search icon

Οικονομία

Αυτές είναι οι 33 εταιρείες που ενδιαφέρονται για το Θριάσιο

Ζωηρό είναι το ενδιαφέρον ξένων αλλά και εγχώριων επενδυτών για το Θριάσιο, μετά και το ξεμπλοκάρισμα του ντιλ της Cosco με τον ΟΛΠ καθώς φαίνεται να δημιουργούνται πλέον οι προοπτικές εκείνες για τη δημιουργία αγοράς σιδηροδρομικών μεταφορών και logistics

Ζωηρό είναι το ενδιαφέρον ξένων αλλά και εγχώριων επενδυτών για το Θριάσιο, μετά και το ξεμπλοκάρισμα του ντιλ της Cosco με τον ΟΛΠ καθώς φαίνεται να δημιουργούνται πλέον οι προοπτικές εκείνες για τη δημιουργία αγοράς σιδηροδρομικών μεταφορών και logistics.

Όπως γράφουν «Τα Νέα» οι εταιρείες που παρέλαβαν χθες, τελευταία ημέρα προθεσμίας, τα τεύχη του διαγωνισμού για τη δημιουργία ενός από τα μεγαλύτερα εμπορευματικά κέντρα στη ΝΑ Ευρώπη, του Θριάσιου Πεδίου, έκτασης 588 στρεμμάτων, έφτασαν τις 33.

Ανάμεσά τους οι: COSCO, Lamda Development, Grivalia Properties (συμφερόντων Fairfax του Πρεμ Γουάτσα), Εθνική Πανγαία, METKA, ΑΚΤΩΡ, όμιλος Κοπελούζου, ΟΛΠ, Goldair Cargo, Ernst & Young, ΙΝΤΡΑΚΑΤ, C Redeplan, FDL Group, Sarmed, Diakinisis, ΠΑΕΓΑΕ, Kuehne + Nagel, Τοξότης, MedLog, Ορφεύς Βεϊνόγλου, ΑΣΠΡΟΚΑΤ, SPI Logistics, INTRAKAT.

Η δρομολογούμενη αύξηση αφίξεων κοντέινερ στον Πειραιά καθιστά απαραίτητο αφενός ένα χώρο logistics μεγέθους Θριασίου, αφετέρου την ύπαρξη ενός ισχυρού μεταφορέα των εμπορευμάτων αυτών προς την Κεντρική και Δυτική Ευρώπη. Εδώ κουμπώνει η αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για την οποία δεδηλωμένο ενδιαφέρον στο ΤΑΙΠΕΔ υπάρχει από την αμερικανική Watco Companies, ενώ στην κούρσα θεωρείται σίγουρο πως θα μπουν και κινεζικοί όμιλοι με καταληκτική ημερομηνία την 26η Απριλίου για την υποβολή προσφορών. Διόλου τυχαίο, έναν μόλις μήνα μετά, στις 31 Μαΐου, εκπνέει και η προθεσμία για τον διαγωνισμό του Θριασίου.

Το διακύβευμα για τη κυβέρνηση, εφόσον δεν ιδιωτικοποιηθεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, είναι διπλό. Αφενός θα πρέπει να επιστρέψει παράνομες κρατικές ενισχύσεις 750 εκατ. ευρώ, τα οποία επειδή δεν διαθέτει μάλλον θα έρθει αντιμέτωπη με το λουκέτο. Αφετέρου, αν δεν μπει στο μετοχικό της κεφάλαιο ένας ισχυρός επενδυτής, η εταιρεία θα μείνει εκτός παιχνιδιού και θα αναλάβει άλλος τον ρόλο μεταφοράς των ασιατικών προϊόντων στις αγορές της Κεντρικής Ευρώπης. Πόσω μάλλον όταν από φέτος η σιδηροδρομική αγορά έχει απελευθερωθεί και ήδη η ΤΡΑΙΝΟΣΕ απέκτησε τον πρώτο ιδιώτη ανταγωνιστή, μια ελληνοαυστριακή κοινοπραξία.

Exit mobile version