Το ενδεχόμενο υποχρεωτικής ένταξης επώνυμων προϊόντων στο «καλάθι του νοικοκυριού» εξετάζει το υπ. Ανάπτυξης, όπως αποκάλυψε σήμερα ο κ. Αδ. Γεωργιάδης καθώς είναι σε εξέλιξη οι διαπραγματεύσεις των Σούπερ Μάρκετ και του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων για το πως μπορεί να υπάρχει περισσότερο συμμετοχή των επώνυμων προϊόντων στο «καλάθι», επιβεβαιώνοντας τις πληροφορίες του newmoney.

«Πλέον ξέρουμε ότι ένας στους δύο καταναλωτές που μπαίνει στο σούπερ μάρκετ αγοράζει σίγουρα όχι ένα αλλά αρκετά προϊόντα από το καλάθι του νοικοκυριού, άρα το καλάθι αποτελεί πλέον σημαντικό κομμάτι του τζίρου των σούπερ μάρκετ», σημείωσε ο κ. Γεωργιάδης παραδεχόμενος πως πλέον το μέτρο αλλάζει την «πίτα» στην αγορά.

Κατ’ επέκταση, όπως τόνισε ο υπουργός, ο ΣΕΒΤ υπό τον κίνδυνο απώλειας σημαντικών μεριδίων ζητά να συμμετέχει περισσότερο στο «καλάθι».

Πληροφορίες του newmoney μάλιστα αναφέρουν πως γνωστή ελληνική Βιομηχανία στο χώρο των τροφίμων τους τελευταίους δύο μήνες είδε να κάνει βουτιά ο τζίρος της χάνοντας πάνω απ’ το 30% του μεριδίου της στην αγορά.

«Στην αρχή οι Βιομηχανίες φάνηκε να μην πιστεύουν το μέτρο. Τώρα όμως είδαν ότι όχι μόνο δουλεύει αλλά γίνεται καθοριστικό εργαλείο στην αγορά. Οπότε θέλουν να μπουν σε αυτό περισσότερο. Αυτό όμως δεν μπορεί να γίνει εις βάρος του μέσου κόστους του «καλαθιού» οπότε αναζητούμε τρόπους με τους οποίους το καλάθι μπορεί να εμπλουτιστεί», σημείωσε ο κ. Γεωργιάδης λέγοντας πως μία λύση θα μπορούσε να είναι η υποχρεωτική συμμετοχή ενός επώνυμου προϊόντος ανά κατηγορία παράλληλα με αυτή πχ των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.

«Δεν θέλουμε να αναγκάσουμε εμείς κανέναν. Γι αυτό έχουμε δώσει ένα εύλογο διάστημα Σούπερ Μάρκετ και Βιομηχανία να βρουν μόνοι τους μια λύση. Θα έχουμε σύσκεψη στο υπουργείο μαζί τους στο τέλος της εβδομάδας για το θέμα προκειμένου να εξετάσουμε ξανά το θέμα», τόνισε ο υπουργός.

Σταθεροποίηση τιμών

«Παρά τον πληθωρισμό στο καλάθι οι τιμές παραμένουν σταθερές» σημείωσε ο υπουργός προσθέτοντας ότι για το εύρος του χρόνου που εφαρμόζεται η πρωτοβουλία είναι εντυπωσιακό ότι κρατάει σταθερές τιμές. Δηλαδή κρατάει σταθερές τις μειωμένες τιμές, όπως εξήγησε ο ίδιος.

Την 11η εβδομάδα εφαρμογής του καλαθιού του νοικοκυριού, όπως έκανε γνωστό ο υπουργός από τα 833 προϊόντα σε 55 προϊόντα (ποσοστό 7%) οι τιμές αυξήθηκε, σε 52 (ποσοστό 6%) μειώθηκε και σε 726 (87%) παρέμεινε σταθερή.

Για την επίπτωση που έχει το καλάθι στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ ο υπουργός ανέφερε: «υπάρχουν πολλά παράπονα από τα σούπερ μάρκετ ότι πλέον το καλάθι τους κοστίζει πολλά λεφτά γιατί ακριβώς έχει αυξηθεί το μερίδιο στον τζίρο τους σε πολύ μεγάλο βαθμό. Σημειώστε ότι υπάρχουν αλυσίδες που στο καλάθι πουλάνε κάτω από το κόστος για να παρουσιάσουν ένα ανταγωνιστικό καλάθι». Επίσης ανέφερε ότι από την πλευρά των σούπερ μάρκετ υπάρχει η αγωνία όταν αν συνεχιστεί το καλάθι θα αποτελεί πλέον τμήμα μεγάλης επίπτωσης στα ετήσια αποτελέσματα τους.

 

Διαβάστε επίσης

Ο γρίφος με την κηδεία του τέως βασιλιά, το εκλογικό δίλημμα Άνοιξη ή Καλοκαίρι και το οριστικό αντίο του Κούτρα από την Intrakat

Οικογένεια Νίκα: «Θρίλερ» για το ακίνητο στη Στησιχόρου και τη συλλογή με τους πολύτιμους πίνακες (pics)

 

Wood: Tα top picks του 2023 και στο βάθος… επενδυτική βαθμίδα για την Ελλάδα