Mε βιντεοκλήση οι νέοι φορολογούμενοι ή όσοι έχουν χάσει τους κωδικούς πρόσβασης στον λογαριασμό τους στην ΑΑΔΕ καθώς και οι επιχειρήσεις μπορούν να λάβουν κλειδάριθμο και να αποκτήσουν λογαριασμό στο Taxisnet. Κλείνοντας «ραντεβού βιντεοκλήσης» με υπάλληλο της ΑΑΔΕ, οι φορολογούμενοι γλιτώνουν την ταλαιπωρία στην Εφορίας,
Με νέα απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, o κλειδάριθμος μέσω βιντεοκλήσης αποδίδεται πλέον και στα νομικά πρόσωπα καθώς και στα φυσικά πρόσωπα στις περιπτώσεις που τα στοιχεία τους (ΑΦΜ, αριθμός κινητού, ΙΒΑΝ) δεν επιβεβαιώνονται αυτόματα και ηλεκτρονικά για την εξ’ αποστάσεως εγγραφή ή επανεγγραφή του στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες TΑXISnet.
Kλειδάριθμο και κωδικούς πρόσβασης στο Taxisnet θα πρέπει να αποκτήσουν σύντομα οι νέοι φορολογούμενοι και συγκεκριμένα όσοι θα υποβάλλουν φέτος για πρώτη φορά φορολογική δήλωση όπως οι νέοι που συμπλήρωσαν το 18ο έτος της ηλικίας τους και οι φοιτητές που απέκτησαν το 2020 πραγματικό ή τεκμαρτό εισόδημα.
Όμως και όσοι έχουν χάσει τους κωδικούς πρόσβασης στο Taxisnet και έχει κλειδώσει ο λογαριασμός τους έχουν τη δυνατότητα να τον ξεκλειδώσουν υποβάλλοντας νέα αίτηση για να λάβουν νέους κωδικούς.
Bήμα βήμα η διαδικασία για τον φορολογούμενο
1. Υποβάλλει ηλεκτρονική αίτηση στο www.aade.gr και δηλώνει το όνομα (username) και τον κωδικό πρόσβασης (password) που επιθυμεί να έχει ως χρήστης του συστήματος.
2. Συμπληρώνει τα στοιχεία επικοινωνίας του (σταθερό τηλέφωνο, κινητό τηλέφωνο καθώς και e-mail).
3. Η εγγραφή ολοκληρώνεται με τον κλειδάριθμο ο οποίος χορηγείται είτε με επίσκεψη στη Δ.Ο.Υ., είτε μέσω βιντεοκλήσης. Εναλλακτικά η απόδοση κλειδαρίθμου στα φυσικά πρόσωπα δύναται να χορηγείται εξ αποστάσεως μέσω κινητού τηλεφώνου και/ή με e-mail. Σε περίπτωση επιλογής από τον φορολογούμενο της εξ αποστάσεως απόδοσης κλειδαρίθμου, ο φορολογούμενος οφείλει να συμπληρώσει επιπλέον στην αίτηση τον πάροχο κινητής τηλεφωνίας που εξυπηρετεί τον αριθμό κινητού τηλεφώνου που έχει δηλώσει στην αίτηση του καθώς και τον αριθμό λογαριασμού ΙΒΑΝ που διαθέτει στον πάροχο υπηρεσιών πληρωμής με τον οποίο συνεργάζεται.
4. Αν δεν επιβεβαιωθούν τα στοιχεία, ο φορολογούμενος δύναται να παραλάβει τον κλειδάριθμο κατόπιν ραντεβού μέσω βιντεοκλήσης.
Ραντεβού βιντεοκλήσης
5. Εφόσον ο φορολογούμενος επιλέξει εφαρμογή «Ραντεβού βιντεοκλήσης» καταχωρεί τα στοιχεία του και τα στοιχεία επικοινωνίας του.
6. Στη συνέχεια επιλέγει από λίστα διαθέσιμων ραντεβού και υποβάλλει το αίτημά του.
7. Με την καταχώρηση του αιτήματος λαμβάνει μήνυμα επιβεβαίωσης ραντεβού σε στοιχεία επικοινωνίας που έχει δηλώσει ο ίδιος στην αίτησή του.
