειακή και την κρίση στις πρώτες ύλες, με ισότιμη συμμετοχή Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα.
Από την πλευρά του, ο Δημήτρης Σαμαράς, Samaras & Partners Group of Companies ανέφερε πως θα πρέπει τα καινούργια έργα που σχεδιάζονται στην Ελλάδα να είναι έργα νέας γενιάς, πράσινα, θωρακισμένα έναντι των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής, επενδεδυμένα ψηφιακά και να δημιουργούν προστιθέμενη αξία για την οικονομία και την κοινωνία.
Οι κκ. Παναγιώτης Γαρδελινός, Γενικός Διευθυντής Sustainable Engineering Solutions MYTILINEOS, Weng Lin, Deputy CEO, Piraeus Port Authority S.A., Δημήτρης Σαμαράς, Πρόεδρος Ομίλου Εταιρειών Samaras & Partners, Γιώργος Καραγιάννης, Υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών, Πέτρος Σφηκάκης, Managing Partner, Sfikakis & Associates
Για τον ίδιο, εξάλλου, το Ταμείο ανάκαμψης είναι μοναδική ευκαιρία για την Ελλάδα όχι μόνο για τους πόρους τους οποίους φέρει για καινούργια έργα, αλλά γιατί με τα κριτήρια που έχει θέσει σε σχέση με τις κατασκευές, δημιουργεί μια άλλη κατασκευαστική κουλτούρα για τη χώρα.
Για την ανάπτυξη του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας μέσα από έργα που βελτιώνουν την ανταγωνιστικότητα και τη βιωσιμότητα του μίλησε ο Weng Lin, Deputy CEO, Piraeus Port Authority S.A. τονίζοντας ότι το ενδιαφέρον που υπάρχει αυτή τη στιγμή από τα στελέχη του είναι να γίνει ένα πράσινο λιμάνι, με τον στόχο αυτό να τίθεται στο κέντρο της στρατηγικής. Κατά τον ίδιο, η επιχείρηση που διαχειρίζεται το λιμάνι είναι ανάμεσα στις πιο βιώσιμες τα τελευταία χρόνια, λαμβάνοντας πρόσφατα και πιστοποίηση κατά ISO.
Ο κ. Lin μίλησε, επίσης, για έργα που θα αλλάξουν την εικόνα του λιμένα το προσεχές διάστημα, όπως η κατασκευή των προβλητών 2-3, προϋπολογισμού 600 εκατ. ευρώ, αλλά και για την υλοποίηση του σχεδίου αναβάθμισης και παροχής καλύτερων υπηρεσιών όπως ο ανανεωμένος σταθμός επιβατών.
Ωστόσο, όπως πρόσθεσε, για αυτό χρειάζεται ένας συνδυασμός πολλών πραγμάτων που θα οδηγήσουν στην επιτυχία, όπως η τεχνογνωσία του ανθρώπινου δυναμικού.
Την ίδια στιγμή, ο Παναγιώτης Γαρδελίνος, General Manager Sustainable Engineering Solutions MYTILINEOS αναφέρθηκε και σε μια παράμετρο η οποία είναι σημαντική για την ανάπτυξη νέων υποδομών στην Ελλάδα, σε αυτή του σωστού εργατικού δυναμικού που θα τα σχεδιάσει και ολοκληρώσει, τονίζοντας ότι πρόκειται για ένα ζήτημα, το οποίο, αναμένεται να βελτιωθεί τα επόμενα χρόνια, με την σύνδεση των κατασκευαστικών εταιρειών με τα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα, μια κίνηση που θα οδηγήσει στη διαμόρφωση μιας νέας γενιάς καταρτισμένων στελεχών.
Tη συζήτηση συντόνισε ο δικηγόρος Πέτρος Σφηκάκης, Managing Partner, Sfikakis & Associates
Διαβάστε ακόμη:
ΓΓ Δημοσιονομικής Πολιτικής ΥΠΟΙΚ: Κάτω από το 150% του ΑΕΠ το χρέος έως το 2026
Guardian: Γιοτ που συνδέεται με τον Αμπράμοβιτς άλλαξε χέρια τη μέρα της ρωσικής εισβολής
S&P: Υποβάθμισε στη βαθμίδα «επιλεκτικής χρεοκοπίας» τα ρωσικά ομόλογα σε ξένο νόμισμα