Δεν έχει ερωτηθεί για το αεροδρόμιο της Καλύμνου, δηλώνει η Fraport Greece, απαντώντας στον διοικητή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας κ. Κωνσταντίνο Λιτζτεράκο. Ο επικεφαλής της ΥΠΑ, ερμηνεύοντας τους όρους της σύμβασης για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, έχει εκφραστεί αρνητικά στο αίτημα της τοπικής κοινωνίας να επεκταθεί ή να μεταφερθεί το αεροδρόμιο του νησιού.
Με παρέμβαση του διευθυντή επικοινωνίας Γιάννη Παπάζογλου στο ΘΕΜΑ 104,6, στη σύμβαση παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, πράγματι υπάρχει εμπορική ρήτρα σε περίπτωση δημιουργίας ή επέκτασης αεροδρομίου σε ακτίνα 100 χλμ από αυτό που διαχειρίζεται η Fraport. Ωστόσο, όπως διευκρίνισε η εταιρεία δεν έχει εκφράσει αντίρρηση στα αιτήματα που έχουν κατατεθεί, αναφέροντας μάλιστα τα πρόσφατα παραδείγματα των αεροδρομίων της Ανάφης και της Καβάλας. Το ίδιο όπως σημείωσε ισχύει και για την Κάλυμνο. «Δεν έχουμε εκφράσει αντίρρηση», τόνισε.
«Έχουμε καθαρά αναπτυξιακό χαρακτήρα και μία τέτοια συζήτηση είναι εκτός πραγματικότητας και λογικής», κατέληξε ο κ. Παπάζογλου.
Με βάση το άρθρο 4.10 της σύμβασης παραχώρησης «εάν ο παραχωρητής ή / και το δημόσιο άμεσα μέσω παραχώρησης σε τρίτο μέρος κατασκευάσει, αναπτύξει, αναβαθμίσει ή / και λειτουργήσει κάποιο άλλο αεροδρόμιο στις Περιοχές Αποκλειστικότητας οποιουδήποτε Περιφερειακού Αεροδρομίου – εξαιρουμένου, προς αποφυγή αμφιβολίας του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι – (πλην των αεροδρομίων που ήδη λειτουργούν κατά την Ημερομηνία Εναρξης Παραχώρησης ως εμπορικά αεροδρόμια δημόσιας χρήσης στην Ελληνική Δημοκρατία)..». Όπως αναφέρουν στην Fraport Greece, το αεροδρόμιο τη Καλύμνου προϋπήρχε της σύμβασης παραχώρησης και επομένως δεν συντρέχει λόγω ανησυχίας.
Στα εμπόδια που βάζει η σύμβαση παραχώρησης για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια είχε αναφερθεί ο κ. Λιτζεράκος , απαντώντας σε κοινοβουλευτική ερώτηση του βουλευτή Δωδεκανήσων Μάνου Κόνσολα. Ο επικεφαλής της ΥΠΑ, έκλεινε ουσιαστικά το δρόμο για την μεταφορά του αεροδρομίου καθώς βρίσκεται εντός της περιοχής Αποκλειστικότητας της Fraport, δηλαδή σε ακτίνα 100 χιλιομέτρων από αεροδρόμιο της Κω που εκμεταλλεύεται η Γερμανική εταιρεία. Με αυτά τα δεδομένα, η μόνη εναλλακτική λύση και αυτή υπό όρους, θα ήταν η αναβάθμιση του αεροδρομίου.