Στην τροποποίηση της απόφασης για τη Διαδικασία Χορήγησης Οικονομικής Ενίσχυσης πολιτών που πλήττονται από φυσικές καταστροφές προχώρησε το Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, με στόχο την ανακούφιση όλων των πληγέντων, την απλοποίηση των διαδικασιών και την ταχύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών.

Με την υπ. αρ. 31 ΕΞ2023/11.08.2023 (Β΄5072) Απόφαση «Τροποποίηση της Απόφασης για τη Διαδικασία Χορήγησης Οικονομικής Ενίσχυσης πολιτών που πλήττονται από Φυσικές Καταστροφές» προβλέπεται η καταβολή στα πληττόμενα από την πυρκαγιά νοικοκυριά, σε συνεργασία με τους Δήμους, χρηματικών ποσών ενισχύσεων, ανάλογα με την καταγραφή των ζημιών.

Συγκεκριμένα, προβλέπεται η καταβολή αποζημιώσεων προς τα νοικοκυριά που επλήγησαν, ως εξής:

(α) οικονομική ενίσχυση, ποσού 600 ευρώ, σε κάθε νοικοκυριό που έχει πληγεί η κύρια κατοικία του, για την κάλυψη των πρώτων αναγκών του, προσαυξημένο ανάλογα για πολύτεκνες οικογένειες και άτομα με ειδικές ανάγκες,
(β) οικονομική ενίσχυση ποσού μέχρι 6.000 ευρώ ανά νοικοκυριό, για την επισκευή ή την αντικατάσταση οικοσκευής της κύριας πληγείσας κατοικίας, ενώ η εν λόγω ενίσχυση περιορίζεται στο 50% για τις περιπτώσεις δευτερεύουσας κατοικίας, και
(γ) οικονομική ενίσχυση 4.500 ευρώ σε άτομα που υπέστησαν αναπηρία (67%) από τραυματισμό στη φυσική καταστροφή.

Ειδικότερα, με την υπ. αρ. 31 ΕΞ2023/11.08.2023 (Β΄5072) Απόφαση προβλέπονται, πέραν όσων ίσχυαν στο σχετικό θεσμικό πλαίσιο, τα παρακάτω:

-Χορήγηση εφάπαξ οικονομικής ενίσχυσης και στους ιδιοκτήτες δευτερευουσών κατοικιών. Προβλέπεται η χορήγηση εφάπαξ οικονομικής ενίσχυσης για την αντιμετώπιση απλών επισκευαστικών εργασιών ή και την αντικατάσταση της οικοσκευής και στους ιδιοκτήτες δευτερευουσών κατοικιών που έχουν πληγεί από φυσικές καταστροφές, μειωμένη κατά 50% έναντι της προβλεπόμενης ενίσχυσης για κύριες κατοικίες.
-Ελαχιστοποίηση αυτοψιών μετά από φυσικές καταστροφές

Προβλέπεται, στην περίπτωση που έχουν διενεργηθεί αυτοψίες από τη Γενική Διεύθυνση Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών (ΓΔΑΕΦΚ) του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, να μην γίνονται επιπλέον αυτοψίες από τις επιτροπές που συγκροτούνται από τον Δήμο για την εξέταση των αιτημάτων για την ένταξη των οικογενειών στο πρόγραμμα ενίσχυσης. Κατ΄ αυτόν τον τρόπο απλουστεύονται οι διαδικασίες και συντομεύονται οι χρόνοι για την ενίσχυση των πληγέντων, καθώς οι αυτοψίες από τη ΓΔΑΕΦΚ διενεργούνται, πλέον, άμεσα μετά την εκδήλωση της φυσικής καταστροφής.

-Απλοποίηση διαδικασίας για τους πολίτες

Την απόφαση συνοδεύουν επικαιροποιημένα, απλουστευμένα και βελτιωμένα υποδείγματα δηλώσεων για τους πολίτες, αλλά και τις υπηρεσίες του Δήμου, ενσωματώνοντας σε αυτές σχετικές υπεύθυνες δηλώσεις, ώστε να περιοριστεί η γραφειοκρατία για τους πολίτες, αλλά και να απλοποιηθεί η σχετική διαδικασία λόγω της διενέργειας αυτοψιών από τη ΓΔΑΕΦΚ.

