search icon

Οικονομία

ΥΠΟΙΚ: Επιστροφές φόρων «εξπρές» – Πάνω από μισό δισ. σε 5 μήνες

Τέσσερις παρεμβάσεις Βεσυρόπουλου για άμεση εξυπηρέτηση πολιτών και επιχειρήσεων

«Το Κράτος πληρώνει» μέσα σε 10 ημέρες τις επιστροφές φόρου, και μέσα σε λιγότερο από μισό χρόνο κατέβαλε με αυτόματες διαδικασίες πάνω από 550 εκατομμύρια ευρώ. Με βάση τα στοιχεία που ανακοίνωσε ο υφυπουργός Οικονομικών Απόστολος Βεσυρόπουλος, επιχειρήσεις που στο παρελθόν περίμεναν μήνες ολόκληρους απλήρωτοι και στερούνταν πολύτιμη ρευστότητα, τώρα πληρώνονται άμεσα.

Η αυτοματοποίηση των διαδικασιών επιστροφής ΦΠΑ είναι μία μόνο από τις πρωτοβουλίες, τις οποίες παρουσίασε ο υφυπουργός Οικονομικών ότι πήρε στη διάρκεια της θητείας του για διευκόλυνση και ταχύτερη εξυπηρέτηση των φορολογουμένων.

Αναλυτικά:

1. Επιστροφές ΦΠΑ: Ο φορολογούμενος υποβάλλει ηλεκτρονικά την αίτησή του για επιστροφή ΦΠΑ, μέσω Taxisnet της ΑΑΔΕ, και εντός της προθεσμίας των 10 ημερών, βλέπει το σχετικό ποσό που δικαιούται στον τραπεζικό του λογαριασμό, εφόσον η υπόθεσή του κριθεί χωρίς έλεγχο.

Από τον Ιούλιο του 2021, που άρχισε να εφαρμόζεται και να υλοποιείται η αυτοματοποιημένη διαδικασία επιστροφής ΦΠΑ, για τον συνολικό αριθμό των 13.451 αιτήσεων επιστροφής ΦΠΑ που υποβλήθηκαν το διάστημα από τον Ιούλιο του 2021 έως τον Νοέμβριο του 2021, το 83,5% των αιτήσεων επιστροφών (που αντιστοιχεί σε 11.325 αιτήσεις επιστροφής ΦΠΑ) διενεργήθηκε αυτόματα. Το συνολικό ποσό ΦΠΑ που επιστράφηκε άμεσα στους δικαιούχους των αιτήσεων αυτών, μέσα σε αυτούς τους 5 μήνες και απευθείας στους λογαριασμούς τους, ανήλθε σε 552.205.336 ευρώ!

2. Επιτροπή Εξώδικης Επίλυσης Φορολογικών Διαφορών:  Μέσα από ευέλικτες και ψηφιοποιημένες διαδικασίες, προχωρά άμεσα και αποτελεσματικά στην επίλυση εκκρεμών δικαστικών φορολογικών υποθέσεων, που παρέμεναν εκκρεμείς για χρόνια, με αμοιβαίο όφελος για τους φορολογούμενους αλλά και για τα δημόσια έσοδα. Ο φορολογούμενος υποβάλλει το αίτημά του αποκλειστικά και μόνο ηλεκτρονικά και, για πρώτη φορά, χωρίς να έρχεται σε καμία δια ζώσης επαφή, βλέπει την υπόθεσή του να επιλύεται μέσα στις προθεσμίες που έχουν οριστεί από τον νόμο. Μειώθηκε έτσι άμεσα ο όγκος των εκκρεμών δικαστικών φορολογικών υποθέσεων.

3. Νέα ψηφιακή φορολογική πλατφόρμα ΑΑΔΕ για τους πολίτες 

Μέσω αυτής, ο πολίτης:

* ενημερώνεται ανά πάσα στιγμή για όλες τις οφειλές, είτε αυτές βρίσκονται σε καθεστώς ρύθμισης είτε εκτός ρύθμισης.

* ενημερώνεται για τις πληρωμές που έχει πραγματοποιήσει μέσω τραπεζών

* ενημερώνεται για τις επιστροφές φόρων που αναμένεται να κατατεθούν στον τραπεζικό του λογαριασμό ή να συμψηφιστούν με φορολογικές ή ασφαλιστικές οφειλές του που είναι σε εκκρεμότητα.

*μπορεί να πληρώσει φορολογικές οφειλές με τραπεζική κάρτα, απευθείας από την πλατφόρμα

*μπορεί να ρυθμίσει τις οφειλές του.

4. Πλατφόρμα MyCAR: παρέχει τη δυνατότητα στους πολίτες να θέτουν σε ακινησία τα οχήματά τους, ηλεκτρονικά και χωρίς να χρειαστεί να μεταβούν στην Εφορία για να καταθέσουν πινακίδες. Ηλεκτρονικά μπορεί να γίνεται, επιπλέον, και η άρση της ακινησίας των οχημάτων.

«Ουσιαστικά, με αυτές τις παρεμβάσεις, προχωράμε στον ψηφιακό μετασχηματισμό της φορολογικής διοίκησης, τη μείωση της γραφειοκρατίας και τη διευκόλυνση των φορολογούμενων» όπως τόνισε στην ομιλία του στη Βουλή για τον Προϋπολογισμό και τις δράσεις του υπουργείου Οικονομικών. ο κ. Βεσυρόπουλος.

Διαβάστε ακόμη

Έμα Ραντουκάνου: Οι «χρυσές» χορηγίες των Tiffany’s, Dior, Evian και η σύγκριση με τη Σαράποβα (pics)

Νέους μπελάδες στους ιδιοκτήτες φέρνει η υποχρεωτική ενεργειακή αναβάθμιση στα ακίνητα

Οι Αμερικανοί αγοράζουν από την Εθνική και… από τον Πατέλη, το Υπερταμείο πουλάει αεροδρόμια, η Ιντρακάτ αποκτά νέους μετόχους

Exit mobile version