8. Στον προκαθορισμένο και συμφωνημένο χρόνο, εκπρόσωπος της Φορολογικής Διοίκησης προβαίνει σε ταυτοπροσωπία του προσώπου που αιτείται τον κλειδάριθμο με βάση το έγγραφο ταυτοποίησης (αστυνομική ταυτότητα, διαβατήριο κ.λπ.) που θα επιδεικνύει ο ίδιος ο φορολογούμενος, καθώς και σε επιβεβαίωση των στοιχείων του, με βάση τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η Φορολογική Διοίκηση.
9. Η συνομιλία βιντεοσκοπείται και το αρχείο παραμένει στη διάθεση της Φορολογικής Διοίκησης, για λόγους απόδειξης του ελέγχου ταυτοπροσωπίας.
10. Με την επιτυχή ολοκλήρωση των ελέγχων βάσει των επιδεικνυόμενων εγγράφων και βάσει των στοιχείων που έχει στη διάθεσή της η Φορολογική Διοίκηση, ο εκπρόσωπος της Φορολογικής Διοίκησης εγκρίνει την έκδοση και αποστολή του κλειδαρίθμου.
Επιχειρήσεις
Η παραλαβή κλειδαρίθμου από νομικά πρόσωπα/νομικές οντότητες με βιντεοκλήση διενεργείται κατόπιν επικοινωνίας του νόμιμου εκπροσώπου αυτών με τη Φορολογική Διοίκηση. Εφόσον ο νόμιμος εκπρόσωπος του νομικού προσώπου/νομικής οντότητας επιλέξει την επικοινωνία μέσω βιντεοκλήσης:
– Εισέρχεται στην εφαρμογή «Ραντεβού βιντεοκλήσης» όπου καταχωρεί τα προσωπικά του στοιχεία, τα στοιχεία επικοινωνίας του καθώς και τον Α.Φ.Μ. του νομικού προσώπου/νομικής οντότητας που εκπροσωπεί.
– Στη συνέχεια επιλέγει από λίστα διαθέσιμων ραντεβού και υποβάλλει το αίτημά του.
– Με την καταχώρηση του αιτήματος, αποστέλλεται μήνυμα επιβεβαίωσης σύμφωνα με τα δηλωθέντα στοιχεία επικοινωνίας.
– Κατά τον προκαθορισμένο και συμφωνημένο χρόνο, ο εκπρόσωπος της Φορολογικής Διοίκησης προβαίνει σε ταυτοπροσωπία του νόμιμου εκπροσώπου του νομικού προσώπου/νομικής οντότητας που αιτείται τον κλειδάριθμο με βάση το έγγραφο ταυτοποίησης (αστυνομική ταυτότητα, διαβατήριο κ.λπ.) που θα επιδεικνύει ο νόμιμος εκπρόσωπος, καθώς και σε επιβεβαίωση των στοιχείων του, συμπεριλαμβανομένης της ιδιότητας της εκπροσώπησης που πρέπει να είναι καταχωρημένη στο Υποσύστημα ΜΗΤΡΩΟΥ TAXIS, με βάση τα στοιχεία που έχει στη διάθεση της η Φορολογική Διοίκηση.
– Η συνομιλία βιντεοσκοπείται και το αρχείο παραμένει για 10 έτη στη διάθεση της Φορολογικής Διοίκησης, για λόγους απόδειξης του ελέγχου ταυτοπροσωπίας.
– Με την επιτυχή ολοκλήρωση των ελέγχων βάσει των επιδεικνυόμενων εγγράφων και βάσει των στοιχείων που έχει στη διάθεση της η Φορολογική Διοίκηση, ο εκπρόσωπος της Φορολογικής Διοίκησης εγκρίνει την έκδοση και αποστολή του κλειδαρίθμου.
Απώλεια κωδικών πρόσβασης
Στην περίπτωση που ο φορολογούμενος απωλέσει τον κωδικό πρόσβασης, η ανάκτησή του γίνεται με τη χρήση του κλειδαρίθμου. Σε περίπτωση που έχει απωλέσει και τον κλειδάριθμο, πρέπει να υποβάλει νέα αίτηση εγγραφής.
