Σε διαδικασία ψηφιακού μετασχηματισμού μπαίνει από τον επόμενο μήνα η Διεύθυνση Επίλυσης Φορολογικών Διαφορών (ΔΕΔ), με στόχο την αποτελεσματικότερη διαχείριση του τεράστιου όγκου των φορολογικών ενστάσεων.
Αναλυτικότερα, μια ακόμα πλατφόρμα θα βρίσκεται στη διάθεση των φορολογουμένων, οι οποίοι αμφισβητούν τις αποφάσεις επιβολής φόρων από την Εφορία και τα Ελεγκτικά Κέντρα. Στη νέα πλατφόρμα, θα μπορούν να υποβάλλουν ηλεκτρονικά τις προσφυγές στη Διεύθυνση Επίλυσης Φορολογικών Διαφορών, και να παρακολουθούν την εξέλιξη της πορείας των προσφυγών τους και των ένδικων βοηθημάτων που ασκούνται μετά την έκδοση της απόφασης ενώπιον των Διοικητικών Δικαστηρίων και του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Έως τώρα, πάνω από 75.000 φορολογούμενοι και επιχειρήσεις έχουν προσφύγει στη Διεύθυνση Επίλυσης Φορολογικών Διαφορών αμφισβητώντας τις αποφάσεις της εφορίας και του ελεγκτικού μηχανισμού για καταβολή πρόσθετων φόρων. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΑΑΔΕ από τις 75.622 υποθέσεις που εξετάστηκαν την περίοδο από το 2013 έως και τον Ιούλιο του 2022, οι 28.665 έχουν οδηγηθεί στα διοικητικά δικαστήρια.
Σύμφωνα με το σχεδιασμό της ΑΑΔΕ, η νέα εφαρμογή θα έχει δικλείδες ασφάλειας που δεν θα επιτρέπουν στους φορολογούμενους να υποβάλλουν μία προσφυγή πολλές φορές, ή να υποβάλλουν εκ νέου προσφυγή που έχει απορριφθεί ή ερωτήματα για τους λόγους απόρριψης η καθυστέρησης στην εξέταση της προσφυγής καθώς αναμένεται ότι η νέα διαδικασία θα προκαλέσει κύμα προσφυγών ακόμα και για περιπτώσεις που δεν επιδέχονται αμφισβήτησης, όπως η αύξηση του φόρου εισοδήματος με βάση τις φορολογικές δηλώσεις.
Όσοι θέλουν να υποβάλλουν ηλεκτρονική ενδικοφανή προσφυγή θα εισέρχονται στην πλατφόρμα με τους προσωπικούς κωδικούς του taxisnet και θα συμπληρώνουν τα ακόλουθα πεδία:
• τα ακριβή στοιχεία του υπόχρεου
• την προσβαλλόμενη πράξη
• τους λόγους, τους ισχυρισμούς και τα έγγραφα στα οποία ο υπόχρεος βασίζει το αίτημά του
• τη διεύθυνση στην οποία θα πραγματοποιούνται οι κοινοποιήσεις των αποφάσεων, των πράξεων και των λοιπών εγγράφων της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών, τη διεύθυνση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τα εν γένει στοιχεία επικοινωνίας του υποχρέου.
Ο φορολογούμενος θα μπορεί να υποβάλλει και ηλεκτρονικά αίτημα αναστολής του καταβλητέου ποσοστού 50% του αμφισβητούμενου ποσού της πράξης υπό τις ίδιες προϋποθέσεις με την ηλεκτρονική υποβολή ενδικοφανούς προσφυγής και μόνο εφόσον το αίτημα υποβάλλεται και οριστικοποιείται την ίδια ημέρα με την ενδικοφανή προσφυγή.
Επισημαίνεται ότι με βάση το ισχύον νομοθετικό καθεστώς η απόφαση επί της ενδικοφανούς προσφυγής εκδίδεται εντός αποκλειστικής προθεσμίας 120 ημερών από την ημερομηνία υποβολής της ενδικοφανούς προσφυγής στην αρμόδια φορολογική αρχή. Αν δεν εκδοθεί απόφαση και δεν ενημερωθεί σχετικά ο υπόχρεος ή δεν επιδοθεί η απόφαση, τότε θεωρείται ότι η ενδικοφανής προσφυγή ότι έχει απορριφθεί από τη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών και ο υπόχρεος έχει λάβει γνώση αυτής της απόρριψης κατά την εκπνοή της προαναφερόμενης προθεσμίας.
Διαβάστε ακόμη:
Capital Economics: Ο «πόνος» στις τιμές του φυσικού αερίου θα συνεχιστεί αμείωτος το 2023 (γράφημα)
Απόφαση Πιτσιλή: Αλλάζουν ΔΟΥ χιλιάδες περιοχές από 18 ως 21 Νοεμβρίου
Δρ Ιωάννης Κούστας: Αναχρηματοδότηση δανείου ύψους $438 εκατ. για την Danaos