-Μείωση της προθεσμίας υποβολής αιτήματος επιχορήγησης από τους Δήμους
Οι Δήμοι υποχρεούνται να υποβάλουν στη ΓΔΑΕΦΚ αίτημα επιχορήγησης εντός τριών (3) μηνών από την ημερομηνία εκδήλωσης της φυσικής καταστροφής, ενώ μέχρι τώρα η προβλεπόταν προθεσμία έξι (6) μηνών. Με αυτόν τον τρόπο συντομεύονται οι χρόνοι για την χορήγηση των επιδομάτων στους πληγέντες.

– Έκδοση Απόφασης επιχορήγησης από τη ΓΔΑΕΦΚ και δειγματοληπτικοί έλεγχοι

Η ΓΔΑΕΦΚ, η οποία με τη νέα απόφαση προβαίνει στην έκδοση της απόφασης επιχορήγησης, δύναται να διενεργεί δειγματοληπτικούς ελέγχους, κατόπιν αναζήτησης παραλαβής των δικαιολογητικών των δικαιούχων από τους Δήμους.

-Επιχορήγηση Δήμων

Η σχετική δαπάνη που θα προκαλείται από την καταβολή της οικονομικής ενίσχυσης θα βαρύνουν από το νέο έτος τον Προϋπολογισμό εξόδων του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας.

Τέλος, πρέπει να σημειωθεί οι εν λόγω τροποποιητικές κινήσεις είναι οι πρώτες μιας ευρύτερης πρωτοβουλίας για τη μεταρρύθμιση του συγκεκριμένου θεσμικού πλαισίου, η οποία και θα ολοκληρωθεί την επόμενη περίοδο.

Τι φέρνει το νέο θεσμικό πλαίσιο

Η τροποποίηση του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου σχετικά με τη διαδικασία χορήγησης οικονομικής ενίσχυσης σε πολίτες που πλήττονται από φυσικές καταστροφές γίνεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών-Εσωτερικών-Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας.

Ειδικότερα, προβλέπεται η εφάπαξ χορήγηση οικονομικής ενίσχυσης με τη μορφή επιδόματος ποσού μέχρι 6.000 ευρώ κατ’ ανώτατο όριο, στους πληγέντες φυσικών καταστροφών για την αντιμετώπιση απλών επισκευαστικών εργασιών των κύριων κατοικιών που επλήγησαν ή/και την αντικατάσταση οικοσκευής τους. Σε περίπτωση δευτερεύουσας κατοικίας, το ποσό μειώνεται κατά 50%.

Οι αλλαγές και τροποποιήσεις αφορούν την υπ’ αρ. 33862/06.05.2019 (Β΄1699) κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Οικονομικών.
Ειδικότερα, στην παρ.1 του άρθρου 2 της παραπάνω ΚΥΑ προστίθενται νέα εδάφια και νέα περίπτωση ε) και στην παρ. 3 προστίθεται νέο εδάφιο.

 

Έτσι το άρθρο 2 διαμορφώνεται ως εξής:

«Άρθρο 2 Χορήγηση επιδόματος για την αντιμετώπιση απλών επισκευαστικών εργασιών ή/και την αντικατάσταση οικοσκευής»

1.Εγκρίνεται η εφάπαξ χορήγηση οικονομικής ενίσχυσης με τη μορφή επιδόματος ποσού μέχρι έξι χιλιάδων ευρώ (6.000,00 €) κατ’ ανώτατο όριο, στους πληγέντες φυσικών καταστροφών για την αντιμετώπιση απλών επισκευαστικών εργασιών των κύριων κατοικιών που επλήγησαν ή/και την αντικατάσταση οικοσκευής τους. Σε περίπτωση δευτερεύουσας κατοικίας, το ποσό μειώνεται κατά 50%.

