search icon

Οικονομία

Help desk των τραπεζών για 39.000 ρυθμίσεις χρεών από κόκκινα δάνεια

1.000 οφειλέτες θα έχουν 420 δόσεις και κούρεμα 80% έως το Πάσχα - Ποιες δυσκολίες, τεχνικές και μη, φρέναραν μέχρι τώρα την ολοκλήρωση των αιτήσεων από τους δανειολήπτες

Οικονομική ανάσα με έως 420 δόσεις και μέχρι 80% κούρεμα στα χρέη τους παίρνουν καθημερινά δεκάδες και εκατοντάδες δανειολήπτες. Και ως το καλοκαίρι αναμένονται χιλιάδες ρυθμίσεις χρεών από κόκκινα δάνεια με το νέο help desk που από κοινού ετοιμάζουν οι εμπορικές τράπεζες για να προσφέρουν πολύτιμη βοήθεια σε όσους συναντούν δυσκολία ή προβλήματα στην υποβολή της αίτησής τους.

Η πλατφόρμα που άνοιξε τον Νοέμβριο για τον νέο εξωδικαστικό μηχανισμό (γνωστός και ως «ρύθμιση Σταϊκούρα») είχε αποφέρει μέχρι τον Δεκέμβριο μόλις 50 εγκρίσεις ρυθμίσεων.

Ωστόσο, ο εύλογος χρόνος που απαιτείται για συμπλήρωση στοιχείων είναι ένα δίμηνο ζυμώσεων μέσω της πλατφόρμας. Και από τον 3ο μήνα και μετά ο βαθμός ωρίμανσης των αιτήσεων εκτοξεύεται προς τα πάνω: έως το τέλος Ιανουαρίου οι εγκρίσεις ξεπέρασαν τις 300 (αύξηση 500%) και μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου αναμένεται να διπλασιαστούν, φτάνοντας ή ξεπερνώντας και τις εξακόσιες.

Οι δυσκολίες

Ενώ όμως ο ρυθμός των εγκρίσεων επιταχύνεται, επιχειρήσεις και νοικοκυριά αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην υποβολή της αίτησης! Υπολογίζεται ότι πάνω από 40.000 οφειλέτες έχουν μπει στην πλατφόρμα και ξεκίνησαν να συντάσσουν την αίτησή τους, αλλά οι 39.000 σταμάτησαν και δεν μπορούν να προχωρήσουν.

Μόνο 1.000 έχουν καταφέρει να περάσουν τη διαδικασία υποβολής και μέχρι το Πάσχα θα καταφέρουν να φτάσουν «στην πηγή» των ρυθμίσεων που έχουν ανάγκη. Για τους υπόλοιπους από τους 40.000 που μπήκαν στην πλατφόρμα ετοιμάζεται ειδικό help desk με στελέχη από τις ίδιες τις τράπεζες, το οποίο θα βοηθά να ξεμπλοκάρουν όσοι συναντούν δυσκολίες για να ολοκληρώσουν την αίτηση.

Με την καθοδήγησή τους, οι οφειλέτες ή -κυρίως- οι επαγγελματίες δικηγόροι και λογιστές που έχουν αναλάβει τη συμπλήρωση των αιτήσεων μαζικά θα μπορέσουν βήμα προς βήμα να βρουν λύση στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν κατά τη χρήση της πλατφόρμας του νέου εξωδικαστικού, του Νόμου 4738/2020 για τη ρύθμιση οφειλών και την παροχή 2ης ευκαιρίας.

Γενικά, πάντως, η πλατφόρμα δεν πάσχει από κάποιο οριζόντιο τεχνικό πρόβλημα, δεδομένου ότι 1.000 χρήστες έχουν ήδη υποβάλει επιτυχώς την αίτησή τους. Επιπρόσθετα, περίπου 4.000 χρήστες βρίσκονται στο τελικό στάδιο της αίτησης και έχουν ήδη ολοκληρώσει επιτυχώς σχεδόν όλα τα βήματα (πριν από την υποβολή της αίτησης), ενώ άλλοι 30.000 βρίσκονται σε διάφορα προηγούμενα στάδια της απαιτούμενης «διαδρομής βημάτων», όπως ορίζει ο νόμος και πρέπει να ακολουθείται μέσα στην πλατφόρμα.

