search icon

Οικονομία

Καλάθι του νοικοκυριού: Πώς λειτουργεί το e-katanalotis – Οι τιμές και τα προϊόντα σε 13 αλυσίδες σούπερ μάρκετ (vid)

Βήμα προς βήμα η λειτουργία του e-katanalotis - Οι τιμοκατάλογοι με τα προϊόντα σε 13 αλυσίδες σούπερ μάρκετ

Οι τιμοκατάλογοι για τα 51 προϊόντα που συνθέτουν το «καλάθι του νοικοκυριού» που έκανε πρεμιέρα σήμερα αναρτήθηκαν σήμερα στην ιστοσελίδα του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων στη διεύθυνση https://e-katanalotis.gov.gr/householdBasket.

Οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να αναζητήσουν τα προϊόντα ανά αλυσίδα σούπερ – μάρκετ.

Στην πρώτη σελίδα της πλατφόρμας υπάρχει το ειδικό σήμα για τις νέες τιμές στα 51 βασικά προϊόντα σε όλα τα σούπερ μάρκετ.

Στην πρώτη ημέρα εφαρμογής του μέτρου, τις αλυσίδες επισκέφθηκαν στελέχη του υπουργείου Ανάπτυξης και οι εμπλεκόμενοι φορείς, όπου θα ελέγξουν αν τηρούνται οι προσφορές.

Ήδη, από νωρίς το πρωί της Τετάρτης ο υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης επισκέφτηκε γνωστή αλυσίδα, είδε τις τιμές των προϊόντων και μίλησε με τους υπαλλήλους.

Πόσο κοστίζουν

Περίπου 10 περίπου βασικά προϊόντα κοστίζουν στα 25 με 26 ευρώ, ενώ το μέσο καλάθι για μια οικογένεια υπολογίζεται από 40 έως και 150 ευρώ.

Δείτε εδώ ποια προϊόντα επέλεξαν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, My market, LIDL, Βazaar, Γαλαξίας, Discount Markt, Κρητικός, Μασούτης, Market in, ΣYNKA, Χαλκιαδάκης. Επίσης στη δράση έχει δηλώσει ότι θα συμμετέχει εθελοντικά και το ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ e-fresh.gr.

Καλάθι τιμές

Υπενθυμίζεται πως σύμφωνα με την σχετική νομοθετική ρύθμιση, τα σούπερ μάρκετ που εντάσσονται στο μέτρο, οφείλουν να διαθέτουν ένα τουλάχιστον προϊόν από κάθε κατηγορία προϊόντων που περιλαμβάνεται στο καλάθι του νοικοκυριού σε προσιτή τιμή, ιδίως συγκριτικά με τα υπόλοιπα προϊόντα της ίδιας κατηγορίας.

Τα προϊόντα αυτά θα επισημαίνονται με το ειδικό σήμα που έχει δημοσιεύσει το υπουργείο Ανάπτυξης τόσο στα ράφια όσο και στα μέσα διαφημιστικής επικοινωνίας των επιχειρήσεων.

Σύμφωνα με την ίδια ρύθμιση, τα προϊόντα που εντάσσονται στο «καλάθι του νοικοκυριού» ελέγχονται, κατά προτεραιότητα, ως προς τη συμμόρφωση με την διάταξη περί αθέμιτης κερδοφορίας. Επίσης, τα προϊόντα του καταλόγου μπορούν να διαφοροποιούνται κάθε φορά που αποστέλλεται από τους υπόχρεους νέος κατάλογος προς το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

Πώς λειτουργεί η εφαρμογή

Η σύγκριση των τιμών γίνεται είτε μέσω της εφραμογής e-katanalotis, είτε μέσα από τα application που μπορεί να κατεβάσει όποιος θέλει στο κινητό αν έχει iOS ή Android.

Βήμα – βήμα η διαδικασία

Κατεβάζουμε δωρεάν στο κινητό την εφαρμογή
Επιλέγουμε «Δείτε τις τιμές προϊόντων supermarket»
Στη συνέχεια διαλέγουμε την κατηγορία (π.χ καθαριότητα) και την υποκατηγορία (απορρυπαντικά)
Επιλέγουμε το προϊόν και μας δείχνει πόσο κοστίζει σε κάθε σούπερμαρκετ
Βάζουμε το προϊόν στο «καλάθι» και στη συνέχεια προσωράμε στις υπόλοιπες αγορές
Στο τέλος, η εφαρμογή δείχνει πόσο κοστίζει σε κάθε αλυσίδα το καλάθι με τα προϊόντα που έχουμε επιλέξει.

Με προβλήματα η πρεμιέρα του e-katanalotis.gov.gr

Πρεμιέρα έκανε σήμερα, 2 Νοεμβρίου το καλάθι του νοικοκυριού, μια πρωτοβουλία που συνοδεύεται από την πλατφόρμα του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων e-katanalotis.gov.gr.

Ωστόσο, τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι χρήστες είναι αρκετά, καθώς όπως φαίνεται δεν μπορούν να συνδεθούν στη σχετική ιστοσελίδα που δείχνει τις τιμές των προϊόντων ανά αλυσίδα σούπερ μάρκετ.

Όσοι προσπαθούν να μπουν λοιπόν στο e-katanalotis.gov.gr βλέπουν το εξής μήνυμα: «Δεν είναι δυνατή η πρόσβαση σε αυτόν τον ιστότοπο.

Ο κεντρικός υπολογιστής e-katanalotis.gov.gr άργησε πολύ να ανταποκριθεί. Δοκιμάστε να κάνετε τα εξής:

Τα 51 προϊόντα

Υπενθυμίζεται ότι στο «καλάθι του νοικοκυριού» εντάσσονται 51 κατηγορίες προϊόντων που είναι οι εξής:

  1. Ρύζι
  2. Ψωμί για τόστ
  3. Ψωμί φραντζόλα (τυποποιημένο/συσκευασμένο)
  4. Φρυγανιές
  5. Μακαρόνια Νο 6
  6. Αλεύρι για όλες τις χρήσεις
  7. Όσπρια (ένα τουλάχιστον είδος)
  8. Γαλοπούλα ή/και πάριζα
  9. Κατεψυγμένα ψάρια
  10. Νωπό χοιρινό (συσκευασμένο ή μη)
  11. Νωπό κοτόπουλο (συσκευασμένο ή μη)
  12. Γάλα φρέσκο πλήρες
  13. Γάλα φρέσκο χαμηλά λιπαρά
  14. Γάλα εβαπορέ
  15. Γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις
  16. Γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις με χαμηλά λιπαρά
  17. Τυρί φέτα
  18. Τυρί γκούντα
  19. Τυρί με χαμηλά λιπαρά
  20. Χυμός τομάτας διατηρημένος
  21. Αυγά (κλωβοστοιχίας και αχυρώνα)
  22. Μαργαρίνες
  23. Παρθένο ελαιόλαδο
  24. Ηλιέλαιο
  25. Κατεψυγμένα λαχανικά (τουλάχιστον ένα από αρακάς, μπάμιες, φασολάκια)
  26. Λευκή ζάχαρη
  27. Φόρμουλα μωρών (παιδικές τροφές)
  28. Γάλα βρεφικής ηλικίας (παιδικές τροφές)
  29. Ελληνικός καφές
  30. Στιγμιαίος καφές
  31. Γαλλικός καφές
  32. Τσάι ή χαμομήλι
  33. Κακάο σε σκόνη
  34. Χυμός πορτοκάλι
  35. Απολυμαντικά χεριών / αντισηπτικά
  36. Απορρυπαντικά πλυντηρίου ρούχων (υγρά και σε σκόνη – όχι ταμπλέτες)
  37. Απορρυπαντικά για σφουγγάρισμα και καθαρισμού επιφανειών – χλωρίνες
  38. Απορρυπαντικά πιάτων για πλύσιμο στο χέρι
  39. Χαρτί κουζίνας
  40. Χαρτί υγείας
  41. Οδοντόκρεμες
  42. Σερβιέτες
  43. Ταμπόν
  44. Σαμπουάν
  45. Σαπούνια σε στερεή κατάσταση
  46. Πάνες ακράτειας
  47. Πάνες για μωρά
  48. Μωρομάντηλα
  49. Σαμπουάν για μωρά
  50. Τροφές για σκύλους
  51. Τροφές για γάτες

Σύμφωνα με την σχετική νομοθετική ρύθμιση, τα σουπερμάρκετ που εντάσσονται στο μέτρο, οφείλουν να διαθέτουν ένα τουλάχιστον προϊόν από κάθε κατηγορία προϊόντων που περιλαμβάνεται στο καλάθι του νοικοκυριού σε προσιτή τιμή, ιδίως συγκριτικά με τα υπόλοιπα προϊόντα της ίδιας κατηγορίας.

Τα προϊόντα αυτά θα επισημαίνονται με το ειδικό σήμα που έχει δημοσιεύσει το υπουργείο Ανάπτυξης τόσο στα ράφια όσο και στα μέσα διαφημιστικής επικοινωνίας των επιχειρήσεων.

Σύμφωνα με την ίδια ρύθμιση, τα προϊόντα που εντάσσονται στο «καλάθι του νοικοκυριού» ελέγχονται, κατά προτεραιότητα, ως προς τη συμμόρφωση με την διάταξη περί αθέμιτης κερδοφορίας.

Επίσης, τα προϊόντα του καταλόγου μπορούν να διαφοροποιούνται κάθε φορά που αποστέλλεται από τους υπόχρεους νέος κατάλογος προς το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

 

Διαβάστε ακόμα

Οι ευχές για το Dark, η Amazon στο Κορωπί, ο Ρόκας και η Lamda, ο όμιλος Μήτση πιάνει λιμάνι και η ΤΕΡΝΑ… βγάζει μάτια 

Με τρακτέρ και drone στα χωράφια: Η ελληνική start-up που βελτιώνει την αγροτική παραγωγή (pics)

Πώς η Αντίπαρος μεταμορφώθηκε στο ελληνικό case-study του διεθνούς real-estate

 

 

 

Exit mobile version