Για την καταβολή της οικονομικής ενίσχυσης υποβάλλονται τα κάτωθι δικαιολογητικά:

α) Αίτηση του δικαιούχου ή εξουσιοδοτημένου προσώπου.
β) Δήλωση Φορολογίας Εισοδήματος (Έντυπο Ε1) τελευταίου φορολογικού έτους, για το οποίο υποχρεούται να έχει υποβάλει δήλωση ο αιτών ή έχει ήδη υποβάλει (για την επιβεβαίωση της κύριας ιδιόκτητης, μισθωμένης ή παραχωρημένης κατοικίας ή της δευτερεύουσας ιδιόκτητης κατοικίας και τον αριθμό των εξαρτώμενων ή/και φιλοξενούμενων μελών του δικαιούχου).
γ) Δήλωση Στοιχείων Ακινήτων (Έντυπο Ε9) τελευταίου φορολογικού έτους, για το οποίο υποχρεούται να έχει υποβάλει δήλωση ο αιτών ή έχει ήδη υποβάλει, για τις περιπτώσεις ιδιόκτητης κατοικίας.
δ) Βεβαίωση Πυροσβεστικής Υπηρεσίας στις περιπτώσεις πυρκαγιάς, όταν δεν υπάρχει Δελτίο Αυτοψίας της ΓΔΑΕΦΚ.
ε) Δελτίο επανελέγχου της Γενικής Διεύθυνσης Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών (ΓΔΑΕΦΚ) της Γενικής Γραμματείας

Αποκατάστασης Φυσικών Καταστροφών και Κρατικής Αρωγής, εφόσον έχει διενεργηθεί αυτοψία από την ΓΔΑΕΦΚ.

2. Σε περίπτωση που οι δικαιούχοι της οικονομικής ενίσχυσης είναι περισσότεροι του ενός, λόγω συγκατοίκησης κ.λπ., η οικονομική ενίσχυση χορηγείται σε έναν εξ αυτών, μετά από εξουσιοδότηση που θα του παρέχουν οι υπόλοιποι.
3. Το ύψος της οικονομικής ενίσχυσης για κάθε δικαιούχο προσδιορίζεται σύμφωνα με τις οδηγίες του Παραρτήματος της παρούσας απόφασης από την Επιτροπή του άρθρου 4, η οποία συμπληρώνει το έντυπο «ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΤΗΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ» του Παραρτήματος και το υποβάλλει στην αρμόδια Διεύθυνση του οικείου Δήμου. Στις περιπτώσεις φυσικών καταστροφών που διενεργούνται αυτοψίες από την ΓΔΑΕΦΚ, η παρ.2 του εντύπου συμπληρώνεται με βάση το δελτίο επανελέγχου της ΓΔΑΕΦΚ».

Συγκρότηση της Επιτροπής

Το άρθρο 4 της υπ’ αρ. 33862/06.05.2019 κοινής απόφασης των Υπουργών Εσωτερικών και Οικονομικών μετά τις αλλαγές διαμορφώνεται ως εξής:
«Άρθρο 4 Συγκρότηση Επιτροπής και αρμοδιότητες»

1. Σε κάθε Δήμο συγκροτείται με απόφαση Δημάρχου τριμελής Επιτροπή, η οποία έχει ως αρμοδιότητα την εξέταση των αιτημάτων για την ένταξη ή μη των οικογενειών ή των μεμονωμένων ατόμων στο πρόγραμμα ενίσχυσης τόσο όσον αφορά στη χορήγηση του επιδόματος πρώτων βιοτικών αναγκών, όσο και στη χορήγηση του επιδόματος για την αντιμετώπιση απλών επισκευαστικών εργασιών ή/και την αντικατάσταση οικοσκευής τους και αποτελείται από:

α) Ένα στέλεχος της Οικονομικής Υπηρεσίας του Δήμου.
β) Έναν μηχανικό, στέλεχος της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου.
γ) Ένα στέλεχος του Τμήματος ή της Διεύθυνσης Κοινωνικής Πρόνοιας ή Κοινωνικής Προστασίας ή Κοινωνικής Αλληλεγγύης του Δήμου.

