search icon

Οικονομία

«Καλάθι νοικοκυριού»: Νέα αυτοψία Γεωργιάδη – «Το καλάθι ξεπούλησε, οι τιμές έπεσαν» (vid)

Σε ποια προϊόντα έχουν γίνει οι μεγαλύτερες μειώσεις - Ο υπουργός τόνισε ότι σε πολλά προϊόντα οι τιμές πέφτουν λόγω μεγάλου ανταγωνισμού

Νέα αυτοψία σε αλυσίδες σούπερ μάρκετ για το «καλάθι του νοικοκυριού» πραγματοποίησε το πρωί της Παρασκευής (4/11) ο υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης.

Όπως είπε για την εικόνα που υπάρχει δύο ημέρες μετά την εφαρμογή του μέτρου, «οι τιμές έπεσαν και το καλάθι του νοικοκυριού ξεπούλησε».

Ερωτηθείς από τους δημοσιογράφους, ο κ. Γεωργιάδης δήλωσε: «Επέλεξα να επισκεφθώ σήμερα αυτές τις δύο αλυσίδες σουπερμάρκετ «Σκλαβενίτης» και «Α-Β Βασιλόπουλος» γιατί αυτές οι δύο παρουσίασαν χθες βράδυ στο e – Καταναλωτής μια σειρά επιπλέον προϊόντων και με χαμηλότερες τιμές. Άρα λοιπόν, στη μεγάλη κουβέντα εάν ο ανταγωνισμός λειτουργεί και αν το καλάθι λειτουργεί, η ίδια η πραγματικότητα και η αγορά δείχνει το δρόμο μέσα σε μόλις 48 ώρες.

Από την Τετάρτη μέχρι σήμερα Παρασκευή, δηλαδή μέσα σε δύο μέρες, έχουμε σε πολλά προϊόντα – σε περίπου 15 προϊόντα αυτής της αλυσίδας και σε άλλα τόσα της άλλης αλυσίδας- χαμηλότερες τιμές.

Απ’ όσο δε έχω μάθει από όλες τις αλυσίδες με τις οποίες μιλάω σε πολύ τακτά χρονικά διαστήματα πλέον, στο ερώτημα αν ο κόσμος έχει στηρίξει και έχει καταλάβει τι είναι το «καλάθι του νοικοκυριού», που είναι λογικό τις πρώτες μέρες να μην έχει καταλάβει, πρέπει να σας πω ότι σε όλες τις αλυσίδες και είμαι ευτυχής για αυτό, το καλάθι πάει πάρα πολύ καλά.

Να το πω λίγο λαϊκά, έχει «ξεπουλήσει». Δεν προλαβαίνουν να γεμίζουν τα ράφια από τα προϊόντα του καλαθιού, που πάει να πει ότι ο κόσμος παρά το ότι κάποιοι θα ασκήσουν κριτική, θα πουν τον καπαμά τους, το αγοράζει.
Διότι ωραία είναι να λέμε κανένα αστείο, κύριε Κουτσούμπα, για τον καπαμά, γιατί τον είδα χθες στην εκπομπή του κ. Παπαδάκη, μου έκανε μία ωραία αναφορά ο σεβαστός κύριος Γενικός Γραμματέας του ΚΚΕ, αλλά να ξέρει ότι στη Σοβιετική Ένωση που του αρέσει τα ράφια ήταν άδεια. Εδώ τα ράφια είναι γεμάτα.

Άρα, το καλάθι προχωράει και πάει καλά. Ο κόσμος το στηρίζει και το αγοράζει μαζικά και προσέξτε, οι τιμές αρχίζουν και πέφτουν, γιατί αυτό είναι που ενδιαφέρει κυρίως τον καταναλωτή».

Ο υπουργός Ανάπτυξης αναφέρθηκε, μάλιστα, ονομαστικά σε προϊόντα στα οποία οι τιμές έχουν υποχωρήσει σε σχέση με την Τετάρτη, ημέρα κατά την οποία ξεκίνησε η εφαρμογή του μέτρου, κάνοντας λόγο, μεταξύ άλλων, για κοτόπουλα, ηλιέλαιο, καφέ, λαιμό χοιρινό κ.α.

