Η αγορά ενός… «λίγο καλύτερου αυτοκίνητου» δεν σημάνει κατ’ ανάγκη ότι πρέπει να μπει βαθειά το χέρι στην τσέπη! Η φορολογία στις εισαγωγές Ι.Χ έχει βελτιωθεί προς το καλύτερο φέρνοντας τους οδηγούς ένα βήμα πιο κοντά στο να αποκτήσουν το αυτοκίνητο των ονείρων τους.
Το… «μυστικό» βρίσκεται στο νέο τρόπο υπολογισμού του τέλους ταξινόμησης για κάθε εισαγόμενο Ι.Χ. Με πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση του υφυπουργού Οικονομικών Απ. Βεσυρόπουλου καθιερώθηκε η προοδευτική φορολόγηση στον υπολογισμό τους Τέλους Ταξινόμησης για τα καινούρια και εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Με τον νέο τρόπο φορολόγησης μειώνονται οι δασμοί, δηλαδή το κόστος εκτελωνισμού, με αποτέλεσμα να πέφτουν οι τελικές τιμές ακόμα και στα λεγόμενα «ακριβά» αυτοκίνητα.
Πλέον, με βάση τη νέα κλίμακα, ο υπολογισμός του τέλους ταξινόμησης γίνεται όπως και στη φορολογία εισοδήματος, δηλαδή ανάλογα με την κλίμακα: Για τα αυτοκίνητα με αξία λιανικής προ φόρων έως 14.000 ευρώ, ο συντελεστής είναι 4%. Πάνω από τις 14.001 ευρώ, φορολογείται μόνο το υπερβάλλον ποσό για κάθε κλίμακα και όχι ολόκληρο το ποσό της αξίας λιανικής προ φόρων όπως ίσχυε παλιά.
Ειδικότερα:
- Για λιανική προ φόρων από 14.001 ευρώ έως και 17.000 ευρώ ο συντελεστής είναι 26%.
- Για λιανική προ φόρων από 17.001 ευρώ έως και 20.000 ευρώ ο συντελεστής είναι 53%.
- Για λιανική προ φόρων από 20.001 ευρώ έως και 25.000 ευρώ ο συντελεστής είναι 62%.
- Για λιανική προ φόρων από 25.001 ευρώ έως και 30.000 ευρώ ο συντελεστής είναι 71%.
- Για λιανική προ φόρων πάνω από 30.001 ευρώ ο συντελεστής είναι 30%.
Η προοδευτική κλίμακα σημαίνει οτι οι καταναλωτές μπορούν να διαλέγουν την έκδοση που επιθυμούν ή και τυχόν εξτρά εξοπλισμό, χωρίς να πρέπει για πληρώσουν υπέρογκους φόρους!
Για παράδειγμα, το τέλος ταξινόμησης σε ένα καινούργιο αυτοκίνητο με αξία λιανικής προ φόρων 20.000 ευρώ, με το παλιό σύστημα, ανερχόταν σε 3.200 ευρώ. Με το νέο καθεστώς, το τέλος ταξινόμησης υπολογίζεται ωε εξης:
Έως 14.000 ευρώ επιβάλλεται συντελεστή 4%, και ο φόρος ανέρχεται σε 560 ευρώ. Τα επόμενα 3.000 ευρώ φορολογούνται με συντελεστή 26%, δηλαδή 780 ευρώ, και τα υπόλοιπα 3.000 ευρώ με 53%. Έτσι, το συνολικό τέλος ταξινόμησης διαμορφώνεται σε 2.930 ευρώ.
Με το νέο σύστημα, λοιπόν και ανάλογα με την περίπτωση, νοικοκυριά επαγγελματίες κ.λπ. μπορούν να αναβαθμίσουν το αυτοκίνητο τους χωρίς να υποστούν μεγάλη φορολογική επιβάρυνση (σε σχέση με όσα ίσχυαν). Ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι το νέο σύστημα δεν έχει στερήσει έσοδα από τα κρατικά ταμεία. Και αυτό γιατί με το νέο σύστημα, ουσιαστικά, αλλάζει η κατανομή των φόρων γίνεται δικαιότερη.
Επιπροσθέτως έχουν αυξηθεί από 50% έως και 200% τα τέλη ταξινόμησης για τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με ημερομηνία πρώτης ταξινόμησης έως και 31.8.2018. Έτσι, το υπουργείο Οικονομικών έχει να εισπράττει φόρους και από αυτήν την πηγή εσόδων. Πρόσφατα στοιχεία του υπουργείου δείχνουν οτι το 2020 η εφορία εισέπραξε επιπλέον 723 ευρώ (κατά μέσο όρο) ανά πωληθέν αυτοκίνητο. Δηλαδή ο μέσος φόρος αυξήθηκε από 5.528 ευρώ σε 6.251 ευρώ.
Την ιδία ώρα ξεμπλοκάρει και η αγορά των μεταχειρισμένων Ι.Χ μετά και από την πάταξης κυκλωμάτων που «έτρωγαν» των φπα εισαγωγής , εν αγνοία των αγοραστών. Με βάση τα στοιχεία που παρείχε η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσιών Εσόδων, από δείγμα αυτοκινήτων που εισήχθησαν το πρώτο τρίμηνο 2021, σε ποσοστό της ταξης 40% δεν ειχε πληρωθεί ο ΦΠΑ. Αποτέλεσμα ήταν οι ανυποψίαστοι καταναλωτές να βρεθούν με «μπλοκαρισμένα» αυτοκίνητα, που δεν μπορούσαν να μεταβιβάσουν, ωσότου τα τελωνεία τελειώσουν «τους λογαριασμούς τους» με τους εμπόρους που τα εισήγαγαν μεταχειρισμένα.
Διαβάστε ακόμη:
Νέα δεδομένα για το real estate σε Αθήνα – Υμηττό φέρνει η ανάπλαση της «ΠΥΡΚΑΛ»
e-ΕΦΚΑ, ΟΑΕΔ: «Ζεστό» χρήμα σε χιλιάδες δικαιούχους – Ποιοι πάνε ταμείο μέχρι τις 9 Απριλίου