search icon

Οικονομία

Έρευνα: Πρώτη η Ελλάδα σε Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη στην αναλογία POS – πληθυσμού

Στα συμπεράσματα της έρευνας της Mastercard αναφέρεται η απλοποίηση των καθημερινών εργασιών ως το βασικότερο πλεονέκτημα των ηλεκτρονικών συναλλαγών από τους ιδιοκτήτες μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων

Στην πρώτη θέση μεταξύ των χωρών της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης ως προς την αναλογία POS τερματικών αποδοχής καρτών και πληθυσμού βρίσκεται η Ελλάδα σύμφωνα με έρευνα της Mastecard.

Ειδικότερα, όπως μεταδόδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, στα συμπεράσματα της έρευνας αναφέρεται η απλοποίηση των καθημερινών εργασιών ως το βασικότερο πλεονέκτημα των ηλεκτρονικών συναλλαγών από τους ιδιοκτήτες μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων στην Ελλάδα. Επιπλέον, διαπιστώνεται αύξηση στις συναλλαγές μέσω κάρτας σε σχέση με την περσινή χρονιά, ενώ, όσον αφορά στη προώθηση των ανέπαφων συναλλαγών, σημειώνεται ότι η χρήση τους διευκολύνει τους καταναλωτές. Ένα ακόμη ενδιαφέρον στατιστικό στοιχείο είναι πως η Ελλάδα βρίσκεται στην πρώτη θέση μεταξύ των χωρών της συγκεκριμένης περιοχής ως προς την αναλογία POS τερματικών και πληθυσμού, με 48.854 POS ανά 1 εκατομμύριο κατοίκους.

Όπως δείχνει η έρευνα, 1 στις 3 μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις στις χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης επιτρέπει πλέον τις συναλλαγές με κάρτες λόγω της αυξημένης ζήτησης από τη μεριά των πελατών, την ώρα που το 18% εξ αυτών βλέπει την αποδοχή των καρτών για τις πληρωμές ως μία ευκαιρία για να συμβαδίσει η επιχείρησή του με τις σύγχρονες τεχνολογικές τάσεις.

Επιπλέον, παρά την ανάπτυξη των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) τόσο ως προς τη σημασία τους όσο και ως προς τον προβλεπόμενο αντίκτυπό που έχουν στην κοινωνία, οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη απασχολούνται ως επί το πλείστον σε παραδοσιακούς τομείς, εκτός ΤΠΕ. 1 στις 4 επιχειρήσεις δραστηριοποιείται στο λιανικό εμπόριο, ενώ ακολουθούν αυτές που ανήκουν στους τομείς της παροχής υπηρεσιών (16.5%) και της μεταποίησης (11.8%). Η Ελλάδα διαφέρει σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες της περιοχής που εξετάζονται καθώς το 20.5% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων ανήκει στον κλάδο του λιανικού εμπορίου, ενώ έπονται ο αγροτικός τομέας με 15,5% και ο τουρισμός (13,5%).

Οι μικρές επιχειρήσεις αποτελούν πάνω από το 99% του τομέα των επιχειρήσεων στις χώρες της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης. Σχεδόν 2 στις 3 επιχειρήσεις θεωρούνται πολύ μικρού μεγέθους (από 1-9 εργαζόμενους), με την τάση αυτή να κορυφώνεται στην Ουγγαρία (69% επί του συνόλου των μικρομεσαίων επιχειρήσεων), την ώρα που επιχειρηματικότητα και αυτό-απασχόληση ευδοκιμούν στη Σερβία (30.5%). Οι επιχειρήσεις πολύ μικρού μεγέθους κυριαρχούν μεταξύ των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και στην Ελλάδα (65.5%), τη στιγμή που το ποσοστό των αυτοαπασχολούμενων και επιχειρηματιών ανέρχεται στο 30%.

Η έρευνα έδειξε ακόμη ότι οι ιδιοκτήτες των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη χαρακτηρίζουν ωφέλιμη την αποδοχή καρτών ως μέσο συναλλαγής εντός του καταστήματος καθώς θεωρούν ότι απλοποιεί τις καθημερινές λειτουργίες (60%), βοηθά στην προσέλκυση νέων πελατών (46%) και παρέχει μεγαλύτερη αίσθηση ασφάλειας (28%). Επιπροσθέτως, φαίνεται ότι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις της περιοχής αναγνωρίζουν τις ηλεκτρονικές συναλλαγές ως φυσικό συμπλήρωμα των online επιχειρήσεων τους λόγω της ευκολίας (66%), της ασφάλειας (31%) και των δυνατοτήτων ανάπτυξης (30%). Η απλοποίηση των καθημερινών εργασιών είναι και για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην Ελλάδα το βασικότερο πλεονέκτημα των ηλεκτρονικών συναλλαγών (64%). Ακολουθούν η ενίσχυση της ασφάλειας (42%) και η δυνατότητα διεύρυνσης των επιχειρηματικών τους δραστηριοτήτων (22%).

Η έρευνα εξέτασε, επίσης, τον τρόπο με τον οποίο οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις διαχειρίζονται τα έξοδα στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη: οι πληρωμές μέσω τραπεζικών λογαριασμών συγκεντρώνουν το υψηλότερο ποσοστό – είτε πρόκειται για την εξόφληση προμηθευτών, την πληρωμή φόρων ή τη διαχείριση των λειτουργικών δαπανών (57,9%).
Τέλος, σύμφωνα με την έρευνα, η περαιτέρω ανάπτυξη παρεμποδίζεται κατά κύριο λόγο από εξωτερικούς παράγοντες. Οι συνθήκες της αγοράς, δηλαδή η μειωμένη μέση αγοραστική δύναμη των πολιτών είναι η πιο συχνή αιτία που γίνεται αντιληπτή (19%), η οποία ακολουθείται από την υψηλή φορολογία (16.07%) και τη γραφειοκρατία (9.94%), τη στιγμή που το 4% αγωνίζεται να αποκτήσει πρόσβαση σε πρόσθετα κεφάλαια. Στην Ελλάδα οι τοπικές επιχειρήσεις δηλώνουν ότι δυσκολεύονται κυρίως λόγω της υψηλής φορολογίας (60%), των συνθηκών της αγοράς (59%), ενώ σχεδόν 2 στις 10 (19%) επισημαίνουν ως αιτίες που εμποδίζουν την ανάπτυξη τους δυσμενείς κανόνες εμπορίου και τον αθέμιτο ανταγωνισμό (18%).

Η κ. Άσπα Παλημέρη, Country Manager της Mastercard για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα ανέφερε σχολιάζοντας την έρευνα ότι η αύξηση στις ηλεκτρονικές συναλλαγές στην Ελλάδα σε σχέση με την περασμένη χρονιά αλλά και το γεγονός ότι αναγνωρίζονται ολοένα και περισσότερο τα οφέλη της χρήσης καρτών στην καθημερινότητά μας είναι αρκετά ενθαρρυντικά σημάδια. Φαίνεται ότι οι έμποροι και οι ιδιοκτήτες μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων κατανοούν πως για να παραμείνουν ανταγωνιστικοί πρέπει να συμβαδίζουν με τους ψηφιακά καταρτισμένους πελάτες τους. Η απόσταση που υπάρχει μπορεί να “γεφυρωθεί” μέσω της προώθησης σύγχρονων μεθόδων πληρωμών, ως, οικονομικά αποδοτικό, ασφαλή και πάντα προσβάσιμο μηχανισμό, πρόσθεσε η ‘Ασπα Παλημέρη.

Exit mobile version