Της Μαριάννας Τζάννε

Στην σύμβαση παραχώρησης της Fraport για την διαχείριση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, προσκρούει η πρόθεση της κυβέρνησης, μετά από αίτημα της τοπικής κοινωνίας, να επεκτείνει ή ακόμη και να μεταφέρει το αεροδρόμιο της Καλύμνου.

Ο λόγος είναι ο όρος της σύμβασης που έχει συνάψει η ελληνογερμανική κοινοπραξία, με τον οποίο απαγορεύεται η δημιουργία ή αναβάθμιση ενός αεροδρομίου εφόσον αυτό βρίσκεται σε Ζώνη Αποκλειστικότητας της Fraport και πιο συγκεκριμένα σε ακτίνα 100 χιλιομέτρων.

Στην περίπτωση μας, το αεροδρόμιο της Καλύμνου γειτνιάζει με εκείνο της Κω που είναι στην ομάδα των περιφερειακών αεροδρομίων που έχουν αναλάβει οι Γερμανοί.

Την αποκάλυψη για τις περιπέτειες στις οποίες έχει μπει το νησιωτικό αεροδρόμιο, έκανε πρόσφατα ο διοικητής της Πολιτικής Αεροπορίας κ. Κωνσταντίνος Λιτζεράκος, απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή Δωδεκανήσων Μάνου Κόνσολα. Ο επικεφαλής της ΥΠΑ, έκλεισε ουσιαστικά το δρόμο για την μεταφορά του αεροδρομίου καθώς βρίσκεται εντός της περιοχής Αποκλειστικότητας της Fraport. Με αυτά τα δεδομένα, η μόνη εναλλακτική λύση και αυτή υπό όρους, θα ήταν η αναβάθμιση του αεροδρομίου.

Οι τοπικές αρχές γκρινιάζουν καθώς το μέγεθός του δημιουργεί προβλήματα στην τουριστική αξιοποίηση της νήσου, από την στιγμή που δεν μπορεί να φιλοξενήσει εταιρείες πτήσεων τσάρτερ αλλά και τις αεροπορικές χαμηλού κόστους.

Υπενθυμίζεται ότι υποσχέσεις για μεταφορά του αεροδρομίου είχε δώσει προ μηνών από την Κάλυμνο και ο Πρωθυπουργός.

Η ΥΠΑ αναφέρει, ότι εξέτασε το ενδεχόμενο να μεταφερθεί το αεροδρόμιο στην προτεινόμενη θέση «Παλαιονήσι». Το σχέδιο προέβλεπε ανάπτυξη διαδρόμου 2.300 μέτρων, στάθμευση αεροσκαφών 3 θέσεων, Αεροσταθμού εμβαδού 7.000 τετραγωνικών μέτρων και λοιπών βοηθητικών εγκαταστάσεων σε 950 στρέμματα. Η αξία του έργου προσδιοριζόταν σε 62,5 εκ. ευρώ». Όμως ούτε η πρόταση αυτή περπάτησε, καθώς η ΥΠΑ διαπίστωσε αυξημένη δαπάνη για την κατασκευή του διαδρόμου προσαπογειώσεων ενώ φόβοι υπήρξαν ότι το νέο αεροδρόμιο θα ερχόταν σε σύγκρουση με τη σύμβαση παραχώρησης της Fraport.

Επί του παρόντος έχει συγκροτηθεί ομάδα εργασίας στην ΥΠΑ και εξετάζεται η δυνατότητα επέκτασης του υφιστάμενου διαδρόμου προσαπογειώσεως αεροσκαφών, ώστε να βελτιωθεί η επιχειρησιακή ικανότητα των αεροσκαφών, που χρησιμοποιούν το αεροδρόμιο.