Βασικό πυλώνα του σχεδιασμού για την ενίσχυση των ηλεκτρονικών πληρωμών και ακολούθως τον περιορισμό της φοροδιαφυγής, αποτελεί η νέα φορολοταρία.
Κατ’ αρχάς, οι κληρώσεις θα γίνονται δημοσίως, πιθανότατα με τηλεοπτική ή διαδικτυακή κάλυψη, στα πρότυπα των κληρώσεων του ΟΠΑΠ.
Το σημαντικότερο είναι, όμως, ότι τα ποσά ανεβαίνουν.
Ειδικότερα, κάθε μήνα θα κληρώνονται ποσά 1.000 ευρώ, 5.000 ευρώ, 20.000 ευρώ και 50.000 ευρώ για έναν ή δύο υπερτυχερούς.
Προφανές είναι ότι το σύνολο των τυχερών θα είναι μικρότερο από τους 1.000, αλλά το κίνητρο είναι σαφώς μεγαλύτερο.
Επιπλέον, στοχεύοντας στους φορολογούμενους με χαμηλότερα εισοδήματα, οι αποδείξεις τους θα έχουν bonus προσαύξησης (π.χ. θα μετράνε διπλές) στις κληρώσεις, εφόσον η κατανάλωση ξεπερνά ποσοστό του εισοδήματος τους.
Ειδικό bonus προσαύξησης θα υπάρχει και για τους πολύτεκνους, δίνοντας έτσι κοινωνικό χαρακτήρα στη φορολοταρία.
Χριστουγεννιάτικη κλήρωση
Νέο στοιχείο είναι η super φορολοταρία των Χριστουγέννων, η οποία φαίνεται ότι δύσκολα θα προλάβει να κάνει φέτος πρεμιέρα, εκτός αν έχουμε έκπληξη της τελευταίας στιγμής.
Σε αυτή την κλήρωση θα μοιράζονται στους τυχερούς ως και 100.000 ευρώ, κάτι που πιθανότατα θα ανεβάσει το ετήσιο κονδύλι της φορολοταρίας στα 13 εκατομμύρια ευρώ.
Διαβάστε ακόμη
Ποιοι μπαίνουν στη «μάχη» για τις υποδομές φυσικού αερίου
Τρίτη δόση: Έκλεισαν πάνω από 130.000 ραντεβού στις πρώτες ώρες που άνοιξε η πλατφόρμα
Η Όλγα Κεφαλογιάννη με τον σύζυγό της Μίνω Μάτσα και τα μωρά τους