Μπορεί το «καλάθι του νοικοκυριού» να ενεργοποιήθηκε ως μέτρο χθες, τα γεμάτα καλάθια στα σούπερ μάρκετ σπάνιζαν όμως από τους καταναλωτές που έσπευσαν να κάνουν αυτοψία και να δουν περί τίνος πρόκειται.
Κατά την πρώτη μέρα εφαρμογής του νέου μέτρου, με το οποίο το υπ. Ανάπτυξης επιχειρεί να βάλει φρένο στο σπιράλ των ανατιμήσεων σε μια μικρή ομάδα αναγκαίων προϊόντων, η κίνηση στις αλυσίδες από κόσμο ήταν μάλλον περιορισμένη. Ο δε κόσμος περισσότερο έδειχνε επιφυλακτικός και μουδιασμένος ψάχνοντας επί τόπου να βρουν τις διαφορές και το όφελος στο πορτοφόλι τους.
Κυρίως συνταξιούχοι, που έσπευσαν από το πρωί στα σούπερ μάρκετ για να δουν τις τιμές των προϊόντων. Οι περισσότεροι ωστόσο περισσότερο μπερδεμένοι έβγαιναν καθώς δεν μπορούσαν να εντοπίσουν αξιοσημείωτες εκπτώσεις. Ιδιαίτερα καθώς η πλειοψηφία των προϊόντων που επέλεξαν οι 12 αλυσίδες σούπερ μάρκετ και το ένα e-shop να εντάξουν στο «καλάθι» τους ήταν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία ανέκαθεν είχαν και την πιο ανταγωνιστική τιμή. Μάλιστα σε κάποιες αλυσίδες τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αποτελούσαν και τη μεγάλη πλειονότητα του «καλαθιού».
Σε κάποια καταστήματα μάλιστα που δεν είχε προλάβει να στηθεί η ειδική σήμανση παντού η σύγχυση ήταν ακόμη μεγαλύτερη με δεδομένο πως παράλληλα με τα προϊόντα του καλαθιού έτρεχαν και προωθητικές ενέργειες άλλων προϊόντων, κυρίως επώνυμων.
Σε κάθε περίπτωση η ηγεσία του υπ. Ανάπτυξης μετά τη χθεσινή περιοδεία αλλά και τη μουδιασμένη ανταπόκριση εκ μέρους του καταναλωτικού κοινού ζήτησε απ’ τις αλυσίδες Σούπερ Μάρκετ να αναγράφονται τόσο στις λίστες όσο και στις ταμπέλες στα ράφια και η αρχική τιμή των προϊόντων που συμμετέχουν στο «καλάθι του νοικοκυριού» προκειμένου να γίνει πιο σαφής στον κόσμο η ωφέλεια του μέτρου.
Σε κάθε περίπτωση πάντως πηγές απ’ το υπ. Ανάπτυξης εξέφραζαν αισιοδοξία στο newmoney για την επιτυχία του μέτρου σε ο,τι αφορά το βασικό σκοπό του, δηλαδή την τόνωση του ανταγωνισμού ώστε τουλάχιστον στο μικρό εύρος του «καλαθιού του νοικοκυριού» να επιβραδύνει, αν όχι να σταματήσει ο κύκλος των ανατιμήσεων.
Εν τω μεταξύ ο υπ. Ανάπτυξης κ. Αδ. Γεωργιάδης έχει καλέσει τους βιομηχάνους των τροφίμων (ΣΕΒΤ) σε νέα σύσκεψη την ερχόμενη εβδομάδα προκειμένου να τους ζητήσει να κάνουν περισσότερα για τη συγκράτηση των τιμών. Κι αυτό σε μία προσπάθεια να ανοίξει ακόμα περισσότερο η βεντάλια των επώνυμων προϊόντων που θα συμμετέχουν κάθε εβδομάδα στο «καλάθι του νοικοκυριού».
Διαβάστε ακόμη
ΡΑΕ: Στο υπουργείο Οικονομικών διαβιβάζονται τα υπερκέρδη για τη φορολόγηση των ηλεκτροπαραγωγών
e-Κληρονομιές: Ο «μαραθώνιος» των δικαιολογητικών και τα «ψιλά» γράμματα της δήλωσης