Μπορεί η Ελλάδα να βιώνει τα χειρότερα της μεταπολιτευτικά χρόνια, μπορεί η οικονομία και παράλληλα η κοινωνία να καταρρέουν κάτω από το βάρος λανθασμένων πολιτικών, όμως οι εταιρείες με αξία και στρατηγική παραμένουν δυνατές. Μια από αυτές είναι και η κορυφαία βιομηχανία τροφίμων ΕΛΑΪΣ-Unilever. Τα νούμερα εξάλλου το αποδεικνύουν, καθώς τα αποτελέσματα της χρήσης 2015 για τις τέσσερις εταιρείες του ομίλου Unilever που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα ήταν θετικά.
Πιο αναλυτικά, ο συνολικός τζίρος των εταιρειών ΕΛΑΪΣ-Unilever Hellas A.E., Ελάνθη ΑΒΕΕ, Unilever Knorr ΑΒΕΕ, Unilever Logistics Α.Ε. ανήλθε στην Ελλάδα στα 447,5 εκατ. ευρώ. Τα μεικτά αποτελέσματα των τεσσάρων εταιρειών αθροίζουν 157,2 εκατ. ευρώ, ενώ τα συνολικά κέρδη προ φόρων άγγιξαν τα 4,2 εκατ. ευρώ. Τα συνολικά EΒΙΤDA ανήλθαν σε 20,7 εκατ. ευρώ και τα EBIT των τεσσάρων εταιρειών στα 14,3 εκατ. ευρώ. Ο κύκλος εργασιών της ΕΛΑΪΣ-Unilever Hellas διαμορφώθηκε στη χρήση του 2015 στο ποσό των 420 εκατ. ευρώ, τα EBITDA άγγιξαν τα 15,1 εκατ. ευρώ και τα κέρδη προ φόρων και τόκων (ΕΒΙΤ) τα 11,5 εκατ. ευρώ. Η Unilever Knorr ΑΒΕΕ είχε κύκλο εργασιών 14,9 εκατ. ευρώ, ο οποίος προήλθε από τις δραστηριότητες του εργοστασίου του Ρέντη (9,6 εκατ. ευρώ) και από εκείνες του εργοστασίου της Γαστούνης (5,3 εκατ. ευρώ). Τα EBITDA ανήλθαν στα 2,7 εκατ. ευρώ και τα EBIT στα 1,2 εκατ. ευρώ. Η Ελάνθη είχε τζίρο 6,99 εκατ. ευρώ, ΕΒΙΤDA 1,91 εκατ. ευρώ και ΕΒΙΤ 1,52 εκατ. ευρώ. Τέλος, η Unilever Logistics το 2015 κατέγραψε τζίρο 6 εκατ. ευρώ, ΕΒΙΤDA 921.000 ευρώ και ΕΒΙΤ 52.400 ευρώ.
Αν ψάξουμε να βρούμε έναν άνθρωπο πίσω από όλα αυτά, αυτός δεν είναι άλλος από τη διευθύνουσα σύμβουλο Ηρώ Αθανασίου, η οποία ξεπερνά πλέον τα τρία χρόνια στο τιμόνι της ΕΛΑΪΣ-Unilever. Σε αυτό το διάστημα η ίδια δοκιμάστηκε αλλά και δοκίμασε τη σκληρότερη κρίση. Και τα κατάφερε οδηγώντας τον όμιλο σε ασφαλή ύδατα, σε θετικά αποτελέσματα παρά τις Κασσάνδρες που στοιχημάτιζαν για τα χειρότερα που τάχα θα έρχονταν. Αντίθετα, με πείσμα επιδίωξε να συνεχίσει απρόσκοπτα μια προσπάθεια και ένα σχέδιο διετίας, το οποίο βασιζόταν στην τόνωση των εξαγωγών και της εξωστρέφειας και πλέον παρουσιάζει τα πρώτα της θετικά δείγματα σε μια αγορά που διαρκώς συρρικνώνεται.
Η έμφαση που η Unilever δίνει στο λάδι είναι γνωστή εδώ και χρόνια. Ολοι γνωρίζουν την ΕΛΑΪΣ, την οποία η πολυεθνική έχει στο πορτφόλιό της, με τα γνωστά σήματα που προτιμούν εκατομμύρια συμπατριώτες μας, όπως το Αλτις. Κάπως έτσι, υπό την καθοδήγηση της κυρίας Αθανασίου η επιχείρηση ανοίχτηκε σε νέες αγορές με έμφαση στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Ταυτόχρονα, όμως, η ελληνική αγορά δεν ξεχάστηκε. Με χαμηλές τιμές, νέα προϊόντα και σεβασμό στον πελάτη, η εταιρεία βοήθησε τη χώρα. Οπως το ίδιο έπραξε και με την ανάδειξη νέων μεθόδων καλλιέργειας της ελιάς, μέσω της συμβολαιακής γεωργίας. Περί τους 10.000 αγρότες συνεργάζονται μαζί της για την προμήθεια ελαιολάδου, ενώ στη Γαστούνη 100 αγρότες ασχολούνται με τη συμβολαιακή και βιώσιμη γεωργία προμηθεύοντας την εταιρεία με 45.000 τόνους ντομάτες ετησίως. Το ελληνικό λάδι Solon της Unilever έχει καταγράψει μια εξαιρετική διαδρομή, κάνοντας την αρχή από την αγορά του Καναδά, όπου κατέχει σημαντικό μερίδιο στην κατηγορία του έξτρα παρθένου ελαιολάδου, ενώ εξαγωγές ελαιολάδου πραγματοποιούνται σε Αυστραλία, Ηνωμένο Βασίλειο και Γερμανία.
Ανοιγμα στις αγορές της Αμερικής
Η έμφαση που η Unilever δίνει στο λάδι είναι γνωστή εδώ και χρόνια. Η επιχείρηση ανοίχτηκε σε νέες αγορές με έμφαση στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Ταυτόχρονα, όμως, η ελληνική αγορά δεν ξεχάστηκε. Με χαμηλές τιμές, νέα προϊόντα και σεβασμό στον πελάτη, η εταιρεία βοήθησε τη χώρα. Οπως το ίδιο έπραξε και με την ανάδειξη νέων μεθόδων καλλιέργειας της ελιάς, μέσω της συμβολαιακής γεωργίας. Περί τους 10.000 αγρότες συνεργάζονται μαζί της για την προμήθεια ελαιολάδου
Αναδημοσίευση από την ειδική έκδοση Business Stories του Πρώτου Θέματος (Κυριακή 1η Ιανουαρίου 2017)