Ωστόσο, από τη διερεύνηση των προβλημάτων ως τώρα ανακύπτει πως για τη συντριπτική πλειονότητα δεν υπάρχει τεχνικό πρόβλημα στην πλατφόρμα, αλλά πηγή δυσκολιών είναι:

■ Τεχνικό πρόβλημα στο δίκτυο Ιντερνετ του χρήστη (bandwidth κ.λπ.).

■ Τεχνικό πρόβλημα στον ηλεκτρονικό υπολογιστή του χρήστη. Αν, για παράδειγμα, δεν εμφανίζεται στην οθόνη του ένα μέρος της πλατφόρμας προς συμπλήρωση, μπορεί να χρειάζεται ρύθμιση ανάλυσης οθόνης, επιδιόρθωση υπολογιστή, χρήση άλλου προγράμματος περιηγητή Διαδικτύου κ.λπ.

■ Ο χρήστης δεν έχει προβεί σε όλα τα βήματα που απαιτούνται σύμφωνα με τον νόμο. Σε αυτές τις περιπτώσεις, η απάντηση βρίσκεται στις οδηγίες χρήσης της πλατφόρμας.

■ Δεν έχει προβεί ο/η σύζυγος ή συνοφειλέτης ή εγγυητής κ.λπ. σε συναίνεση για την άρση απορρήτου των δεδομένων του. Για τα ζητήματα αυτά υπάρχουν οδηγίες, επεξηγηματικό υλικό, ερωτήσεις-απαντήσεις και εικόνες – screenshots της πλατφόρμας, αναρτημένες στην ιστοσελίδα www.keyd.gov.gr/ryumish_ofeilvn_ejvdik στην ενότητα ενημερωτικό υλικό, καθώς και αναλυτικό βίντεο για βήμα- βήμα ετοιμασία μιας αίτησης.
Ξεχωριστή περίπτωση αποτελεί αν η πλατφόρμα του εξωδικαστικού μηχανισμού εμφανίζει εσφαλμένα στοιχεία ή δεδομένα του οφειλέτη. Αυτά αντλούνται απευθείας από υφιστάμενες βάσεις δεδομένων των πιστωτών (δηλαδή ΑΑΔΕ, ΕΦΚΑ, τράπεζες, διαχειριστές δανείων). Για οποιαδήποτε προβλήματα σχετικά με τα δεδομένα (π.χ. καθυστέρηση στην άντληση, ελλείψεις, σφάλματα κ.ά.) ο χρήστης θα μπορεί -και μέσω του help desk- να απευθύνεται απευθείας στον πάροχο των δεδομένων, δηλαδή στον πιστωτή, αντί στην Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους του υπουργείου Οικονομικών.

Αλλα συχνά λάθη που παρατηρούνται είναι:
■ Αντιστοίχιση περιουσιακών στοιχείων απαιτείται για όλα τα περιουσιακά στοιχεία και όχι μόνο για τα ακίνητα (π.χ. και για καταθέσεις, ομόλογα κ.λπ.).

■ Αντιστοίχιση περιουσιακών στοιχείων απαιτείται και για τα περιουσιακά στοιχεία των συνοφειλετών, δηλαδή συζύγου, εξαρτώμενων μελών-τέκνων, συγγενών, λοιπών ιδιωτών, καθώς και του εγγυητή.

Διαβάστε ακόμη

H Aγγελοπούλου, ο Σερ Μάικλ Κέιν και η δημοπρασία εκατομμυρίων λιρών

«Πλανήτης Μύκονος»: Σε πλειστηριασμό βενζινάδικο με τιμή πρώτης προσφοράς 1,7 εκατ. ευρώ! (pics)

Κλείδωσαν €6 δισ. από το Ταμείο Ανάκαμψης για την ενίσχυση επενδύσεων

 

 

 

 

Exit mobile version