Το υβριδικό σύστημα διοδίων, το οποίο θα επιτρέψει την αναλογική χρέωση έχοντας ως βάση τον πομποδέκτη, ετοιμάζεται να θέσει σε εφαρμογή η Ολυμπία Οδός από την προσεχή Άνοιξη στην Κορίνθου-Πατρών.
Το νέο σύστημα θα φέρει δικαιότερη χρέωση διοδίων θα έρθει όμως με καθυστέρηση ετών αφού είχε προβλεφθεί από την επανεκκίνηση των συμβάσεων παραχώρησης το 2013 και είχε προγραμματιστεί να λειτουργήσει με την ολοκλήρωση της κατασκευαστικής περιόδου του έργου (Τ1) το 2017.
Ωστόσο, η ρητορική της προηγούμενης κυβέρνησης, στην αρχή να μειώσει τα διόδια και στην συνέχεια να εγκαταστήσει αναλογική χρέωση φρέναραν το σχεδιασμό.
Η βούληση της εταιρείας να επανέλθει στο παλιό μοντέλο όπως εκφράστηκε τις προηγούμενες μέρες από τον επικεφαλής της Ολυμπίας Οδού κ. Παναγιώτη Παπανικόλα δημιουργεί ερωτηματικά για την τύχη του μεγάλου διαγωνισμού ύψους 400 εκ. ευρώ που είχε ξεκινήσει ο ΣΥΡΙΖΑ και έχει ήδη ανάδοχο την κοινοπραξία της ιταλικής Autostrade με ΑΚΤΩΡ και Intrakat.
Έναν διαγωνισμό που είχε ξεσηκώσει ποικίλες αντιδράσεις και πολλές ενστάσεις στους κόλπους των παραχωρησιούχων καθώς έχει μεταφραστεί σε μείωση των εισπράξεων ενώ έχει εκτιμηθεί ότι θα χρειαστεί ισχυρή αστυνόμευση στου δρόμους για να μην προκαλέσει μια μεγάλη μαύρη τρύπα στα έσοδα των εταιρειών που διαχειρίζονται το οδικό δίκτυο της χώρας.
Πρόσφατα κατά την ακρόαση της διοίκησης της Εγνατίας στην βουλή ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής τάχθηκε υπέρ της αναλογικής χρέωσης διοδίων. Όμως για την τύχη του νέου διαγωνισμού δεν έχει ανοίξει τα χαρτιά του.
Το υβριδικό σύστημα διοδίων απαιτεί την τοποθέτηση κεραιών στις εισόδους και εξόδους των δρόμων αλλά και καμερών που θα φωτογραφίζουν τις πινακίδες για την ταυτοποίηση των στοιχείων.
Στόχος είναι να αναγνωρίζεται από που μπήκε ο χρήστης, ο οποίος θα πληρώνει όλο το αντίτιμο της διαδρομής αλλά εάν βγει νωρίτερα σε μία έξοδο, τότε αυτόματα το σύστημα θα του αφαιρεί το ποσό από τον λογαριασμό.
Στην Ολυμπία Οδό έχουν εκτιμήσει ότι τα αναλογικά διόδια μπορεί να μειώσουν τα σημερινά έσοδα από τα διόδια. Όμως οι απώλειες αυτές, ίσως καταφέρουν να περιοριστούν καθώς ένας αυτοκινητόδρομος μπορεί να κερδίσει χρήστες από την εφαρμογή μίας δικαιότερης χρέωσης.