Πάνω από 114.100 αυτοκίνητα πουλήθηκαν το 2019 στην Ελλάδα με αποτέλεσμα η αγορά να καταγράψει άνοδο 10% σε σχέση με το 2018 όποτε και διατέθηκαν 110.000 μονάδες. Πρωταθλήτρια των πωλήσεων και το 2019 αναδείχθηκε η Toyota με πάνω από 12.500 οχήματα και ήταν η μοναδική αυτοκινητοβιομηχανία που έσπασε το φράγμα των 10.000 μονάδων. Στην δεύτερη θέση βρέθηκε η Peugeot με 9.829 αυτοκίνητα ενώ σε απόσταση αναπνοής βρέθηκε στην τρίτη θέση η VW με 9.466 μονάδες.
Στην τέταρτη θέση βρέθηκε η Hyundai με 7.926 αυτοκίνητα ενώ την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει η Opel 7.418 μονάδες. Στην έκτη θέση βρέθηκε η Fiat με 7.319 και ακολουθούν η Citroen με 6.965, η Suzuki με 6.506, η Nissan με 6.323 ενώ την πρώτη δεκάδα συμπληρώνει η Mercedes-Benz με 4.520 οχήματα.
Οι αποδόσεις των ελληνικών εισαγωγικών εταιρειών
Πέραν των αυτόνομων εταιρειών, θυγατρικών και μη, οι ελληνικές εισαγωγικές εταιρείες αυτοκινήτων και το 2019 κατάφεραν να αυξήσουν τα μεγέθη τους και να αποκτήσουν περισσότερες μάρκες αυτοκινήτων.
Ο όμιλος Συγγελίδη πλέον με τις μάρκες Peugeot, Citroen, DS, Opel και Mazda φαίνεται ότι είναι ο μεγάλος νικητής στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου διέθεσε πάνω από 24.500 μονάδες γεγονός που «μεταφράζεται» σε 22% του συνόλου της αγοράς! Ειδικότερα η Peugeot διέθεσε 9.829 οχήματα, η Citroen 6.965, η Opel 7.418 και η Mazda 324 αυτοκίνητα.
Ειδικά για την Peugeot, το 2019 ήταν μια χρονιά ρεκόρ, παρόλο που τα 2008 & 208 ήταν στη δύση τους, με τα νέα μοντέλα να έχουν ξεκινήσει ήδη την εμπορική τους καριέρα…
Αιχμή της επιτυχίας της Peugeot το 2019 ήταν και το νέο 3008 το οποίο πλέον ως premium SUV κράτησε την μάρκα ψηλά.
Η Kosmocar του Ομίλου Μανδύλα βρέθηκε στην δεύτερη θέση με σχεδόν 17.500 μονάδες ή 16% του συνόλου της αγοράς. Ειδικότερα η VW πούλησε στην Ελλάδα το 2019 περίπου 9.500 μονάδες, η Audi 4.021 και η Skoda 3.997 οχήματα. Εδώ θα πρέπει να κάνουμε ιδιαίτερη μνεία στην Audi, η οποία σημείωσε άνοδο ρεκόρ, ξεπερνώντας το 50% στις πωλήσεις της σε σύγκριση με το 2018. Αναμφίβολα πρόκειται μία μεγάλη επίδοση, αφού αναφερόμαστε σε μία καθαρόαιμη πολυτελή μάρκα…
Στην τρίτη θέση βρέθηκε ο όμιλος Βασιλάκη ο οποίος κατάφερε να διαθέσει λίγο κάτω από τις 14.500 μονάδες εντός του 2019 στην Ελλάδα γεγονός που «μεταφράζεται» σε 13% του συνόλου της αγοράς. Ειδικότερα η Hyundai φαίνεται ότι ήταν η ναυαρχίδα του ομίλου με σχεδόν 8.000 μονάδες και ακολουθεί η Kia με 3.216 και η Seat με 3.145 οχήματα. Το στοίχημα για τον συγκεκριμένο όμιλο είναι μεγάλο για το 2020, αφού Hyundai και Kia δειχνουν ιδιαίτερα έντονη δυναμική στην Ελληνική αγορά…
Στην τέταρτη θέση βρέθηκε ο όμιλος Σφακιανάκη (Suzuki) με 6.506 μονάδες γεγονός που σημαίνει ότι κατέκτησε το 6% του συνόλου της αγοράς.
Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει η Νικ. Ι. Θεοχαράκης (Nissan) καθώς κατάφερε να διαθέσει 6.323 μονάδες αγγίζοντας σχεδόν το 6% της αγοράς.
Στην έκτη θέση βρέθηκαν οι υπόλοιπες εταιρείες του Βασίλη Θεοχαράκη (Renault – Dacia) με 6.137 πωλήσεις καταλαμβάνοντας το 5,7% του συνόλου της αγοράς.
Στην έβδομη θέση βρέθηκε το 2019 ο όμιλος Σαρακάκη (Honda – Mitsubishi) καθώς διέθεσε 1.157 οχήματα καταλαμβάνοντας το 1,1% του συνόλου της αγοράς.
Στην όγδοη θέση για το 2019 βρέθηκε ο όμιλος Πετρόπουλος (Jaguar – Land Rover) με 446 πωλήσεις αυτοκινήτων με αποτέλεσμα να καταλαμβάνει το 0,4% του συνόλου της αγοράς. Και εδώ η επίδοση του συγκεκριμένου ομίλου είναι σημαντική, αφού κατάφερε να καταγράψει αύξηση των πωλήσεων πάνω από 70% (!) σε σύγκριση με αυτές του 2018. Για το 2020 οι προκλήσεις του συγκεκριμένου ομίλου είναι σημαντικές, με τις νέες εκδόσεις που έρχονται…
Τι έκαναν οι θυγατρικές των εργοστασίων στην Ελλάδα
Πέραν της Toyota που αναδείχθηκε πρωταθλήτρια πωλήσεων στην Ελλάδα το 2019 καταλαμβάνοντας το 11% του συνόλου της αγοράς υπάρχουν αρκετές θυγατρικές εργοστασίων στη χώρα μας οι οποίες όπως αποδείχθηκε τα πήγαν αρκετά καλά.
Ειδικότερα στη δεύτερη θέση μεταξύ των θυγατρικών των εργοστασίων αναδείχθηκε η Fiat με 7.319 πωλήσεις αυτοκινήτων καταλαμβάνοντας το 6,5% του συνόλου της αγοράς. Στην τρίτη θέση βρέθηκε η Mercedes-Benz με 4.520 οχήματα γεγονός που μεταφράζεται σε 4% της αγοράς. Η Ford ακολουθεί στην τέταρτη θέση με 3.892 μονάδες ή 3,5% της αγοράς ενώ την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει η BMW με 3.395 οχήματα καταλαμβάνοντας το 3% τ0υ συνόλου των πωλήσεων. Η Volvo βρέθηκε στην έκτη θέση μεταξύ των θυγατρικών με 1.846 αυτοκίνητα ή το 1,7% της αγοράς και ακολουθεί η Mini με 1.769 μονάδες ή το 1,6% του συνόλου των πωλήσεων.
Στην όγδοη θέση βρέθηκε η Smart του ομίλου Daimler με 770 οχήματα ή 0,7% και ακολουθεί η Jeep του ομίλου FCA με 593 μονάδες ή το 0,6% του συνόλου της αγοράς. Την πρώτη δεκάδα συμπληρώνει η Alfa Romeo του ομίλου FCA με 294 αυτοκίνητα ή το 0,3% της αγοράς και η λίστα ολοκληρώνεται από τις Lexus του ομίλου Toyota με 91 αυτοκίνητα ή 0,01% και την Abarth του ομίλου FCA με 36 οχήματα ή το 0,01% του συνόλου της αγοράς.
Να υπενθυμίσουμε πως η Opel έχει προσμετρηθεί στις πωλήσεις του ομίλου Συγγελίδη καθώς από το καλοκαίρι έχει λάβει την έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού για την εξαγορά της.
Πηγή: NewsAuto.gr