«Δόκανο» σε ακίνητα, Ι.Χ. οχήματα και επιχειρηματική δραστηριότητα βάζει τον ερχόμενο μήνα η εφορία με τρεις νέες υπηρεσίες που ενεργοποιεί Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων.
Με τις νέες υπηρεσίες η ΑΑΔΕ θα πραγματοποιεί Realtime ψηφιακούς έλεγχος αξιοποιώντας την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό της ΑΑΔΕ μέσα στον ερχόμενο Σεπτέμβριο θα προχωρήσει το φιλόδοξο σχέδιο δημιουργίας μιας μεγάλης βάσης δεδομένων με όλα τα στοιχεία των ακινήτων της χώρας είτε πρόκειται για ιδιόχρηση είτε για ενοικίαση ενώ θα είναι δυνατή η διασύνδεση τους με, τα στοιχεία της πολεοδομίας και του κτηματολογίου προκειμένου να γίνονται άμεσα οι διασταυρώσεις και σε πολλά επίπεδα.
Παράλληλα ενεργοποιείται και η νομοθεσία με τα πιο αυστηρά πρόστιμα για ανασφάλιστα οχήματα και οδηγούς που δεν πληρώνουν Ι.Χ. ενώ την ίδια ώρα αναπτύσσεται η νέα εφαρμογή που αφορά στο ψηφιακό πελατολόγιο που θα παρακολουθεί την κίνηση στα γραφεία των επαγγελματιών. Ειδικότερα οι υπηρεσίες της ΑΑΔΕ που ενεργοποιούνται από Σεπτέμβριο είναι:
«Mega-Φάκελος» για Ακίνητα: Μέσα στον επόμενο μήνα προγραμματίζεται να τεθεί σε λειτουργία μια νέα ηλεκτρονική βάση δεδομένων στην οποία θα είναι καταχωρημένα αναλυτικά στοιχεία όχι μόνο για τα ακίνητα που κατέχουν οι φορολογούμενοι, αλλά ακόμη και για τα ακίνητα που μισθώνουν. Το νέο αυτό ηλεκτρονικό αρχείο θα ονομάζεται «Μητρώο Ιδιοκτησίας και Διαχείρισης Ακινήτων» και θα περιλαμβάνει τα στοιχεία του ηλεκτρονικού «περιουσιολογίου» βάσει των υποβληθεισών δηλώσεων Ε9 των φυσικών και των νομικών προσώπων. Θα περιλαμβάνει επίσης και όλα τα στοιχεία για τις μισθώσεις ακινήτων αφού σ’ αυτό οι μεν ιδιοκτήτες θα υποχρεούνται να δηλώνουν σε ξεχωριστά πεδία εάν εκμισθώνουν τα ακίνητά τους, οι δε ενοικιαστές θα πρέπει να εμφανίζουν τα ακίνητα για τα οποία καταβάλλουν ενοίκια και να δηλώνουν και τα ποσά των μηνιαίων και ετήσιων μισθωμάτων που πληρώνουν. Τo Μητρώο θα διασυνδεθεί και με τα δεδομένα του Κτηματολογίου
Scanner και διαστρώσεις για ανασφάλιστα Ι.Χ και τέλη: Από τον Σεπτέμβριο η ΑΑΔΕ θα έχει τη δυνατότητα να εντοπίζει ψηφιακά τους ιδιοκτήτες οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους χωρίς ασφάλεια ή δίχως να έχουν περάσει από ΚΤΕΟ ή με απλήρωτα τέλη κυκλοφορίας. Οι διασταυρώσεις στα οχήματα θα πραγματοποιούνται μέσω ειδικής πλατφόρμας που θα ετοιμαστεί σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Οι έλεγχοι θα γίνονται μια φορά το εξάμηνο ενώ τα πρόστιμα για τους παραβάτες θα ξεκινούν από τα 250 ευρώ και μπορεί να φτάσουν ανάλογα με την παράβαση, σε περίπτωση υποτροπής, ακόμα και τα 30.000 ευρώ. Οι έλεγχοι θα γίνονται με scanner και στον δρόμο με ειδικά templets που θα έχουν στην διάθεση τους οι ελεγκτές
Ψηφιακό Πελατολόγιο: Τον Σεπτέμβριο ενεργοποιείται το ψηφιακό πελατολόγιο, ένα υποχρεωτικό ψηφιακό βιβλίο πελατών που θα τηρούν υποχρεωτικά συγκεκριμένοι επαγγελματικοί κλάδοι, όπως:
■ Επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών σε οχήματα: συνεργεία, ηλεκτρολογεία, βουλκανιζατέρ, φανοποιεία, πώληση ανταλλακτικών, χώροι στάθμευσης, πλυντήρια, ενοικίαση οχημάτων, πώληση καινούριων/μεταχειρισμένων οχημάτων.
