search icon

Οικονομία

Hλεκτρονικές αγορές: Τι πρέπει να προσέχουμε – 8+1 συμβουλές από το Συνήγορο του Καταναλωτή

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή υπενθυμίζει ότι απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή κατά τις εξ αποστάσεως αγορές καταναλωτικών αγαθών

Το πρώτο δεκάμηνο του 2020 εκτοξεύτηκαν οι αναφορές-υποθέσεις που αφορούσαν στο ηλεκτρονικό εμπόριο προς το Συνήγορο του Καταναλωτή σε 2.770. Υπενθυμίζεται ότι το 2018 οι αναφορές-υποθέσεις ανέρχονταν σε 814 και το 2019 έφθασαν τις 1396, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Η Ανεξάρτητη Αρχή «Συνήγορος του Καταναλωτή», μετά τα τελευταία μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας Covid-19 και ενόψει της αναμενόμενης στροφής των καταναλωτών προς τις συναλλαγές μέσω διαδικτύου (ηλεκτρονικό εμπόριο), υπενθυμίζει ότι απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή κατά τις εξ αποστάσεως αγορές καταναλωτικών αγαθών.

Υπάρχουν πολλά αξιόλογα και αξιόπιστα ηλεκτρονικά καταστήματα (e -shops), υπάρχουν όμως και καταστήματα που χρησιμοποιούν αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, όπως σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση.

Η Ανεξάρτητη Αρχή αναφέρει ότι έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο καταναλωτές να έχουν προκαταβάλει την αξία της παραγγελίας στα ηλεκτρονικά καταστήματα αλλά ούτε τα προϊόντα τους παραδίδονται ούτε επιστρέφονται τα χρηματικά ποσά που έχουν προεισπραχθεί.

Σε πάρα πολλές περιπτώσεις έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο οι εν λόγω επιχειρήσεις μετά τη συναλλαγή να διακόπτουν κάθε επικοινωνία με τους καταναλωτές με αποτέλεσμα να μη μπορούν να λάβουν καμία πληροφόρηση σε σχέση με τις αγορές που έχουν κάνει ή σε σχέση με την επιστροφή των χρημάτων τους.

Το 2018 οι αναφορές-υποθέσεις που αφορούσαν στο ηλεκτρονικό εμπόριο ανέρχονταν σε 814. Το 2019 έφθασαν τις 1396, ενώ το πρώτο δεκάμηνο του 2020 εκτοξεύτηκαν σε 2770.

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή, με σχετικό δελτίο τύπου, συστήνει στους καταναλωτές για την καλύτερη προστασία τους:

Exit mobile version