Του Στέλιου Μορφίδη

Οι γευστικές εμπειρίες και οι επιλογές πολλές, όμως το σουβλάκι… ένα! Και τούτο καθώς το 95% των καταναλωτών τρώνε τυλιχτό, όπως προκύπτει από την έρευνα της QED που παρουσιάστηκε χθες στο 3ο επιστημονικό συνέδριο «Το ψηφιακό ψητοπωλείο» που διοργάνωσε η Megas Yeeros. Κάτι, που καταδεικνύει την καθολικότητα του συγκεκριμένου φαγητού στις προτιμήσεις των καταναλωτών.

Σύμφωνα με την έρευνα που παρουσίασαν η κα Χριστινα Καράμπελα, Managing Partner της QED και ο κ. Βασίλης Κοκιόπουλος, διευθυντής Ερευνών της QED, σχεδόν 1 στους 2 τρώει τυλιχτό τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα με τους άντρες να εμφανίζονται οι πιο συχνοί πελάτες.

Καλύτεροι πελάτες εμφανίζονται οι καταναλωτές της ηλικιακής ομάδας 18 – 24 ετών. 7 στους 10 της συγκεκριμένης ομάδας δήλωσαν ότι τρώνε τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα και οι υπόλοιποι 3 μία φορά στις 15 μέρες! Αυξάνοντας η ηλικία, όπως έδειξε η έρευνα, ελαττώνεται και ο ρυθμός αγοράς. Μάλιστα απ’ την ηλικιακή ομάδα 35 – 44 ετών πλέον οι περισσότεροι καταναλωτές δηλώνουν περιστασιακοί (από μία φορά στο τρίμηνο ως και 1 φορά το 15νθήμερο).

Το είδος που προτιμούν με σειρά είναι: 1. πίτα με γύρο χοιρινό, 2. πίτα με γύρο κοτόπουλο, 3. πίτα με καλαμάκι χοιρινοί, και 4. πίτα με καλαμάκι κοτόπουλο.

QED

Η κα Χριστίνα Καράμπελα και ο κ. Βασίλης Κοκιόπουλος της QED παρουσιάζουν τα ευρήματα της έρευνας 

Σε ο,τι αφορά τις συνήθειες αγοράς, 2 στους 3 (66%) δήλωσαν ότι την τελευταία φορά αγόρασαν τυλιχτό μέσω delivery. Το 20% παρέλαβε απ’ το κατάστημα και μόλις το 14% το κατανάλωσε στο κατάστημα.

Το 92% δήλωσε ότι αγόρασε απ’ το ψητοπωλείο που συνήθως αγοράζει.

Οι λόγοι επιλογής του ψητοπωλείου, όπως απάντησαν οι ερωτηθέντες, είναι κατά σειρά:

– Ποιότητα 78%
– Γεύση 55%
– Τιμές 42%
– Καθαριότητα 30%
– Εξυπηρέτηση 28%

Μάλιστα όταν ερωτώνται ποιος είναι ο καταλυτικός παράγοντας απαντούν σε ποσοστό 46% η ποιότητα. Το 32% συνδυάζει ποιότητα και τιμές και το υπόλοιπο 22% απαντά άλλο κριτήριο. «Το τρίπτυχο ποιότητα, γεύση και τιμές είναι αυτό που καθορίζει λοιπόν την επιλογή του καταναλωτή αναφορικά με το κατάστημα που θα επιλέξει», σημείωσε η κα Καράμπελα, προσθέτοντας: «άρα ο ‘μύθος’ του προϊόντος περνά απ’ το πώς θα ‘γεμίσουμε’ τον όρο ποιότητα».

Σύμφωνα με την ίδια αυτό προκύπτει απ’ τον τελευταίο πυλώνα της έρευνας, όπου ζητήθηκε απ’ τους ερωτηθέντες να δηλώσουν πόσο τους ενδιαφέρει να τηρούνται οι πιστοποιήσεις ISO, το κρέας να είναι «καθαρής ετικέτας» και εάν ο προμηθευτής του ψητοπωλείου είναι «επώνυμος». Για το πρώτο το 84% δήλωσε αρκετά ως πολύ. Για το δεύτερο το 74% και για το τρίτο το 70%.

«Επομένως, η πιστοποίηση, τα καθαρά κρέατα και οι επώνυμοι προμηθευτές είναι ένα πλαίσιο, που σύμφωνα με τις απαντήσεις των καταναλωτών, προσδιορίζουν και τι σημαίνει ποιότητα», κατέληξε η κα Καράμπελα.