search icon

Οικονομία

ΥΠΕΝ: Κατεδαφίζονται 141 κτίσματα στο Μάτι για να υλοποιηθεί ο νέος πολεοδομικός σχεδιασμός

Τι προβλέπει η κυβερνητική παρέμβαση για την περιβαλλοντική και πολεοδομική ανάταξη της περιοχής. Πολεοδομούνται 2.600 στρέμματα για πρώτη φορά.

Ως μία μεγάλη πολεοδομική και περιβαλλοντική ανασυγκρότηση για την περιοχή στο Μάτι που θα αλλάξει την εικόνα και θα εκσυγχρονίσει την χώρα, χαρακτήρισε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κωστής Χατζηδάκης, το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο για την περιοχή που παρουσιάστηκε την Δευτέρα.

Δύο σχεδόν χρόνια μετά την μεγάλη ανθρώπινη τραγωδία, το ΥΠΕΝ σε συνεργασία με το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας χαράζουν την κόκκινη γραμμή για το Μάτι, προβλέποντας σημαντικές παρεμβάσεις σε επίπεδο κοινόχρηστων χώρων και άλλων τεχνικών έργων αλλά και την κατεδάφιση 141 κτισμάτων κύριας χρήσης και 339 μαντρών. Όπως τονίστηκε χωρίς τις παρεμβάσεις και τα τεχνικά έργα που προβλέπουν την διάνοιξη και των 8 ρεμάτων της περιοχής, θα γκρεμίζονταν 340 κτίσματα και 440 μάντρες.

Με τον τρόπο αυτό υλοποιείται ένας σύγχρονος αντιπλημμυρικός σχεδιασμός και εξασφαλίζεται ένας μεγάλος δημόσιος περίπατος κατά μήκος της ακτής, χωρίς εμπόδια, με ελεύθερο πλάτος 35 μ.. Επίσης δημιουργείται ένα δίκτυο βιώσιμης κινητικότητας-οχημάτων (ιδιωτικών και άλλων όπως πχ. τα πυροσβεστικά ή τα νοσοκομειακά), ποδηλάτων και πεζών.

Με το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο οργανώνεται μια περιοχή 8.000, περίπου, στρεμμάτων, από τα οποία τα 2.600 πολεοδομούνται για πρώτη φορά.

Οι περιοχές που προστατεύονται με τη δασική νομοθεσία ή άλλες διατάξεις, φθάνουν τα, περίπου, 4.250 στρέμματα.

Το υπόλοιπο της συνολικής έκτασης περιλαμβάνει τις ήδη εντός σχεδίου περιοχές που αναπλάθονται (6%), αιγιαλό και παραλία (2%), κατασκηνώσεις (2%), και διάφορες άλλες περιπτώσεις (4%).

Στα περίπου 2.600 στρέμματα που πολεοδομούνται, θα οικοδομηθούν 710 στρ., 1.060 στρέμματα θα είναι ιδιωτικοί χώροι πρασίνου (ακάλυπτοι) και 830 στρέμματα. αποτελούν την εισφορά σε γη, αυξάνοντας τους κοινόχρηστους και κοινωφελείς χώρους στην περιοχή.

«Στο Μάτι θα μπει μια τάξη όχι μόνο γιατί πρέπει η χώρα να γίνει μια σύγχρονη ευρωπαϊκή χώρα αλλά και γιατί είναι προς όφελος κατοίκων» δήλωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος, επισημαίνοντας ότι δεν μπορούμε να προχωρήσουμε όπως στο παρελθόν γιατί αυτό θα έδειχνε ότι δεν έχουμε διδαχτεί τίποτα από την τραγωδία.

Όπως σημείωσε, θα μπουν οι βάσεις για την επούλωση των πληγών. «Ούτε ισοπεδώνουμε το Μάτι αλλά ούτε και ανεχόμαστε μια σειρά από απαράδεκτες καταστάσεις που συνέτειναν να γίνει η καταστροφή που έγινε».

Ο νέος πολεοδομικός σχεδιασμός ορίζει τις χρήσεις γης, τους όρους δόμησης και τις βασικές υποδομές της περιοχής και χωροθετεί ιδιωτικές δημόσιες επενδύσεις.

Σύμφωνα με τον υφυπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Δημήτρη Οικονόμου, με το ειδικό πολεοδομικό σχέδιο θα γίνει μια ρεαλιστική ανάταξη με κοινωνικά και περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά και κοινωνική δικαιοσύνη. «Το κράτος έχει μια ευθύνη σε αυτούς που έχτισαν αυθαίρετα αλλά και γιατί καθυστέρησε τον πολεοδομικό σχεδιασμό αλλά και μια υποχρέωση σε εκείνους που άφησαν αδόμητη την περιουσία τους και θέλουν να χτίσουν».

Ο κ. Οικονόμου, διευκρίνισε ότι σήμερα παρουσιάστηκαν τα βασικά στοιχεία του πολεοδομικού σχεδίου και όχι η πλήρης μελέτη. Με βάση το χρονοδιάγραμμα αρχές Οκτωβρίου θα είναι έτοιμο το Προεδρικό Διάταγμα για την περιοχή, επισημαίνοντας ότι η επεξεργασία του πολεοδομικού σχεδίου θα γίνει πριν τον Οκτώβριο. Όπως ανέφερε, πριν την έγκριση του τελικού σχεδίου, θα εκτελούνται κάποια επείγοντα έργα, κυρίως διευθέτησης ρεμάτων για να μην υπάρξουν κίνδυνοι για μια νέα Μάντρα. Ωστόσο η ολοκλήρωση του πολεοδομικού σχεδιασμού θα χρειαστεί τέσσερα χρόνια.

Σε δημοσιογραφικά ερωτήματα εάν προβλέπονται κάποιου είδους αποζημιώσεις για τα ακίνητα που θα κατεδαφιστούν, αναφέρθηκε ότι όσα είναι αυθαίρετα δεν θα αποζημιωθούν. Για τα υπόλοιπα, προβλέπονται οι αποζημιώσεις που ορίζει ο νόμος. Το εκτιμώμενο κόστος των υποδομών υπολογίζεται να ανέλθει σε 35 εκ. ευρώ τα έργα χωρίς σε αυτό να περιλαμβάνονται απρόβλεπτα και εργολαβικό όφελος, παράμετροι που προβλέπεται να ανεβάσουν το κόστος σε άνω από 50 εκ. ευρώ.

Exit mobile version