Στο ΦΕΚ η τροποποιημένη απόφαση της ΑΑΔΕ
Αναλυτικά, σύμφωνα με την απόφαση γίνονται οι παρακάτω τροποποιήσεις:
Άρθρο 1
Τροποποιούμε την υπό στοιχεία Α.1082/10-04-2020 απόφαση του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων «Εγγραφή νέων χρηστών και επανεγγραφή χρηστών στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες TAXISnet», όπως ισχύει, ως ακολούθως:
1. Τροποποιείται το τρίτο εδάφιο του άρθρου 1 «Διαδικασία εγγραφής στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες των νέων χρηστών του TAXISnet» και το άρθρο 1 αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 1: Διαδικασία εγγραφής στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες των νέων χρηστών του TAXISnet
Για την εγγραφή στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες των νέων χρηστών του TAXISnet απαιτείται η υποβολή σχετικής ηλεκτρονικής αίτησης στο δικτυακό τόπο της Α.Α.Δ.Ε. (www.aade.gr), στην οποία ο ενδιαφερόμενος δηλώνει το όνομα (username) και τον κωδικό πρόσβασης (password) που επιθυμεί να έχει ως χρήστης του συστήματος.
Στην ίδια αίτηση ο ενδιαφερόμενος συμπληρώνει επίσης τα στοιχεία επικοινωνίας του (σταθερό τηλέφωνο, κινητό τηλέφωνο καθώς και e-mail).
Για την ολοκλήρωση της εγγραφής είναι απαραίτητη η απόδοση κλειδαρίθμου, ο οποίος δύναται να χορηγείται είτε με αυτοπρόσωπη παρουσία του φορολογούμενου ή του νόμιμου εκπροσώπου αυτού στην περίπτωση νομικών προσώπων/οντοτήτων στη Δ.Ο.Υ., είτε μέσω βιντεοκλήσης. Εναλλακτικά η απόδοση κλειδαρίθμου στα φυσικά πρόσωπα δύναται να χορηγείται εξ αποστάσεως μέσω κινητού τηλεφώνου και/ή με e-mail.
Σε περίπτωση επιλογής από τον φορολογούμενο της εξ αποστάσεως απόδοσης κλειδαρίθμου, ο φορολογούμενος οφείλει να συμπληρώσει επιπλέον στην αίτηση τον πάροχο κινητής τηλεφωνίας που εξυπηρετεί τον αριθμό κινητού τηλεφώνου που έχει δηλώσει στην αίτηση του καθώς και τον αριθμό λογαριασμού ΙΒΑΝ που διαθέτει στον πάροχο υπηρεσιών πληρωμής με τον οποίο συνεργάζεται.
Για την επιτυχή ολοκλήρωση της διαδικασίας απόδοσης κλειδαρίθμου εξ αποστάσεως, όπου προβλέπεται και εφόσον επιλεγεί από τον φορολογούμενο, απαιτείται η επαλήθευση, μέσω διαδικτυακής υπηρεσίας ελέγχου, των στοιχείων της αίτησης με τα στοιχεία που διαθέτει, αντίστοιχα, ο πάροχος υπηρεσιών πληρωμών ή/και ο πάροχος κινητής τηλεφωνίας που έχει δηλώσει ο φορολογούμενος στην αίτηση του, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα στο άρθρο 3 της παρούσας.
Αν δεν επιβεβαιωθούν τα στοιχεία, ως ανωτέρω, ο φορολογούμενος δύναται να παραλάβει τον κλειδάριθμο εξ αποστάσεως υπό τις προϋποθέσεις και με τη διαδικασία του άρθρου 3α της παρούσας. Εναλλακτικά, ο φορολογούμενος μπορεί να διεκπεραιώσει την παραλαβή του κλειδαρίθμου αυτοπροσώπως στη Δ.Ο.Υ. κατά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 2 της παρούσας.