2. Η εν λόγω Επιτροπή διενεργεί αυτοψία στις δηλωμένες στην αίτηση δικαιούχων ως πληγείσες κύριες ή δευτερεύουσες κατοικίες, προκειμένου:
α) Να ελέγξει ότι η κύρια ή δευτερεύουσα κατοικία που έχει δηλωθεί είναι πληγείσα, στην περίπτωση του επιδόματος πρώτων βιοτικών αναγκών.
β) Να ορίσει το βαθμό ζημίας της κύριας κατοικίας ή δευτερεύουσας, στην περίπτωση του επιδόματος απλών επισκευαστικών εργασιών ή/και οικοσκευής. Στην περίπτωση που έχει διενεργηθεί αυτοψία από την ΓΔΑΕΦΚ, δεν απαιτείται η διενέργεια αυτοψίας από την Επιτροπή. Στις περιπτώσεις αυτές, ως «Κατηγορία Α» μικρών ζημιών, ορίζεται η κατοικία που έχει χαρακτηριστεί ως κατάλληλη για χρήση («ΠΡΑΣΙΝΗ») και έχει υποστεί ελαφρές βλάβες, σύμφωνα με το δελτίο επανελέγχου, «Κατηγορία Β» μέτριων ζημιών, ορίζεται η κατοικία που έχει χαρακτηριστεί ως προσωρινά ακατάλληλη για χρήση («ΚΙΤΡΙΝΗ»), σύμφωνα με το δελτίο επανελέγχου και «Κατηγορία Γ» μεγάλων ζημιών, ορίζεται η κατοικία που έχει χαρακτηριστεί ως επικίνδυνη για χρήση («ΚΟΚΚΙΝΗ»), σύμφωνα με το δελτίο επανελέγχου.

3. Η Επιτροπή προσδιορίζει το ύψος του επιδόματος του άρθρου 2 της παρούσης, σύμφωνα με όσα ορίζονται στο Παράρτημα αυτής. Σε περίπτωση δευτερεύουσας κατοικίας, το προσδιοριζόμενο ποσό μειώνεται κατά 50%.

4. Η τελική αναγνώριση των δικαιούχων των επιδομάτων της παρούσας γίνεται με απόφαση του Δημάρχου, σύμφωνα με την εισήγηση της ανωτέρω Επιτροπής.

5. Εφόσον το προσωπικό του Δήμου δεν επαρκεί για την άμεση ολοκλήρωση της εξέτασης των αιτημάτων, ως μέλη της Επιτροπής μπορούν να ορίζονται μόνιμοι και ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου (ΙΔΑΧ) υπάλληλοι υπηρεσιών του δημοσίου και του ευρύτερου δημοσίου τομέα, ύστερα από πρόσκληση του οικείου Δημάρχου.

6. Σε περιπτώσεις που διενεργούνται αυτοψίες από την ΓΔΑΕΦΚ, η ΓΔΑΕΦΚ διαβιβάζει στους οικείους Δήμους αναλυτική κατάσταση με τα στοιχεία των δελτίων επανελέγχου και η Επιτροπή προβαίνει σε διασταύρωση των στοιχείων των αιτούντων με τα στοιχεία των δελτίων επανελέγχου προκειμένου να προσδιοριστούν οι δικαιούχοι».

Διαδικασία Υλοποίησης – Έλεγχος

Το άρθρο 5 της υπ’ αρ. 33862/06.05.2019 κοινής απόφασης των Υπουργών Εσωτερικών και Οικονομικών μετά τις αλλαγές διαμορφώνεται ως εξής:

«Άρθρο 5 Διαδικασία Υλοποίησης – Έλεγχος»

1. Οι υποψήφιοι δικαιούχοι, υποχρεούνται να υποβάλλουν την αίτηση στον οικείο Δήμο σε χρονικό διάστημα σαράντα πέντε (45) ημερών, από την ημερομηνία εκδήλωσης της φυσικής καταστροφής.

2. Οι Δήμοι υποχρεούνται να υποβάλλουν στη ΓΔΑΕΦΚ του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας αίτημα επιχορήγησης, εντός τριών (3) μηνών από την ημερομηνία εκδήλωσης της φυσικής καταστροφής στο οποίο αναγράφονται: α) το συνολικό ποσό αιτούμενης επιχορήγησης,

β) ο αριθμός των δικαιούχων ανά κατηγορία οικονομικής ενίσχυσης, γ) το είδος της φυσικής καταστροφής, δ) την ημερομηνία εκδήλωσης της φυσικής καταστροφής.

Σε περιπτώσεις που διενεργούνται αυτοψίες από την ΓΔΑΕΦΚ, στο αίτημα επιχορήγησης περιλαμβάνονται τα αιτήματα για τα οποία έχουν διασταυρωθεί τα στοιχεία των αιτούντων με τα στοιχεία των δελτίων επανελέγχου της ΓΔΑΕΦΚ.

