Σήμερα, εκτός απροόπτου, θα εκδικαστεί η προσφυγή στο ΣτΕ του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών εναντίον της απόφασης της Ανεξάρτητης Αρχής Προδικαστικών Προσφυγών, με την οποία γινόταν εν μέρει αποδεκτή η αίτηση της ιταλικής εταιρείας GD Infrastrutture που ζητούσε να μην ακυρωθεί ο διαγωνισμός για το Άκτιο – Αμβρακία συνολικού ύψους 150 εκατ. ευρώ.
Σχεδόν δύο χρόνια μετά την επαναπροκήρυξη της εργολαβίας – σκούπα ύψους 150 εκατ. ευρώ, ο διαγωνισμός είχε βαλτώσει από προηγούμενη απόφαση του ΣτΕ, με την οποία εμπόδισε την υπογραφή της σύμβασης με το σχήμα ΤΕΡΝΑ-Άκτωρ, που είχε μειοδοτήσει για θέματα που σχετίζονταν με την Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Το υπουργείο Υποδομών αποφάσισε μετά από πολύμηνες καθυστερήσεις να ακυρώσει τον διαγωνισμό και να μην ζητήσει παράταση της ισχύος των προσφορών των υπόλοιπων υποψηφίων, οι οποίοι με εξαίρεση την ιταλική εταιρεία που ήταν η 1η επιλαχούσα και ανανέωσε την προσφορά της και τις εγγυητικές επιστολές, αποσύρθηκαν από την διαδικασία. Εναντίον αυτής της απόφασης στράφηκε η GD Infrastrutture.
Σύμφωνα με όσα έχει επικαλεστεί το υπουργείο Υποδομών, η ΑΕΠΠ έκανε αποδεκτή την προσφυγή της GD Infrastrutture, μόνο ως προς το θέμα της διαδικασίας που επιλέγει για την ακύρωση του έργου, η οποία κρίθηκε μη ορθή. Με βάση το σκεπτικό, το υπουργείο όφειλε να ζητήσει την γνωμοδότηση του Τεχνικού Συμβουλίου Δημοσίων Έργων για να αιτιολογήσει επαρκώς την απόφασή του κάτι που δεν έγινε.
Η κυβέρνηση επιδιώκει να προκηρύξει το νέο διαγωνισμό και αυτό όπως αναφέρουν αρμόδιες πηγές του υπουργείου Υποδομών μπορεί να συμβεί το επόμενο μήνα, εφόσον το ΣτΕ απορρίψει μέσα στις επόμενες 10 μέρες, την αίτηση αναστολής της διαγωνιστικής διαδικασίας.
Ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής, έχει υποστηρίξει ότι ο διαγωνισμός πρέπει να ξεκινήσει από την αρχή λόγω των μεγάλων δικαστικών εμπλοκών αλλά και για να προετοιμαστούν νέα τεύχη με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα και προϋπολογισμό, με κατ’ αποκοπήν τίμημα.
Το έργο σύμφωνα με το υπουργείο ήταν εκτός αρχικού χρονοδιαγράμματος, με ορατό τον κίνδυνο απώλειας κοινοτικών κονδυλίων. Ο νέος διαγωνισμός σχεδιάζεται να έχει διαφορετικό αντικείμενο, καθώς όπως αναφέρεται παρατηρήθηκαν γεωτεχνικές αστοχίες σε ηµιτελή ορύγµατα, το κόστος ανάταξης των οποίων δεν συμπεριλήφθηκε στον προηγούμενο διαγωνισµό.
Το Άκτιο Αμβρακία είναι άλλο ένα σημείο αντιπαράθεσης του υπουργείου με την ιταλική εταιρεία. Το ρήγμα μεταξύ των δύο πλευρών γίνεται όλο και πιο βαθύ από την απόφαση της κυβέρνησης να ακυρωθεί ο διαγωνισμός για το Πάτρα- Πύργος και να ενταχθεί το έργο στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού. Η GD Infrastrutture έχει καταγγείλει το γεγονός στην ΕΕ.
Ο κ. Καραμανλής δηλώνει ότι τα στοιχεία δείχνουν ότι στη μία, από τις δύο εργολαβίες του έργου «ούτως ή άλλως είναι έκπτωτη η εταιρεία και ότι στην άλλη δεν είχε προχωρήσει τις εργασίες παρά ελάχιστα». Σημειώνεται ότι με πρόσφατη απόφαση το υπουργείο προχώρησε στην διάλυση των τεσσάρων συμβάσεων του έργου και συγκεκριμένα:
– Του τμήματος 2 Αμαλιάδα – Δουναίικα», με Ανάδοχο την «INTRAKAT» και εκτελεσμένες εργασίες στο 8,7% του συνόλου
– Του τμήματος 5 Σαγαίικα – Βάρδα», με Ανάδοχο την «Κ/ΞΙΑ ΞΑΝΘΑΚΗΣ ΑΤΕ – ΑΦΟΙ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ ΑΤΕΒΕ ΙΝΤΕΡΚΑΤ» και εκτελεσμένες εργασίες στο 0,11% του συνόλου
-Του τμήματος 6 Κ. Αχαΐα – Σαγαίικα», με Ανάδοχο την «GD INFRASTRUTTURE Ε.Π.Ε.» και εκτελεσμένες εργασίες στο 2% του συνόλου
-Του τμήματος 7 ΒΙΠΕ – Κάτω Αχαΐα» με Ανάδοχο την «ΑΦΟΙ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ ΑΤΕΒΕ» με διακριτικό τίτλο «ΙΝΤΕΡΚΑΤ» και εκτελεσμένες εργασίες στο 0,50% του συνόλου.