Έτοιμο είναι το σχέδιο της κυβέρνησης με τα νέα μέτρα για την ανακούφιση των πολιτών από τις τεράστιες αυξήσεις στα καύσιμα. Οι τελευταίες πινελιές αναμένεται, όπως πληροφορείται το «protothema.gr», να μπουν σε σύσκεψη η οποία είναι προγραμματισμένη να γίνει σήμερα Δευτέρα στο Μέγαρο Μαξίμου με τη συνεργασία του οικονομικού επιτελείου και στενών συνεργατών του πρωθυπουργικού επιτελείου.
Στόχος της κυβέρνησης να ανακοινωθεί μέσα στην εβδομάδα, ίσως και από τον ίδιο τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, «παρέμβαση» που θα οδηγεί στην υποχώρηση του κόστους της βενζίνης κοντά στα 2 ευρώ ανά λίτρο από 2,4 ευρώ που κυμαίνεται κατά μέσο όρο αυτή την περίοδο.
Απορρίπτοντας ως «ανεύθυνες και λαϊκιστικές» τις προτάσεις της αντιπολίτευσης για «εδώ και τώρα» μείωση του ΦΠΑ και του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα καύσιμα, το κυβερνητικό επιτελείο, εξαντλώντας όλα τα δημοσιονομικά περιθώρια που είχε στη διάθεσή του, κατέληξε σε πλέγμα μέτρων που, όπως υπογραμμίζουν αρμόδια στελέχη, «δεν λύνει το πολύπλοκο πρόβλημα της ενεργειακής ακρίβειας με την οποία είναι αντιμέτωπος ολόκληρος ο πλανήτης, αλλά θα δώσει μια ανάσα στα ελληνικά νοικοκυριά και θα διευκολύνει τις καλοκαιρινές διακοπές της μεσαίας τάξης και των μικρομεσαίων οικονομικών στρωμάτων».
Υπό αυτό το πνεύμα, οι συνεργάτες του πρωθυπουργού και το οικονομικό επιτελείο, αφού εξέτασαν πολλά και διαφορετικά σενάρια και «έτρεξαν» ασκήσεις προσομοίωσης κόστους και οφέλους, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ο πιο πρόσφορος τρόπος για την αποτελεσματικότερη ανακούφιση των πολιτών, χωρίς να διασαλευθεί η δημοσιονομική ισορροπία είναι η διεύρυνση της επιδότησης που δόθηκε το προηγούμενο τρίμηνο μέσω της πλατφόρμας «fuel pass», της οποίας έκαναν χρήση πάνω από 2,3 εκατομμύρια κάτοχοι ιδιωτικής χρήσης οχημάτων.
Η πρόταση η οποία, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, είναι στο τραπέζι του πρωθυπουργού και αναμένεται να λάβει το «πράσινο φως» για να ισχύσει το επόμενο τρίμηνο -Ιούλιος, Αύγουστος και Σεπτέμβριος- προβλέπει αύξηση της επιδότησης ανά κάτοχο Ι.Χ. αυτοκινήτου στα 60 με 70 ευρώ, από 40 έως 50 που ίσχυσε το προηγούμενο τρίμηνο.
Διαβάστε περισσότερα: protothema.gr