3. Η ΓΔΑΕΦΚ προβαίνει στην έκδοση απόφασης επιχορήγησης. Η ΓΔΑΕΦΚ δύναται να διενεργεί δειγματοληπτικούς ελέγχους, κατόπιν αναζήτησης και παραλαβής των δικαιολογητικών των δικαιούχων από τους Δήμους.

4. Η σχετική δαπάνη που θα προκληθεί κατά περίπτωση από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης, θα βαρύνει τους οικείους προϋπολογισμούς των Δήμων, οι οποίοι θα ενισχύονται από πιστώσεις που εγγράφονται για τον σκοπό αυτό, στον προϋπολογισμό εξόδων του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας (Ειδικός φορέας 1060-202-0000000 «Γενική Γραμματεία Αποκατάστασης και Κρατικής Αρωγής» ΑΛΕ 2310401006).

Τα κριτήρια υπολογισμού του επιδόματος

Αντίστοιχα τροποποιείται και το Παράρτημα της υπ’ αρ. 33862/06.05.2019 κοινής απόφασης των Υπουργών Εσωτερικών και Οικονομικών το οποίο προβλέπει τις προδιαγραφές υπολογισμού του επιδόματος.

Με βάση το νέο Παράρτημα, για τον υπολογισμό της ενίσχυσης των απλών επισκευαστικών εργασιών ή/και την αντικατάσταση οικοσκευής των πληγέντων, λαμβάνονται κατά προτεραιότητα υπόψη:

• Οι ανάγκες του νοικοκυριού, ανάλογα με τον αριθμό των μελών τους.
• Οι ανάγκες του νοικοκυριού ή των μεμονωμένων ατόμων, ανάλογα με το μέγεθος των ζημιών που υπέστησαν.
• Οι ανάγκες του νοικοκυριού, ανάλογα με το μέγεθος της κατοικίας.

Με βάση τις προτεραιότητες αυτές διαμορφώνονται τα παρακάτω κριτήρια καθορισμού του ύψους της εν λόγω ενίσχυσης, που θα κλιμακώνεται μέχρι το ποσό των έξι χιλιάδων ευρώ (6.000 €) για την κύρια κατοικία. Σε περίπτωση δευτερεύουσας κατοικίας, το υπολογιζόμενο ποσό ενίσχυσης μειώνεται κατά 50%. Διευκρινίζεται ότι, τα κριτήρια του βαθμού ζημιών και μεγέθους κατοικίας, χρησιμοποιούνται ως δείκτες για τη συγκριτική αξιολόγηση των πληγέντων και την κλιμάκωση της ενίσχυσης με αντικειμενικά κριτήρια και όχι για τον υπολογισμό κτιριακών ή άλλων ζημιών, δεδομένου ότι η ενίσχυση αυτή είναι καθαρά και μόνο κοινωνικού χαρακτήρα στο πλαίσιο των μέτρων κοινωνικής προστασίας νοικοκυριών που περιέρχονται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης λόγω φυσικής καταστροφής.

ΚΡΙΤΗΡΙΟ 1 «Αριθμός μελών νοικοκυριού»: Ο αριθμός των μελών του νοικοκυριού καθορίζεται από την Επιτροπή, με βάση τα υποβαλλόμενα δικαιολογητικά του άρθρου 2 της με αριθμ. 33862/06.05.2019 ΚΥΑ. Στον αριθμό των μελών του νοικοκυριού δεν συνυπολογίζεται η εποχική ή περιοδική συνοίκηση.

ΚΡΙΤΗΡΙΟ 2 «Βαθμός ζημιών»: Η εκτίμηση του βαθμού των ζημιών προκύπτει από συγκριτική αξιολόγηση των κατοικιών που επλήγησαν χωρίς εξειδίκευση λεπτομερών τεχνικών αναλύσεων, και αντιστοιχεί σε μια από τις τρεις παρακάτω κατηγορίες:

