Για την εφορία δεν υπάρχει συνεργασία με κάποια εκδήλωση, δωρεά ή χορηγία που δεν φορολογείται και δεν χρειάζεται παραστατικό (απόδειξη, τιμολόγιο). Ακόμα και οι λίστες δώρων ή τα χρήματα στα φακελάκια που μπαίνουν στην τσέπη του γαμπρού, πρέπει να δηλωθούν στην εφορία, καθώς υπόκεινται σε φόρο δωρεάς!
Τα δώρα γάμου εντάσσονται στον Κώδικα Φορολογίας Δωρεών όπως αυτός ισχύει με τον Ν.2961/2001. Ο νόμος αναφέρει ξεκάθαρα στο άρθρο 38, ότι υποκείμενο του φόρου είναι ο δωρεοδόχος, δηλαδή αυτός που δέχεται τη δωρεά, άρα στη λίστα γάμου, το ζευγάρι ή ο υπόχρεος σύζυγος. Άρα το ζευγάρι, εφόσον δεχθεί τις δωρεές της λίστας γάμου, π.χ. στην Τράπεζα η στην τσέπη θα πρέπει να τις δηλώσει. Αρά λοιπόν τα χρήματα σε λίστες γάμου η σε φακελάκια δεν ξεφεύγουν από το «μικροσκόπιο» της εφορίας.
Τα επιχειρήματα (όπως στην περίπτωση της Ελίζαμπεθ Ελέτσι) ότι τα «διαδικαστικά» του γάμου (διοργάνωση τραγούδια, εξοπλισμός ρούχα, κ.λπ.) αφορούν δωρεές ή διαφημιστικές συνεργασίες δεν βοηθούν την κατάσταση. Κάθε μορφής υπηρεσία ή παράχωσης προϊόντος πρέπει να συνοδεύεται από το ανάλογο παραστατικό και να φορολογείται αναλόγως (ΦΠΑ, φόρο δωρεάς κ.λπ). Και αν μάλιστα οι επιχειρήσεις δεν τηρούν τα όσα επιτάσσει η νομοθεσία (έναρξη βιβλίων ταμειακές μηχανές, Pos, τιμολόγια στο e-send) τότε βγαίνουν όλα στην φόρα κατά τον έλεγχο της ΑΑΔΕ και ο φορο-λογαριασμός απογειώνεται!
Εδώ… «κολλάει» και η σχετική απόφαση της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών για το πώς πρέπει να εκδίδονται τα παραστατικά: Το φορολογικό στοιχείο για την διοργάνωση εκδήλωσης γαμήλιας δεξίωσης από επιχειρήσεις που δεν έχουν υποχρέωση έκδοσης εισιτηρίων, πρέπει να εκδίδεται με το πέρας της γαμήλιας δεξίωσης. Με αυτόν τον τρόπο «έθαψε» τις ελπίδες όσων επιχείρησαν να επικαλεστούν ασάφεια του νόμου για τι ακριβώς σημαίνει «μετά το πέρας», με στόχο να ξεγλιστρούν από την «τσιμπίδα» της εφορίας. Πλέον, με τις φωτογραφίες στο… χέρι, οι ελεγκτές μπορούν να διαπιστώνουν αν κάποια αίθουσα δεξιώσεων έχει εκδώσει η έχει λάβει τα σχετικά παραστατικά για τη συγκεκριμένη ημέρα.
Έτσι λειτούργησε και ο μηχανισμός στον γάμο τη χρονιάς! Τώρα, ετοιμάζεται το φορολογικό «κοστούμι» του γάμου ενώ παράλληλα τρέχουν οι εκτενείς έλεγχοι σε κάθε επιχείρηση που συνεργάστηκε με την εκδήλωση. Οι ελεγκτές άρχισαν να εντοπίζουν έναν-έναν τους συντελεστές και διαπίστωσαν μέσα από ψηφιακές διασταυρώσεις ότι σχεδόν όλοι αν και είχαν πολλές αναρτήσεις από δεξιώσεις στις οποίες είχαν συμμετάσχει, εμφάνιζαν είτε χαμηλά εισοδήματα είτε μεγάλες ζημιές. Μάλιστα, σχεδόν κανένας δεν είχε εκδώσει παραστατικό για τις υπηρεσίες στο γάμο.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι πλέον οι έλεγχοι σε χλιδάτες εκδηλώσεις δεν γίνονται με «χαρτί και μολύβι». Φωτογραφίες, σχόλια, αναρτήσεις για «χεράτες» συναλλαγές είναι αυτές που αξιοποιούνται σε τέτοιους ελέγχους και κατά κανόνα οδηγούν σε εστίες φοροδιαφυγής.
Το οπλοστάσιο της εφορίας μεγαλώνει! Μέσα στο 2024, σχεδιάζεται να κάνει πρεμιέρα το ψηφιακό πελατολόγιο. Αρχής γενομένης από τις εταιρείες Catering και διοργάνωσης εκδηλώσεων, η ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και η ΑΑΔΕ θα επιλέξουν πιλοτικά στην αρχή και στη συνέχεια ευρύτερα, μια λίστα επαγγελματιών οι οποίοι στο παρελθόν είχαν υποχρέωση τήρησης των λεγόμενων πρόσθετων βιβλίων (καταργήθηκαν για πολλούς το 2013) και τώρα έχουν μεγαλύτερη ευχέρεια στη μη έκδοση αποδείξεων. Πιθανοί «στόχοι», χωρίς να έχουν ληφθεί ακόμα οριστικές αποφάσεις, είναι οι γιατροί, γυμναστήρια, φυσικοθεραπευτές-αισθητικοί, κ.ά.
Διαβάστε ακόμη
Ελληνικός «αέρας» στη Νέα Υόρκη – Στον πύργο της JP τα «αποκαλυπτήρια» των τραπεζών
ΒΟΑΚ: Σήμερα ο προτιμητέος επενδυτής για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης ύψους €2 δισ.
Costa Navarino: Eκκίνηση… θερινής σεζόν από τις 18 Φεβρουαρίου με γκόλφ στη Μεσσηνία (pics)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