search icon

Οικονομία

Άγρια κόντρα Σπίρτζη – εργολάβων για τα €3 διόδια στην Αττική Οδό

Αιχμηρές δηλώσεις για τις αυξήσεις στα διόδια από 1ης Ιουλίου - Ο κ. Σπίρτζης χαρακτήρισε στρατηγική του πλιάτσικου τη στάση μερίδας των εργοληπτών - Και ο αρμόδιος τομεάρχης της Νέας Δημοκρατίας κ. Καραμανλής χαρακτήρισε μονομερή την απόφαση για αύξηση διοδίων κατά 17% 

Της Μαριάννας Τζάννε

Τα πυρά του υπουργού Υποδομών Χρίστου Σπίρτζη αλλά και του τομεάρχη της ΝΔ αρμόδιου για θέματα δημοσίων έργων, Κώστα Καραμανλή, συγκεντρώνουν οι αυξήσεις στα διόδια της Αττικής Οδού. Μιλώντας την Τετάρτη στο 3ο συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών, ο κ. Σπίρτζης χαρακτήρισε στρατηγική του πλιάτσικου τη στάση μερίδας των εργοληπτών.

Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα έφερε την περίπτωση της Αττικής Οδού. «Ψάχνουν την ευκαιρία για την αρπαχτή και μάλιστα χωρίς προειδοποίηση ενώ είμαστε δύο χρόνια σε διαπραγμάτευση για τη μείωση του διοδίου» ανέφερε ο υπουργός Υποδομών. Όπως δήλωσε, οι αυξήσεις διοδίων είναι η πιο τρανταχτή απόδειξη ότι δεν κάναμε χάρες όπως κάποιοι ήθελαν.

Νωρίτερα, από το βήμα του ίδιου συνεδρίου, ο κ. Καραμανλής χαρακτήρισε μονομερή την απόφαση για αύξηση διοδίων κατά 17%.

«Για μια ακόμη φορά ζούμε τον παραλογισμό και εμπαιγμό της κυβέρνησης. Από το κίνημα δεν πληρώνω  και την επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων παραχώρησης, περάσαμε σε παράλογες αυξήσεις διοδίων».

Ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι πριν ένα χρόνο η κυβέρνηση υποστήριζε ότι διαπραγματεύεται την  μείωση των διοδίων ως αντιστάθμισμα στην επέκταση των συμβάσεων.  «Οι συζητήσεις αυτές κατέρρευσαν  και αυτό απέδειξε την δεινή διαπραγματευτική ικανότητα του ΣΥΡΙΖΑ».

Ο τομεάρχης της ΝΔ άφησε να εννοηθεί ότι οι αυξήσεις αιφνιδίασαν και την αντιπολίτευση και τόνισε ότι «δεν μπορούν οι αυξήσεις να γίνονται μοχλό πίεσης για αυτούς που έρχονται στα πράγματα. Για αυτό και θα έπρεπε να αποφεύγονται αυτού του είδους οι κινήσεις».

Από την πλευρά των εργολάβων ο Αντιπρόεδρος της Αττικής Οδού και διευθύνων σύμβουλος της AVAX, κ. Κωνσταντίνος Μιτζάλης, δήλωσε ότι αν και οι αυξήσεις προβλέπονται στην σύμβαση παραχώρησης, μέχρι τώρα δεν είχαν υλοποιηθεί για κοινωνικούς λόγους, λόγω της οικονομικής κρίσης. Επιπλέον, ο κ. Μιτζάλης ανέφερε ότι η σύμβαση προβλέπει απόδοση ιδίων κεφαλαίων 11,6% ενώ σήμερα η Αττική Οδός δεν έχει φτάσει ούτε στο 8%. «Νιώθω άσχημα να κατηγορούμαστε για την ανατίμηση των διοδίων ενώ είναι μέσα στα δικαιώματά μας».

Exit mobile version