Με «ατμομηχανή» τα μεγάλα καταστήματα τροφίμων– αλλά και τον πληθωρισμό- αυξάνεται σταδιακά ο όγκος των πωλήσεων στο λιανικό εμπόριο της χώρας, μετά και τη σταδιακή απόσυρση των περιοριστικών μέτρων για τον κορωνοϊό.
Τον περασμένο Μάρτιο σημειώθηκε αύξηση 12,3% στις πωλήσεις, με αιχμή τα τρόφιμα, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ.
Ωστόσο σε πολλές επιμέρους κατηγορίες καταστημάτων ο τζίρος ήταν μειωμένος, εξέλιξη που δείχνει ότι οι καταναλωτές περιορίζουν τις δαπάνες για πολλά άλλα αγαθά εκτός από τα τρόφιμα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, αύξηση του όγκου των πωλήσεων καταγράφηκε σε: Μεγάλα καταστήματα τροφίμων (12,5%), Έπιπλα- ηλεκτρικά είδη-οικιακό εξοπλισμό (6,2%), Πολυκαταστήματα (1,2%) και Τρόφιμα- ποτά- καπνό (0,8%).
Στον αντίποδα, οι πωλήσεις κινήθηκαν πτωτικά σε: Ένδυση- υπόδηση (28,1%), Καύσιμα και λιπαντικά αυτοκινήτων (3%), Βιβλία- χαρτικά- λοιπά είδη (2,2%) και Φαρμακευτικά- καλλυντικά (0,5%).
Ο γενικός δείκτης όγκου (κύκλος εργασιών σε σταθερές τιμές) παρουσίασε αύξηση 12,3% τον Μάρτιο 2022 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Μαρτίου 2021, ενώ σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Φεβρουαρίου 2022 σημείωσε αύξηση 2,3%.
Ο εποχικά διορθωμένος γενικός δείκτης παρουσίασε αύξηση 1,8% τον Μάρτιο 2022 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Φεβρουαρίου 2022.
Ο γενικός δείκτης κύκλου εργασιών (κύκλος εργασιών σε τρέχουσες τιμές συνυπολογιζόμενου του πληθωρισμού) παρουσίασε αύξηση 20,2% τον Μάρτιο 2022 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Μαρτίου 2021, ενώ σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Φεβρουαρίου 2022 σημείωσε αύξηση 5,6%.
Ο εποχικά διορθωμένος γενικός δείκτης παρουσίασε αύξηση 2,7% τον Μάρτιο 2022 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Φεβρουαρίου 2022.
Διαβάστε επίσης:
Μια τρύπα στο… πετρέλαιο: Οι κυρώσεις δεν κατάφεραν να σταματήσουν τον Πούτιν
Ο χειρότερος εφιάλτης στην Ισπανία – Αυξήσεις 140% στους λογαριασμούς φυσικού αερίου
Υπ. Εργασίας: Μείωση εισφορών επικουρικής ασφάλισης από 6,5% σε 6%