Σε περίπτωση παραλαβής του κλειδαρίθμου από τη Δ.Ο.Υ, ο φορολογούμενος λαμβάνει σημείωμα στο οποίο αναγράφονται ο Α.Φ.Μ., η ημερομηνία και η ώρα υποβολής της αίτησης καθώς επίσης και η προθεσμία μέσα στην οποία πρέπει να ολοκληρωθεί η διαδικασία εγγραφής.».
2. Τροποποιείται η πρώτη παράγραφος του άρθρου 2 «Αυτοπρόσωπη παραλαβή κλειδαρίθμου στη Δ.Ο.Υ.», αντικαθίστανται οι λέξεις «Μη Φυσικό Πρόσωπο» από τις λέξεις «νομικό πρόσωπο/νομική οντότητα» και το άρθρο 2 αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 2: Αυτοπρόσωπη παραλαβή κλειδαρίθμου στη Δ.Ο.Υ.
Κατά την αυτοπρόσωπη παραλαβή κλειδαρίθμου από τη ΔΟΥ ο φορολογούμενος, φυσικό πρόσωπο, μεταβαίνει στο τμήμα Διοικητικής και Μηχανογραφικής Υποστήριξης οποιασδήποτε Δ.Ο.Υ. για την έγκριση της αίτησης του. Εφόσον πρόκειται για νομικό πρόσωπο/ νομική οντότητα ο νόμιμος εκπρόσωπος αυτού δύναται να παραλάβει τον κλειδάριθμο από οποιαδήποτε Δ.Ο.Υ. υπό την προϋπόθεση ότι η σχέση του ως εκπροσώπου είναι καταχωρημένη στα στοιχεία του φορολογικού μητρώου του νομικού προσώπου/νομικής οντότητας. Σε αντίθετη περίπτωση παραλαμβάνει τον κλειδάριθμο αποκλειστικά από την αρμόδια Δ.Ο.Υ.
Απαιτούμενο στοιχείο για την παραλαβή του κλειδαρίθμου είναι ο Α.Φ.Μ. και το έγγραφο ταυτοποίησης (αστυνομική ταυτότητα, διαβατήριο κ.λπ.) του φυσικού προσώπου ή του νομίμου εκπροσώπου του νομικού προσώπου/νομικής οντότητας, το οποίο πρέπει να είναι καταχωρημένο στο Υποσύστημα ΜΗΤΡΩΟΥ TAXIS.
Εξαιρούνται της αυτοπρόσωπης παρουσίας τα φυσικά πρόσωπα για τα οποία ο νόμος ορίζει εκπρόσωπο (ανήλικο, φορολογικό εκπρόσωπο για τον κάτοικο εξωτερικού, δικαστικό συμπαραστάτη κ.λπ.), καθώς και για τις μη εγκατεστημένες στην Ελλάδα επιχειρήσεις της Ε.Ε. Για τα φυσικά πρόσωπα που εκ του νόμου εκπροσωπούνται, προσέρχεται ο εκπρόσωπος τους τα στοιχεία του οποίου πρέπει να υπάρχουν καταχωρημένα στο Υποσύστημα ΜΗΤΡΩΟΥ TAXIS.
Για την περίπτωση που ένα φυσικό πρόσωπο ή ο νόμιμος εκπρόσωπος του νομικού προσώπου/νομικής οντότητας αδυνατεί να προσέλθει στη Δ.Ο.Υ. για να παραλάβει τον κλειδάριθμο και να ολοκληρώσει τη διαδικασία εγγραφής, προσκομίζεται Ειδικό Πληρεξούσιο για τη συγκεκριμένη διαδικασία εγγραφής χρονικής διάρκειας τεσσάρων μηνών.
Εφόσον η αίτηση εγκριθεί, εκδίδονται δυο βεβαιώσεις, εκ των οποίων στη μια αναγράφεται ο κλειδάριθμος και χορηγείται στον φορολογούμενο, η δε δεύτερη, στην οποία δεν αναγράφεται ο κλειδάριθμος, υπογράφεται από τον φορολογούμενο ή το πρόσωπο που παρέλαβε τη βεβαίωση, σύμφωνα με τα ανωτέρω, και τηρείται σε ειδικό φάκελο στο αρχείο της Δ.Ο.Υ.