 2.1 «Κατηγορία Α»: Μικρών ζημιών. Κατοικία και εξοπλισμός με σχετικά μικρές ζημιές που είναι δυνατό να αποκατασταθούν άμεσα.
 2.2 «Κατηγορία Β»: Μέτριων ζημιών. Κατοικία και εξοπλισμός με σχετικά μεγάλες ζημιές που απαιτούν αυξημένη δαπάνη και χρόνο αποκατάστασης.
 2.3 «Κατηγορία Γ»: Μεγάλων ζημιών. Κατάρρευση κατοικίας ή ζημιές που η αποκατάστασή τους κρίνεται σχεδόν ασύμφορη.
Σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών που διενεργούνται αυτοψίες από την ΓΔΑΕΦΚ, ως
 «Κατηγορία Α » μικρών ζημιών, ορίζεται η κατοικία που έχει χαρακτηριστεί ως κατάλληλη για χρήση («ΠΡΑΣΙΝΗ») και έχει υποστεί ελαφρές βλάβες, σύμφωνα με το δελτίο επανελέγχου,
 «Κατηγορία Β» μέτριων ζημιών, ορίζεται η κατοικία που έχει χαρακτηριστεί ως προσωρινά ακατάλληλη για χρήση («ΚΙΤΡΙΝΗ»), σύμφωνα με το δελτίο επανελέγχου και
 «Κατηγορία Γ» μεγάλων ζημιών, ορίζεται η κατοικία που έχει χαρακτηριστεί ως επικίνδυνη για χρήση («ΚΟΚΚΙΝΗ»), σύμφωνα με το δελτίο επανελέγχου.
Οι εκτιμήσεις των ζημιών αναφέρονται:  Στο κτίριο που καλύπτει ανάγκες διαβίωσης. Δε συμπεριλαμβάνονται ανεξάρτητα κτίσματα (βοηθητικοί χώροι, υπόγεια, αποθήκες, κοινόχρηστοι χώροι, λεβητοστάσια κ.λπ.).
 Στο σύνολο της οικοσκευής (εξοπλισμός κουζίνας, χώρων υγιεινής, επίπλωση, ιματισμός κ.λπ.).
Επισημαίνεται ότι η ενίσχυση αφορά αποκλειστικά χώρους διαβίωσης οικογενειών κύριας κατοικίας ή δευτερεύουσας κατοικίας (μειωμένη κατά 50%) και όχι κτίρια άλλης χρήσης (π.χ. καταστήματα, βιοτεχνίες, θερμοκήπια κ.λπ.).

ΚΡΙΤΗΡΙΟ 3 «Μέγεθος κατοικίας»

Ανάλογα με το εμβαδόν της κατοικίας, διακρίνονται τρεις κατηγορίες:
 3.1 Κατηγορία Μ.1: με εμβαδόν μικρότερο των 50m2
 3.2 Κατηγορία Μ.2: με εμβαδόν 50 έως 80m2
 3.3 Κατηγορία Μ.3: με εμβαδόν μεγαλύτερο των 80m2

Βάσει των υποβαλλόμενων δικαιολογητικών του άρθρου 2 της με αριθμ. 33862/06.05.2019 κ.υ.α., προσδιορίζεται το εμβαδόν της κύριας ή δευτερεύουσας κατοικίας.

Τα ποσά ενίσχυσης προκύπτουν από τα βαθμολογημένα κριτήρια και είναι αποτέλεσμα του γινόμενου των αντίστοιχων για κάθε περίπτωση τριών (3) συντελεστών επί του μέγιστου ποσού ενίσχυσης των 6.000 ευρώ για κύρια κατοικία.

Για παράδειγμα: Ένα νοικοκυριό με 5 συνολικά μέλη (συντελεστής 0,9) με βαθμό ζημιών (Γ) (συντελεστής 1) και με εμβαδόν μεγαλύτερο των 80m2 (μέγεθος κατοικίας Κ3: συντελεστής 1) θα αποζημιωθεί με το ποσό: 0,9 x 1 x 1 x 6.000 (μέγιστο ποσοστό ενίσχυσης) =5.400 ευρώ για κύρια κατοικία ή με το ποσό 5.400 x 50% = 2.700 για δευτερεύουσα κατοικία.

Διαβάστε ακόμη 

Botrini’s: Το βραβευμένο μενού του Εκτορα Μποτρίνι σε Σαντορίνη και Μύκονο

Η πιο περιττή πολυτέλεια είναι γεγονός: Η τσάντα Louis Vuitton που είναι και φωτογραφική μηχανή

Αναπάντεχος «κουμπαράς» στο ΥΠΕΘΟ για νέο πακέτο μέτρων

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