search icon

Οικονομία

Οι ανατιμήσεις στα καύσιμα κάνουν «στάχτη» 6 -7 δισ. ευρώ ή 3,5% – 4% του ΑΕΠ

Πώς η Ελλάδα «εξάγει» μισό δισ. ευρώ κάθε μήνα (2 ΕΝΦΙΑ ή 1 Eastmed συνολικά) για να αγοράζει πανάκριβα πολύ μικρότερες ποσότητες

Πικρές αλήθειες για την ενεργειακή εξάρτηση της χώρας μας, αποκαλύπτει το Ισοζύγιο Πληρωμών. Και δείχνει ότι, λόγω του άλματος των διεθνών τιμών και χωρίς να έχει αυξήσει την κατανάλωση και τις εισαγωγές, τους τελευταίους μήνες η Ελλάδα στέλνει στο εξωτερικό για καύσιμα περίπου 500 – 600 εκατομμύρια ευρώ περισσότερα κάθε μήνα, εν σχέσει με όσα δαπανούσε πριν την κρίση στα προηγούμενα χρόνια.

Σε ετήσια βάση δηλαδή, αν οι διεθνείς τιμές δεν υποχωρήσουν άμεσα, η εξαγωγή συναλλάγματος μέσα έναν χρόνο προς τις πετρελαιοπαραγωγές χώρες θα αυξηθεί κατά 6 ή 7 δισ. επιπλέον, μόνο και μόνο για το «καπέλο» που καλούνται να πληρώνουν οι Έλληνες καταναλωτές.

Τα «υπερκέρδη» αυτά τα πληρώνει η Ελλάδα για πετρέλαια (σε χώρες όπως Κατάρ, Κουβέιτ, Ιράν, ΗΑΕ κτλ) και αφαιρούνται αυτομάτως από την ελληνική οικονομία.

Κάνουν «στάχτη» Ανάπτυξη 3,5 – 4 μονάδων του ΑΕΠ που έχει απόλυτη ανάγκη η χώρα μας. Αντιστοιχούν σε σε 3 ολόκληρους ΕΝΦΙΑ κάθε χρόνο, ή στο συνολικό κόστος κατασκευής του αγωγού East Med (7,2 δισ. συνολικά) που θα τα πλήρωνε η χώρα εάν τον κατασκεύαζε εξ ολοκλήρου και από μόνη της, χωρίς καμία οικονομική συνδρομή από Ισραήλ, Αίγυπτο, Κύπρο και ΕΕ.

Και όλα τα αυτά, με βάση τα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος ως τον Ιανουάριο του 2022, αφού δεν έχουν εκδοθεί ακόμα στοιχεία για πληρωμές καυσίμων τον Φεβρουάριο, οπότε και οι διεθνείς τιμές απογειώθηκαν μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία (24 Φεβρουαρίου)!

Δεν χρειάζεται ιδιαίτερη σοφία πάντως για να καταλάβει κανείς τι θα επακολουθήσει τους επόμενους μήνες: Καθώς η δημόσια συζήτηση εξαντλείται στο αν το Δημόσιο «θησαυρίζει» από ΦΠΑ στα καύσιμα λόγω ανατιμήσεων (παραβλέποντας πόσα χάνει από ΕΦΚ λόγω μείωσης των λίτρων κατανάλωσης), ευχή όλων είναι να μειωθούν οι φόροι σε βενζίνες και πετρέλαια για να αγοράζουν πάλι όλοι ίδιες ή και μεγαλύτερες ποσότητες, εν συγκρίσει με όσα αγόραζαν πριν ξεσπάσουν κρίση και πόλεμος στην Ευρώπη.

Στην πράξη βέβαια τότε, το επιπλέον έλλειμμα του ισοζυγίου καυσίμων θα αυξανόταν ακόμα περισσότερο, ακόμα και πάνω από τα 10 δισ. ευρώ, επανεξάγοντας ίσως τελικά στο εξωτερικό ξανά και σχεδόν όλα όσα απέφερε σε συνάλλαγμα ο Τουρισμός στην Ελλάδα το 2021.

Συγκεκριμένα, η «ληστεία» του ελληνικού ΑΕΠ σε αριθμούς έχει ως εξής:

Διαβάστε ακόμη

Τουλάχιστον 300 άμαχοι σκοτώθηκαν στο θέατρο στη Μαριούπολη- Πυραυλικό χτύπημα στο Ντνίπρο (upd)

Συμφωνία ΕΕ – ΗΠΑ για το υγροποιημένο φυσικό αέριο – Το LNG εναλλακτική για το ρωσικό αέριο

Αυτοί είναι οι 10 κορυφαίοι Έλληνες εφοπλιστές με μικτούς στόλους

 

 

Exit mobile version