«Η εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας είναι ένα πολύ κρίσιμο θέμα» τόνισε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης κατά την ενημέρωση που ζήτησε να κάνει της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου σχετικά με την πορεία της Συμφωνίας Εξυγίανσης των Ναυπηγείων.

Ο κ. Γεωργιάδης υπογράμμισε ότι η διάσωση των Ναυπηγείων Ελευσίνας είναι πολύ σημαντική καθώς τα βάρη του ξεπερνούν τα 432 εκατ. ευρώ, αφορά 600 εργαζόμενους, δραστηριοποιείται σε μια πολύ μεγάλη περιοχή, συνολικά τη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία της χώρας όπου και ένα τμήμα της έχει σχέση με τις ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού.

Ο υπουργός επισήμανε ότι το σύνολο των εργαζομένων, το 100% τους, ακόμα και εκείνοι που ήταν αρνητικοί, έχουν προσέλθει και υπογράψει το σχέδιο εξυγίανσης, σημειώνοντας πως «αυτό για μένα είναι μια μεγάλη ψήφος εμπιστοσύνης στην επενδυτική προσπάθεια και πολύ σημαντικό για το δικαστήριο όπου θα δει μια τέτοια πρωτοφανή υποστήριξη από τους εργαζόμενους».

Σχετικά με τις ενστάσεις σε ό,τι αφορά την χρηματοδότηση του σχεδίου, που είχαν διατυπωθεί κατά τη συζήτηση και ψήφισή του στην Βουλή, ο υπουργός ανέφερε ότι «είμαι σε διαρκή επαφή με την DFC και την Αμερικάνικη πρεσβεία». Ήδη υπάρχουν «οι εγκρίσεις και από τον Legal Committee της DFC ότι η χρηματοδότηση είναι νόμιμη και την έγκριση από το Στέιτ Ντιπάρτμεντ ότι χρηματοδότηση σύμφωνα με τα αμερικανικά συμφέροντα. Απομένει η συνεδρίαση του Investment Committee που αναμένεται περίπου στα τέλη Νοεμβρίου και την τελική έγκριση από το Διοικητικό Συμβούλιο της DFC που αναμένεται μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων». Στις 14 Νοεμβρίου θα έρθει η αποστολή της DFC στα Ναυπηγεία Ελευσίνας και ο υπουργός κάλεσε και τα κόμματα της αντιπολίτευσης να παραβρεθούν στην επίσκεψη που θα γίνει στο ναυπηγείο.

Ο κ. Γεωργιάδης συνεχάρη τον επενδυτή, που αποφάσισε να δώσει «δώρο» Χριστουγέννων στους εργαζόμενους χωρίς να έχει υπάρξει η σχετική δικαστική απόφαση που θα εγκρίνει το σχέδιο εξυγίανσης, λέγοντας ότι και «αυτό είναι ένα δείγμα του μεγέθους της δέσμευσης της εταιρείας ONΕX πάνω στο σχέδιο αυτό και της πίστης της εταιρείας ότι το σχέδιο αυτό θα πετύχει και θα προχωρήσει».

Ο υπουργός, ανέφερε ότι αυτή η επιτυχία δεν είναι μόνο της κυβέρνησης της ΝΔ αλλά την μοιράζομαι και με τον ΣΥΡΙΖΑ γιατί μαζί ψηφίσαμε στη Βουλή αυτό το σχέδιο εξυγίανσης.

Σε σχέση με μια ανάρτηση που έχει κάνει ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Παύλος Πολάκης, για την ανάθεση έργου που έχει η ΟΝΕΧ με τα ΕΛΤΑ, υπαινισσόμενος ότι με τα χρήματα αυτά η ONEX παίρνει τα χρήματα που θα αγοράσει τα ναυπηγεία, ο κ. Γεωργιάδης είπε ότι «αυτό είναι απολύτως ψευδές, ο όμιλος ONEX με άλλη του εταιρεία έχει διαρκή σχέση με τα ΕΛΤΑ από το 2005, είχε και την περίοδο 2015- 2019, την ίδια που έχει και σήμερα, ούτε παραπάνω ούτε παρακάτω. Είναι άσχετη η μία δραστηριότητα με την άλλη. Για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας ο βασικός χρηματοδότης είναι η αμερικανική DFC».

