Ανατροπή των δεδομένων, για το πώς θα γίνεται ο τρόπος υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης στα καινούρια αλλά και εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα
Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr, τα στελέχη του οικονομικού επιτελείου αποφάσισαν να ακυρώσουν το σχεδόν έτοιμο νομοσχέδιο που είχαν το οποίο αφορούσε στις αλλαγές του Τέλους Ταξινόμησης και θα περιλαμβάνονταν στο φορολογικό νομοσχέδιο που θα κατατεθεί στα μέσα Οκτωβρίου, καθώς αντιλήφθηκαν ότι αν αλλάξει το σύστημα στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα θα αυξάνονταν ραγδαία οι εισαγωγές πολύ παλιών οχημάτων με αποτέλεσμα να επιδεινωθεί ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου των οχημάτων και βέβαια να ευνοηθούν και οι επιτήδειοι που εισάγουν τόσο παλιά οχήματα, γυρίζουν τα χιλιόμετρα και τα πωλούν σε ανυποψίαστους καταναλωτές.
Σύμφωνα με το νέο τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης που εξετάζει το οικονομικό επιτελείο, όσα εισαγόμενα μεταχειρισμένα είχαν 1η Άδεια Κυκλοφορίας πριν από τον Ιούνιο του 2016 θα εκτελωνίζονταν με βάση την Εργοστασιακή Αξία και όχι την Αξία Λιανικής προ Φόρων. Ωστόσο η αλλαγή του τρόπου υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης θα μείωνε δραματικά το κόστος εκτελωνισμού στα πολύ παλιά αυτοκίνητα με αποτέλεσμα η Ελλάδα να είναι πολύ πιθανό να εξελιχθεί στην «χωματερή» όλης της Ευρώπης.
Για να αντιληφθείτε την διαφορά στο κόστος εκτελωνισμού απλά θα σας αναφέρουμε ότι το Τέλος Ταξινόμησης σε ένα παλιό και μικρό πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο με 1η Άδεια Κυκλοφορίας το 2006 υπολογίζεται σε περίπου 150-200 ευρώ.
Με το νέο τρόπο υπολογισμού το Τέλος Ταξινόμησης για το ίδιο αυτοκίνητο θα μειώνονταν σε περίπου 15-25 ευρώ!