Για τις εγκατεστημένες επιχειρήσεις σε άλλο κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η διαδικασία ολοκληρώνεται υποχρεωτικά ηλεκτρονικά χωρίς τη διαμεσολάβηση Δ.Ο.Υ. Δεν απαιτείται επίσης προσέλευση σε Δ.Ο.Υ. για την ειδική κατηγορία των αλλοδαπών συναλλασσόμενων με τα Τελωνεία οι οποίοι δεν υποχρεούνται να έχουν Α.Φ.Μ. αλλά αριθμό EORI, σύμφωνα με τις διατάξεις της υπό στοιχεία ΑΥΟ 5024905/3083/Α0019/30-06-2009. Ο κλειδάριθμος αποστέλλεται στη διεύθυνση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, η οποία δηλώθηκε στην αίτηση εγγραφής.».
3. Μετά το άρθρο 3α προστίθεται άρθρο 3β, το οποίο έχει ως εξής:
«Άρθρο 3β: Παραλαβή από νομικά πρόσωπα/νομικές οντότητες κλειδαρίθμου μέσω βιντεοκλήσης.
Η παραλαβή κλειδαρίθμου από νομικά πρόσωπα/νομικές οντότητες με βιντεοκλήση διενεργείται κατόπιν επικοινωνίας του νόμιμου εκπροσώπου αυτών με τη Φορολογική Διοίκηση.
Εφόσον ο νόμιμος εκπρόσωπος του νομικού προσώ-που/νομικής οντότητας επιλέξει την επικοινωνία μέσω βιντεοκλήσης, εισέρχεται στην εφαρμογή «Ραντεβού βιντεοκλήσης» όπου καταχωρεί τα προσωπικά του στοιχεία, τα στοιχεία επικοινωνίας του καθώς και τον Α.Φ.Μ. του νομικού προσώπου/νομικής οντότητας που εκπροσωπεί.
Στη συνέχεια επιλέγει από λίστα διαθέσιμων ραντεβού και υποβάλλει το αίτημά του.
Με την καταχώρηση του αιτήματος, αποστέλλεται μήνυμα επιβεβαίωσης σύμφωνα με τα δηλωθέντα στοιχεία επικοινωνίας.
Κατά τον ως άνω προκαθορισμένο και συμφωνημένο χρόνο, ο εκπρόσωπος της Φορολογικής Διοίκησης προβαίνει σε ταυτοπροσωπία του νομίμου εκπροσώπου του νομικού προσώπου/νομικής οντότητας που αιτείται τον κλειδάριθμο με βάση το έγγραφο ταυτοποίησης (αστυνομική ταυτότητα, διαβατήριο κ.λπ.) που θα επιδεικνύει ο νόμιμος εκπρόσωπος, καθώς και σε επιβεβαίωση των στοιχείων του, συμπεριλαμβανομένης της ιδιότητας της εκπροσώπησης που πρέπει να είναι καταχωρημένη στο Υποσύστημα ΜΗΤΡΩΟΥ TAXIS, με βάση τα στοιχεία που έχει στη διάθεση της η Φορολογική Διοίκηση.
Η συνομιλία βιντεοσκοπείται και το αρχείο παραμένει για δέκα (10) έτη στη διάθεση της Φορολογικής Διοίκησης, για λόγους απόδειξης του ελέγχου ταυτοπροσωπίας.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση των ελέγχων βάσει των επιδεικνυόμενων εγγράφων και βάσει των στοιχείων που έχει στη διάθεση της η Φορολογική Διοίκηση, ο εκπρόσωπος της Φορολογικής Διοίκησης εγκρίνει την έκδοση και αποστολή του κλειδαρίθμου.
Σε περίπτωση μη επιτυχούς ολοκλήρωσης των ελέγχων ταυτοπροσωπίας και επιβεβαίωσης των στοιχείων, ενημερώνεται ο νόμιμος εκπρόσωπος του νομικού προσώπου/νομικής οντότητας και δύναται να ακολουθηθεί η διαδικασία του άρθρου 2.».
Διαβάστε ακόμη