Ο Άδωνις Γεωργιάδης διευκρίνισε, επίσης, ότι σε δύο εβδομάδες και αφού αξιολογηθεί η πορεία του μέτρου για το καλάθι της νοικοκυράς θα γίνει εκ νέου η συζήτηση για την επέκτασή του και σε άλλους κλάδους.

 

Αντίθετα άμεση θα είναι η συζήτηση και η τυχόν λήψη αποφάσεων για ειδικές κατηγορίες καταναλωτών όπως οι διαβητικοί που αναφέρουν, όπως είπε ο Άδωνις Γεωργιάδης, ότι δεν υπάρχουν ειδικά προϊόντα για τους ίδιους στη λίστα.

«Οι χαμηλότερες τιμές είναι στο καλάθι του νοικοκυριού» επανέλαβε ο Άδωνις Γεωργιάδης ο οποίος εξήγησε ότι στην υπουργική απόφαση για την εφαρμογή του μέτρου «δεν επιτρέπουμε ρητά να αυξάνονται οι τιμές».

«Ο ανταγωνισμός λειτουργεί, βλέπει η μια αλυσίδα τι κάνει η άλλη και κατεβάζει τις τιμές για να προσελκύσει πελάτες. Είμαστε ακόμα στην αρχή και γι’ αυτό λέω σε όσους επιφύλαξη λογικά γιατί ο πληθωρισμός είναι φρικτός και έχουν δεινοπαθήσει, έχουμε βάλει το μυαλό μας να δουλέψει, πράγματι η υποστήριξη είναι συγκλονιστική, οι τιμές θα είναι καλύτερες όσο ο ανταγωνισμός λειτουργεί» είπε ο υπουργός Ανάπτυξης.

«Αντί να επικρατήσει η γκρίνια, ας δούμε το θέμα καλόπιστα. Μιλάμε και για τη βιομηχανία για να δούμε μεγαλύτερες προσφορές σε επώνυμα προϊόντα» κατέληξε ο Άδωνις Γεωργιάδης.

Κρίσιμο το μέτρο για την κυβέρνηση

Η «μάχη του σούπερ μάρκετ» είναι κρίσιμη για την κυβέρνηση, διότι αγγίζει ιδιαίτερα μεσαίους και μικρομεσαίους που συνεχίζουν να “ζορίζονται” έναντι του κύματος ανατιμήσεων που παρατηρούνταν όλο το προηγούμενο διάστημα. Η ελπίδα της κυβέρνησης είναι ότι το καλάθι του νοικοκυριού, εν τέλει, θα λειτουργήσει ως θρυαλλίδα ανταγωνισμού μεταξύ των σούπερ μάρκετ, ώστε να διαμορφώσουν χαμηλότερες τιμές σε μια σειρά βασικών προϊόντων. Και αυτό μπορεί να μην λύνει το πρόβλημα της ακρίβειας και του πληθωρισμού, μπορεί να δώσει, όμως, μια ανάσα σε μια σειρά βασικών καταναλωτικών αγαθών.

«Υπάρχουν πάντα εύκολες κριτικές και ανέξοδες υποσχέσεις όταν μιλάμε για την ακρίβεια. Αλλά δεν νομίζω ότι υπάρχουν πολλοί συμπολίτες μας οι οποίοι πιστεύουν ότι μπορούν κάποιοι με ένα νόμο και με ένα άρθρο να καταργήσουν το φαινόμενο του παγκόσμιου πληθωρισμού», διεμήνυσε την Πέμπτη (3/11) από το Βερολίνο ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος εξέφρασε την εκτίμηση ότι το μέτρο θα συνεισφέρει, στον βαθμό που αυτό είναι εφικτό, στη συγκράτηση των τιμών σε ορισμένα βασικά καταναλωτικά αγαθά.

Διαβάστε ακόμη:

Ξεκινά η… «Μεγάλη Απόλυση» στο Twitter – Δείτε το μήνυμα σοκ προς τους εργαζομένους

ΑΣΕΠ: Εγκρίθηκε η προκήρυξη για προσλήψεις με συμβάσεις έως 6 χρόνια στο ΥΠΕΝ

Πρόστιμα από την εφορία σε «παραβάτες» της επιστρεπτέας προκαταβολής (pic)

Exit mobile version