search icon

Οικονομία

Γιατί πληρώνουμε πανάκριβα τα καύσιμα στην Ελλάδα

Ξεκάθαρα είναι τα δεδομένα για τις τιμές των καυσίμων στη χώρα μας, όχι μόνο σήμερα με την παγκόσμια ενεργειακή κρίση, αλλά από το 2017 όπου έγινε και η τελευταία αύξηση των φόρων στα καύσιμα

Η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια φιγουράρει στις πρώτες θέσεις για τις τιμές των καυσίμων, αφού φόροι και δασμοί είναι το 50% της τιμής τους. Το υπόλοιπο 47% αφορά τη τιμή απόκτησης και το 3% το περιθώριο κέρδους της εταιρείας, του μεταφορέα και του πρατηριούχου.

Ειδικότερα, με τη μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης να κυμαίνεται σε 2,392 ευρώ το 1,130 ευρώ (47,2%) αφορά στην τιμή του προϊόντος, το 1,186 ευρώ (49,6%) σε φόρους και δασμούς και το 0,076 ευρώ (3,2%) στο μικτό περιθώριο κέρδους της εταιρείας εμπορίας–μεταφορέα και του πρατηριούχου!

Ποιοι αύξησαν τους φόρους;

Η τελευταία αύξηση στους φόρους των καυσίμων έγινε το 2017 επί συγκυβέρνησης Τσίπρα-Καμμένου, η οποία μετά από διαπραγματεύσεις με την τρόικα, πρότεινε και αύξησε το ΦΠΑ στα καύσιμα στο 24% το 2016, ενώ το 2017 αύξησε και τον ειδικό φόρο κατανάλωσης (ΕΦΚ), τον οποίο είχε διπλασιάσει σε μία νύχτα το 2010 η Κυβέρνηση του Γιώργου Παπανδρέου…

Φυσικά από το 2010 έχουν περάσει διάφορες Κυβερνήσεις στην Ελλάδα, αλλά καμία δεν τόλμησε -και εν μέσω μνημονίων- να μειώσει τον συγκεκριμένο φόρο. Του εναντίου αυξήθηκε το 2016 και το 2017…

Η αύξηση των φόρων λοιπόν στα καύσιμα από το 2001, μέχρι το 2017 ήταν:

Διαβάστε περισσότερα στο newsauto.gr

Exit mobile version