Αύξηση 27,8% σημείωσε το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου της χώρας τον Σεπτέμβριο φέτος, παρά την ιδιαίτερα μεγάλη αύξηση της αξίας των εξαγωγών κατά 43,2%.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τις εμπορευματικές συναλλαγές:
Η συνολική αξία των εισαγωγών – αφίξεων, ανήλθε στο ποσό των 5.807,5 εκατ. ευρώ τον Σεπτέμβριο 2021 έναντι 4.233,1 εκατ. ευρώ τον ίδιο μήνα του 2020, παρουσιάζοντας αύξηση 37,2% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 658,2 εκατ. ευρώ ή 17,9%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 654,3 εκατ. ευρώ ή 17,8%).
Η συνολική αξία των εξαγωγών- αποστολών, ανήλθε στο ποσό των 3.696,3 εκατ. ευρώ έναντι 2.581,5 εκατ. ευρώ τον Σεπτέμβριο 2020, παρουσιάζοντας αύξηση 43,2% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 475,7 εκατ. ευρώ ή 22,9%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 467,9 εκατ. ευρώ ή 22,6%).
Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 2.111,2 εκατ. ευρώ έναντι 1.651,6 εκατ. ευρώ τον Σεπτέμβριο 2020, παρουσιάζοντας αύξηση 27,8% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 182,5 εκατ. ευρώ ή 11,4%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 186,4 εκατ. ευρώ ή 11,7%).
Το 9μηνο εφέτος, η συνολική αξία των εισαγωγών- αφίξεων ανήλθε στο ποσό των 45.345,6 εκατ. ευρώ έναντι 36.194,8 εκατ. ευρώ το ίδιο διάστημα του 2020, παρουσιάζοντας αύξηση 25,3% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 5.295,8 εκατ. ευρώ ή 18,1%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 5.323,2 εκατ. ευρώ ή 18,3%).
Η συνολική αξία των εξαγωγών- αποστολών, ανήλθε στο ποσό των 28.637,9 εκατ. ευρώ έναντι 22.398,9 εκατ. ευρώ το 9μηνο του 2020, παρουσιάζοντας αύξηση 27,9% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 3.368,0 εκατ. ευρώ ή 19,2%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 3.349,8 εκατ. ευρώ ή 19,2%).
Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 16.707,7 εκατ. ευρώ έναντι 13.795,9 εκατ. ευρώ το 9μηνο του 2020, αύξηση 21,1% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 1.927,8 εκατ. ευρώ ή 16,5%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 1.973,4 εκατ. ευρώ 17%).
Διαβάστε ακόμη:
Υπεράκτια αιολικά: Τα ευρωπαϊκά μεγαθήρια, οι Έλληνες σύμμαχοι και ο ρόλος της Macquarie