Ερωτηθείς για το επεισόδιο που υπήρξε με συνδικαλιστή που προπηλακίσθηκε στο Ναυπηγείο Ελευσίνας, ο υπουργός είπε πως «είναι καταδικαστέο, δεν έπρεπε να γίνει, απαράδεκτο, ο κάθε εργαζόμενος πρέπει να μπορεί να κάνει αυτό που θέλει χωρίς να φοβάται κανέναν προπηλακισμό και κανένα βίαιο επεισόδιο εναντίον του».

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΝΕΧ, Παναγιώτης Ξενοκώστας, από τη δική του πλευρά ανέφερε ότι δεν υπάρχει τίποτε άλλο εκτός από την αναγέννηση του Ναυπηγείου Ελευσίνας. Σημείωσε πως από την εκκίνηση του Ναυπηγείου Σύρου και μετά που ανήκουν στην ΟΝΕΧ έχουν εξυπηρετηθεί πάνω από 350 πλοία, που είναι πολύ μεγάλος αριθμός και αφορούν 100 εκατ. ευρώ, προσέλκυσης πωλήσεων από χρήματα που δεν υπήρχαν στην Ελλάδα και είναι «ναυτιλιακό χρήμα», την απασχόληση περίπου 500 Συριανών και πάνω από 100 εργαζομένων που έρχονται στο Νεώριο από άλλα μέρη γιατί δεν υπάρχουν στην τοπική αγορά να καλύψουν αυτές τις θέσεις. Γι’ αυτό, είπε ο επενδυτής, τα δύο τελευταία χρόνια έχουμε ξεκινήσει να λειτουργούμε εσωτερικά στο Ναυπηγείο της Σύρου ένα σχολείο εκπαίδευσης.

Ο κ. Ξενοκώστας υπογράμμισε πόσο σημαντική είναι η σύμπνοια στην επένδυση από ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ που έχει υπάρξει αυτά τα χρόνια γιατί οι επενδύσεις σε ένα ναυπηγείο «είναι δέσμευση ζωής» με αποσβέσεις που δεν γίνονται σε δύο τρία χρόνια αλλά έχουν βάθος 25ετίας και 30εταίας.

Για το Ναυπηγείου Ελευσίνας ανέφερε πως τον τελευταίο μήνα έχουμε εγκαταστήσει ομάδες αυτοψίας και καταγραφής της κατάστασης, ώστε με την απόφαση του δικαστηρίου να ξέρουμε τι ακριβώς θα πρέπει να κάνουμε και να μην χάσουμε χρόνο, καθώς η κατάσταση είναι πολύ άσχημη από την εγκατάλειψη και την απαξίωση των εγκαταστάσεων. Θα επενδύσουμε πάνω από 150 εκατ. ευρώ σε υφιστάμενες και καινούριες υποδομές και αναλαμβάνουμε πάνω από 220 εκατ. ευρώ χρέη που θα πληρωθούν τα επόμενα 25 με 30 χρόνια. Από μόνα τους τα μεγέθη είναι τεράστια χρέη και κανείς δεν μπορεί να λέει ότι κάτι χαρίστηκε. Τέτοιες συμφωνίες δεν έχουν κλειστεί πολλές παγκοσμίως.

Τόνισε ότι θα αποπληρωθούν κανονικά τα δεδουλευμένα των εργαζομένων παρ’ όλο που δεν δημιουργήθηκαν αυτά από την ΟΝΕΧ και σημείωσε ότι δεν περιμέναμε να εφαρμοστεί μια άλλη διαδικασία του πτωχευτικού κώδικα, όπου θα διαγραφόντουσαν αυτές οι απαιτήσεις, καθώς «για μένα τα ναυπηγεία δεν είναι ένα ΑΦΜ , δεν είναι απλά εταιρείες, αλλά είναι οι άνθρωποί τους και με αυτούς θέλαμε μια καθαρή αρχή και να δείξουμε ότι υπάρχει ένας καινούριος δρόμος, αυτός της κοινής συνεννόησης που μπορούμε να πορευτούμε» Ο άξονάς μας, είπε ο κ. Ξενοκώστας, είναι «μαζί και με τους εργαζόμενους». Τα δύο τμήματα, το εμπορικό και της άμυνας, τα επόμενα τρία χρόνια, σε μια συντηρητική πρόβλεψη, θα απασχολήσουν πάνω από 2.000 άτομα προσωπικό, ενώ θα υπάρξουν πολλές καινοτομίες για επιχειρήσεις της περιοχής καθώς θα εξυπηρετούνται πάνω από 200 πλοία ετησίως.