■ Επιχειρήσεις εκδηλώσεων: χώροι δεξιώσεων, catering, διοργάνωση εκδηλώσεων (γάμοι, βαφτίσεις), ταξίδια, ψυχαγωγία, διακόσμηση.
Ουσιαστικά πρόκειται για τη σύγχρονη ψηφιακή έκδοση των πρόσθετων βιβλίων που τηρούσαν έως το 2012 χιλιάδες επαγγελματίες. Σε αυτά καταγράφονταν όλοι όσοι εισέρχονταν στην επαγγελματική εγκατάσταση και με την αναγραφή ενός πελάτη θα έπρεπε να εκδοθεί και η απόδειξη παροχής υπηρεσιών.
Με το ψηφιακό πελατολόγιο οι επαγγελματίες που θα καθοριστούν θα πρέπει να το τηρούν ώστε να είναι διαθέσιμο στον έλεγχο και τις διασταυρώσεις. Θα καταχωρείται ο αριθμός των πελατών κάθε επαγγελματία και θα συγκρίνεται με τον αριθμό των αποδείξεων παροχής υπηρεσιών που θα εκδίδεται και θα περνάει στα ηλεκτρονικά βιβλία myData. Η δήλωση περιορισμένου αριθμού πελατών από τον επαγγελματία θα χτυπάει καμπανάκι στην ΑΑΔΕ και θα συνιστά κριτήριο για την πραγματοποίηση επιτόπιου ελέγχου.
Διασύνδεση ΓΕΜΗ – Εφορίας: Με μια ένα εφαρμογή που τίθεται σε λειτουργεία τον επόμενο μήνα η ΑΑΔΕ θα ενημερώνεται αυτόματα από το Γενικό Εμπορικό Μητρώο για τυχόν μεταβολές ή διάφορες αλλαγές με στόχο να εντοπίζει περίεργες αυξήσεις κεφαλαίου, η αλλαγές στη μετοχική σύνθεση. Με τη διασύνδεση η εφορία θα λαμβάνει αναλυτικά στοιχεία που αφορούν μεταβολές διοικήσεων, μεταφορές μετοχών ή κεφαλαίων, αλλά και οποιαδήποτε κίνηση των διοικούντων ενώ θα εντοπίζει εύκολα επιχειρήσεις οι οποίες δεν έχουν υποβάλει φορολογική δήλωση
Ψηφιοποίηση της διαδικασίας για τον ορισμό φορολογικού εκπροσώπου: Με την νέα υπηρεσία ένας φορολογούμενος, φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα που είναι φορολογικός κάτοικος Ελλάδας ή αλλοδαπής, θα μπορεί να ορίσει ένα φυσικό ή νομικό πρόσωπο, φορολογικό κάτοικο Ελλάδας, ως φορολογικό εκπρόσωπο για σκοπούς συμμόρφωσης με τις τυπικές υποχρεώσεις που προκύπτουν από τον κώδικα φορολογικής διαδικασίας.
Διαβάστε ακόμη
Gastrade: Κεφαλαιακή «θωράκιση» ενόψει εμπορικής λειτουργίας (pic)
UBS: Τι οδηγεί την τιμή του χρυσού υψηλότερα
Μύκονος: Έρχονται τέσσερις ηχηροί πλειστηριασμοί – Για ποια ακίνητα «κληρώνει» (pics)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