Σημαντικές αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας προωθούν άρον άρον για το τρέχον έτος το υπουργείο Μεταφορών και ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας (ΟΑΣΑ).
Ετσι, το επόμενο διάστημα αναμένεται να έρθουν αλλαγές στις τιμές των εισιτηρίων.
Τα εισιτήρια του ΟΑΣΑ, αφού έγιναν ηλεκτρονικά, θα χωριστούν σε πέντε ζώνες και θα προβλέπουν αναλογική χρέωση με βάση την απόσταση που διανύει ο επιβάτης. Η αναλογικότητα θα φέρει μειώσεις, αλλά και αυξήσεις στην τιμή των μετακινήσεων, καθώς οι χρεώσεις θα είναι πολύ μικρότερες για κάποιον που θα διανύει μικρές αποστάσεις. Όσο μεγαλύτερη είναι η απόσταση, τόσο θα ανεβαίνει και η τιμή του εισιτηρίου.
Για παράδειγμα, κάποιος που κάνει τη διαδρομή Σύνταγμα-Δουκ. Πλακεντίας, πληρώνει το ίδιο με κάποιον που πάει από το Σύνταγμα στο Μοναστηράκι. Αυτό θα αλλάξει.
Για τον λόγο αυτό η Αττική θα χωριστεί σε πέντε ζώνες:
•Η πρώτη ζώνη θα περιλαμβάνει το κέντρο της Αθήνας, το κέντρο του Πειραιά και τους κοντινούς δήμους.
•Η δεύτερη ζώνη θα περιλαμβάνει τα βόρεια προάστια όπως η Αγία Παρασκευή, το Χαλάνδρι και την Κηφισιά, αλλά και τα νότια προάστια όπως τη Βούλα, τη Βουλιαγμένη και τη Βάρκιζα.
•Η τρίτη ζώνη θα περιλαμβάνει τον ανατολικό και τον δυτικό τομέα της Αττικής.
•Η τέταρτη ζώνη το αεροδρόμιο, το οποίο έχει ήδη διαφορετική χρέωση.
•Η πέμπτη ζώνη θα περιλαμβάνει τις υπόλοιπες περιοχές της Αττικής
Παράλληλα, αλλαγές -στο παρά πέντε της λήξης της θητείας της σημερινής κυβέρνησης – προβλέπονται, σύμφωνα με όσα καταγράφει ρεπορτάζ από την εφημερίδα «Τα Νέα» στη σύνδεση Πειραιά με το δίκτυο τραμ, την ένταξη των ΚΤΕΛ στο σύστημα αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας και την προμήθεια καινούργιων λεωφορείων.
Με τον τρόπο αυτό θα μειωθούν οι διαδρομές των δρομολογίων των ΚΤΕΛ, επιφέροντας μείωση των εισιτηρίων από 0,20 έως 1,40 ευρώ, καθώς η τιμή τους θα καθορίζεται ανάλογα με τη χιλιομετρική απόσταση.
Αυτοί είναι:
-Κηφισιά (σταθμός ΗΣΑΠ)
-Νομισματοκοπείο (σταθμός μετρό)
-Ελαιώνας(σταθμός μετρό)
-Ελληνικό (σταθμός μετρό)
-Κορωπί(σταθμός προαστιακό)
Το υπουργείο, την ίδια ώρα, σχεδιάζει την αγορά 750 καινούργιων λεωφορείων και τρόλεϊ, από τα οποία 350 οχήματα προορίζονται για Θεσσαλονίκη και 400 για την Αθήνα.