Για τη χρηματοδοτική ικανότητα της ONEX ανέφερε πως στην Σύρο τα καταφέραμε, δεν έγινε καμία χρηματοδότηση από ελληνικό πιστωτικό ίδρυμα, ενώ τα 102 εκατ. ευρώ που προσελκύουμε από το DFC είναι μια ιστορική απόφαση, που δεν έχει ξαναγίνει στο παρελθόν, γιατί κάποιοι εμπιστεύονται τον όμιλό μας, ο οποίος και αυτός βάζει σημαντικά κεφάλαια.

Απαντώντας σε ερωτήματα βουλευτών σχετικά με τα χρέη των Ναυπηγείων, τόνισε πως «εγώ δεν είμαι γιος του αείμνηστου Νίκου Ταβουλάρη. Μην μου χρεώνονται χρέη της επιχείρησης της Σύρου και της Ελευσίνας, που έκανε η προηγούμενη διοίκησή τους. Κάποιοι, έχουν τις απαιτήσεις να πληρώσω ότι χρέη έκανε ο Ταβουλάρης. Εγώ δημοκρατικά, θεσμικά και με βάση τα προβλεπόμενα, έκανα μια πρόταση τόσο για τη Σύρο, όσο και για την Ελευσίνα και είπα στους εργαζόμενους και στην ελληνική πολιτεία και στους πιστωτές. Εγώ αυτά μπορώ να δώσω, θέλετε; Και η απάντηση ήταν ναι. Και προχωράω. Τώρα, έρχονται κάποιοι και λένε, με τα κεφάλαια που θα βάλεις θα σου πούμε εμείς τι να κάνεις. Αυτά δεν γίνονται».

Ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων των Ναυπηγείων Ελευσίνας, Νίκος Παπανικολάου επισήμανε ότι είναι σημαντικό πως μετά από πολλά χρόνια θα δοθεί στους εργαζόμενους από την ΟΝΕΧ ένα βοήθημα 2.000 ευρώ, αλλά και γιατί βρέθηκε μια εταιρεία που αναγνώρισε οφειλές που δεν τα χρωστάει η ίδια αλλά ήταν οφειλές της προηγούμενης ιδιοκτησίας Ταβουλάρη. Επίσης, υπογράμμισε ότι είναι πολύ σημαντικό ότι όλοι οι εργαζόμενοι και τα παιδιά μας θα έχουν μια δουλειά για τα επόμενα χρόνια.

Σημείωσε ότι από το 2023 θα ξεκινήσουν σχολές κατάρτισης του ΟΑΕΔ μέσα στο Ναυπηγείο. Ενημέρωσε τα μέλη της Επιτροπής ότι το σύνολο των 600 εργαζομένων την προηγούμενη εβδομάδα υπέγραψε και έγιναν τα πληρεξούσια για το δικαστήριο. Απαντώντας σε βουλευτές, ανέφερε πως ακόμα και «τα μέλη του ΠΑΜΕ με χαρά πήγαν και υπογράψαν. Κανένα όπλο στον κρόταφο. Μέχρι και που μας κάλεσαν σε μια μίνι γιορτή που κάνανε για τον λόγο που πέρασε ο νόμος, για τις λεπτομέρειες» . Σχετικά με την επίθεση που έγινε την προηγούμενη εβδομάδα σε έναν συνδικαλιστή είπε πως το σωματείο έχει εκδώσει δελτίο Τύπου και το διάβασε.

Διαβάστε ακόμη: 

Blueground: Ο υποψήφιος ελληνικός «μονόκερος» που προσδοκά διπλασιασμό εσόδων το 2023  

Θρίλερ με το φυσικό αέριο: Γέμισαν οι αποθήκες LNG στην Ευρώπη και εξαερώνονται 5 δισ. δολάρια

Nέο στρατηγικό σχέδιο για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης – Ακυρώνεται ο διαγωνισμός