Θετική εξέλιξη η απόφαση του οικονομικού επιτελείου να φέρει νέα ρύθμιση για την αποπληρωμή των οφειλών που «γεννήθηκαν» εν μέσω πανδημίας. Όμως υπάρχουν δύο σοβαρές ενστάσεις.

Αυτό σημειώνει σε δηλώσεις του ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών Γιάννης Χατζηθεοδοσίου.

Συγκεκριμένα, κ.Χατζηθεοδοσίου αναφέρει ότι «από τη στιγμή που η κυβέρνηση ουσιαστικά παραδέχεται ότι δεν φταίνε οι οφειλέτες για τη δημιουργία αυτών των χρεών καθώς δεν ήταν επιλογή τους να κλείσουν τις επιχειρήσεις τους, κανονικά δεν θα έπρεπε να τεθεί θέμα επιτοκίου. Λόγω της κατάστασης που έχει διαμορφωθεί στην αγορά, είναι από δύσκολο έως απίθανο να μπορέσει ένας μικρομεσαίος να αποπληρώσει τις οφειλές του σε 36 άτοκες δόσεις. Μοιραία λοιπόν θα επιχειρήσει να το πράξει σε περισσότερες, όμως θα επιβαρυνθεί με επιτόκιο. Δε νομίζω ότι ήταν αυτό που περιμέναμε όταν μιλούσαμε όλοι οι φορείς για την ανάγκη μείωσης του ιδιωτικού χρέους.

Η δεύτερη ένσταση σχετίζεται με την οριστική επίλυση του προβλήματος και την ανάκαμψη που έχει ανάγκη η χώρα. Με επιχειρήσεις εγκλωβισμένες σε χρέη, δεν μπορεί να υπάρξει αναπτυξιακή προοπτική. Μόνο η διαγραφή μέρους των οφειλών αυτών μπορεί να δώσει «ανάσα» στον αγώνα βιωσιμότητας που δίνουν αυτό το δύσκολο διάστημα οι επιχειρήσεις.

Καλώ την κυβέρνηση να εξετάσει με περισσότερη θέρμη το θέμα και να αναζητήσει συμμαχίες εντός της Ε.Ε. καθώς το ίδιο πρόβλημα αντιμετωπίζουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις σχεδόν όλων των κρατών-μελών. Η απάντηση στις δύσκολες καταστάσεις είναι η λήψη ριζικών αποφάσεων. Και η κατάσταση στην οποία βρίσκεται το επιχειρείν εξαιτίας των αρνητικών συνεπειών του κορονοϊού, είναι έκτακτης ανάγκης. Χωρίς τη λύση του «κουρέματος», πολλές επιχειρήσεις θα αναγκαστούν να βάλουν λουκέτο. Οι συνέπειες αυτής της εξέλιξης, θα είναι οδυνηρές. Και για την επιχειρηματικότητα αλλά και για την απασχόληση, την κοινωνία και τελικά για τη χώρα».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Διαβάστε ακόμα:

Γιώργος Προκοπίου στο newmoney: Αυτά είναι τα σχέδιά μου για τον Σκαραμαγκά

Σταϊκούρας: Μέχρι τέλους του μήνα 4 δισ. από το Ταμείο Ανάπτυξης

Ελλάκτωρ: Γιατί δεν πρέπει να χάσει το χρυσό συμβόλαιο της Αττικής Οδού