Επιτάχυνση στη διεκπεραίωση υποθέσεων φέρνει στον e-ΕΦΚA η ψηφιοποίηση διαδικασιών καθώς τους τελευταίους μήνες γίνεται πληρωμή των εξόδων κηδείας σε 15 ημέρες, δραστική μείωση των εκκρεμών αιτημάτων παροχής εξόδων κηδείας αλλά και της οριστικής εκκαθάρισης των δεκάδων χιλιάδων εκκρεμών υποθέσεων που είχαν συσσωρευθεί τα προηγούμενα έτη.
Αναλυτικά, κατά το πρώτο τετράμηνο του 2021 υποβλήθηκαν 39.322 αιτήσεις για παροχή εξόδων κηδείας εκ των οποίων οι 35.420 μέσω της νέας ηλεκτρονικής υπηρεσίας που είναι προσβάσιμη από την ενιαία ψηφιακή πύλη του Δημοσίου Gov.gr και την επίσημη ιστοσελίδα του e-ΕΦΚΑ (www.efka.gov.gr). Κατά το αντίστοιχο τετράμηνο του 2020 οι αιτήσεις ανήλθαν σε 30.080 (15.080 προς το τ. ΙΚΑ και 15.000 προς τα υπόλοιπα τ. Ταμεία) και έγιναν όλες με επίσκεψη στα φυσικά υποκαταστήματα του e-ΕΦΚΑ καθώς δεν είχε τεθεί μέχρι τότε σε λειτουργία η ηλεκτρονική υπηρεσία.
Παρά την αύξηση των νέων αιτημάτων τους τελευταίους μήνες, ο μέσος χρόνος πληρωμής των δικαιούχων, των οποίων οι αιτήσεις έγιναν ηλεκτρονικά, είναι πλέον 15 ημέρες.
Είναι χαρακτηριστικό πως τον Απρίλιο του 2021 εκδόθηκαν 11.213 αποφάσεις, συνολικού ποσού 9,3 εκατ. €, ενώ κατά τον αντίστοιχο μήνα του 2020, τότε που δεν υπήρχε η ηλεκτρονική υπηρεσία, είχαν εκδοθεί μόλις 2.798 αποφάσεις, συνολικού ποσού 2.4 εκατ. €.
Παράλληλα, οι υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ ολοκλήρωσαν την εξέταση, εκκαθάριση και πληρωμή 48.200 εκκρεμών αιτημάτων που είχαν συσσωρευθεί κατά τα προηγούμενα έτη. Ειδικά στη περίπτωση του τ. ΟΓΑ τα εκκρεμή αιτήματα το καλοκαίρι του 2019 ανέρχονταν στις 45.000 ενώ σήμερα ανέρχονται σε μόλις 740.
Συνολικά, εκκρεμούν ακόμη 3.400 αιτήματα τα οποία στη πλειοψηφία τους παρουσιάζουν δυσκολίες στην διεκπεραίωση τους (ελλιπή δικαιολογητικά, προβλήματα ασφαλιστικής ικανότητας, αναμονή για διακοπή σύνταξης κλπ). Στόχος είναι να εκκαθαριστούν και αυτές οι περιπτώσεις μέσα στους επόμενους 3 μήνες.
Σημειώνεται ότι η ηλεκτρονική υπηρεσία για τα έξοδα κηδείας αφορά μέχρι στιγμής το σύνολο των συνταξιούχων καθώς και τους ασφαλισμένους του τ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και είναι διαθέσιμη και μέσω των ΚΕΠ. Το επόμενο διάστημα πρόκειται να επεκταθεί και στο σύνολο των ασφαλισμένων των υπολοίπων τ. Ταμείων ολοκληρώνοντας με αυτόν τον τρόπο την καθολική κάλυψη της υπηρεσίας και καταργώντας μια διαχρονική παθογένεια που γεννούσε αδικαιολόγητες καθυστερήσεις και ταλαιπωρία στους οικείους των θανόντων.
Διαβάστε ακόμα
Etsy: Εξαγοράζει την εταιρεία second hand ρούχων Depop έναντι $1,6 δισ.
«Τσουχτερό» πρόστιμο σε επιχειρηματία γιατί τα τραπέζια είχαν απόσταση 1,45μ. αντί 1,80μ.
Στην ομπρέλα της Capital H ένα ξενοδοχείο με βαριά «εκδοτική» ιστορία στην καρδιά της Αθήνας