Οι πάροχοι ταχυμεταφορών θα διανείμουν συνολικά 6,2 δισ. δέματα στην Ευρώπη κατά την περίοδο Οκτωβρίου-Δεκεμβρίου 2024, σημειώνοντας αύξηση 9% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2023, σύμφωνα με νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε σήμερα από την εταιρεία ταχυμεταφορών Federal Express Corporation.
Η ανεξάρτητη μελέτη πραγματοποιήθηκε από την Effigy Consulting, η οποία ανέλυσε τη βάση δεδομένων ταχυμεταφορών, ταχυδρομείων και δεμάτων (CEP) με 500.000 δεδομένα από περισσότερους από 300 παρόχους σε 41 χώρες. Τα δεδομένα καταδεικνύουν σημαντική αύξηση σε σχέση με τα ευρωπαϊκά στοιχεία του 2023, όταν οι παραδόσεις ανέρχονταν σε 5,7 δισ. δέματα.
Η ανάπτυξη οφείλεται κυρίως στην άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου, με το 70% (4,2 δισ.) των δεμάτων να αποστέλλονται απευθείας σε καταναλωτές. Η εορταστική περίοδος, που περιλαμβάνει την Black Friday και την προετοιμασία για τις εορταστικές ημέρες, είναι κρίσιμη για τους ευρωπαίους πωλητές λιανεμπορίου και κατασκευαστές. Περίπου το 30% του συνολικού όγκου για το 2023 παραδόθηκε τους τελευταίους τρεις μήνες του έτους, κάτι που υπογραμμίζει τη σημασία του αποκαλούμενου ‘χρυσού τριμήνου’, επτά ποσοστιαίες μονάδες υψηλότερο από τον μέσο όρο των άλλων τριών τριμήνων.
Οι αποστολές μεταξύ επιχειρήσεων αυξάνονται κατακόρυφα κατά την εορταστική περίοδο, καθώς τα καταστήματα ανανεώνουν τα αποθέματά τους και οι χώροι προετοιμάζονται για την πιο πολυσύχναστη περίοδο τους. Σχεδόν το 19,5% της δραστηριότητας αφορά επιχειρηματικές αποστολές (B2B), ενώ σχεδόν το 8% αφορά καταναλωτικές αποστολές προς άλλους καταναλωτές (C2C), καθώς δώρα στέλνονται σε φίλους και οικογένειες σε όλη την ήπειρο. Το υπόλοιπο μικρό ποσοστό είναι καταναλωτικές αποστολές προς επιχειρήσεις.
Ο Wouter Roels, Regional President of Europe της FedEx, σχολίασε: «Η εορταστική περίοδος είναι κρίσιμη για τον τομέα των ταχυμεταφορών και τις αμέτρητες επιχειρήσεις που υποστηρίζουμε. Αυτή η χρονιά αναμένεται να είναι η μεγαλύτερη από την πανδημία για τις παραδόσεις δεμάτων, αντικατοπτρίζοντας τη δύναμη του ευρωπαϊκού ηλεκτρονικού εμπορίου.”
«Οι αποστολές μεταξύ ηπείρων και χωρών είναι ζωτικής σημασίας για το εμπόριο και την ανάπτυξη, με αυτό το ‘χρυσό τρίμηνο’ να καθορίζει τη διαφορά μεταξύ κέρδους και ζημίας για τους πωλητές λιανεμπορίου και τις επιχειρήσεις. Μαζί με τους πελάτες μας, προετοιμαζόμαστε όλο τον χρόνο για να εξασφαλίσουμε την επιτυχία της περιόδου αυτής.»
Για να κατανοήσει κανείς το μέγεθος της εορταστικής περιόδου, αν τοποθετούσαμε τα δέματα το ένα πίσω από το άλλο, θα κάλυπταν 1,15 εκατομμύρια μίλια, αρκετά για να καλύψουν δύο φορές την απόσταση από τη Γη στη Σελήνη, και θα περίσσευαν αρκετά δέματα. Το συνολικό βάρος των αγαθών που θα μεταφερθούν στην Ευρώπη αυτή την περίοδο θα φτάσει σχεδόν τα 7,5 εκατομμύρια τόνους, που ισοδυναμούν με περίπου 15 κιλά για κάθε κάτοικο της ΕΕ και του Ηνωμένου Βασιλείου.
Οι χώρες με τον μεγαλύτερο όγκο αποστολών κατά την εορταστική περίοδο είναι το Ηνωμένο Βασίλειο (1,3 δισ.) και η Γερμανία (1,1 δισ.), ακολουθούμενες από τη Γαλλία με λίγο πάνω από μισό δισεκατομμύριο (524 εκατ.), με δώδεκα δέματα να αποστέλλονται για κάθε άτομο στο Ηνωμένο Βασίλειο και την ΕΕ κατά το τρίμηνο.
Προβλέπεται ότι η Ευρώπη θα εισάγει περισσότερα αγαθά από χώρες εκτός της ηπείρου από όσα θα εξάγει, με σχεδόν 200 εκατομμύρια δέματα να φτάνουν από χώρες όπως η Κίνα και οι ΗΠΑ, ενώ 75 εκατομμύρια δέματα θα αποστέλλονται εκτός Ευρώπης. Ωστόσο, σχεδόν μισό δισεκατομμύριο δέματα που θα αποσταλούν κατά την εορταστική περίοδο θα είναι εξαγωγές, με ευρωπαϊκές επιχειρήσεις να αποστέλλουν σχεδόν 500 εκατομμύρια δέματα σε άλλες χώρες, εντός και εκτός ΕΕ.
Ο Roels συνέχισε: «Η μελέτη αυτή δείχνει επίσης ότι ο ρόλος της Ευρώπης ως εξαγωγική περιοχή δεν πρέπει να υποτιμάται, υπογραμμίζοντας τη σημασία της ύπαρξης εξαιρετικών διασυνοριακών αεροπορικών και οδικών δικτύων logistics. Στη FedEx αξιοποιούμε επίσης τα δεδομένα που διέρχονται μέσω των φυσικών δικτύων μας για να υποστηρίξουμε τις επιχειρήσεις κατά την εορταστική περίοδο – κάθε πακέτο σαρώνεται 20-25 φορές, με δυνατότητες αξιοποίησης αυτών των δεδομένων για παρακολούθηση και έγκαιρες παρεμβάσεις.»
«Ως στρατηγικός κόμβος για το παγκόσμιο εμπόριο, η περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και της Τουρκίας διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στη σύνδεση των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων με αγορές στην Ασία, τη Μέση Ανατολή και πέρα από αυτές. Αξιοποιώντας το δίκτυό μας, υποστηρίζουμε τους πελάτες μας στο να διαχειριστούν την πιο πολυσύχναστη περίοδο του χρόνου και να εκμεταλλευτούν ευκαιρίες ανάπτυξης σε διάφορες περιοχές», δήλωσε ο Eser Sezek, Vice President Ground Operations for South East Europe, France, Israel & Turkey.
Πίνακας 1: Παραδόσεις περιόδου αιχμής στην Ευρώπη ανά αποστολέα και παραλήπτη
Διαβάστε ακόμη
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από την Κρήτη μέχρι τον Όμιλο των 13 δισ. και των 92 εταιρειών (pics)
Αύξηση φόρου… 533% στις βραχυχρόνιες μισθώσεις «τύπου Airbnb»
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα