Ενα δύσκολο μονοπάτι εσωκομματικών αντιδράσεων καλείται να διαβεί το 2018 η κυβέρνηση, καθώς καλείται να φέρει σε πέρας μια σειρά πολιτικά δύσκολων ιδιωτικοποιήσεων, καθώς οι επιταγές του Μνημονίου προβλέπουν  είσπραξη εσόδων ύψους 2 δισ. ευρώ το επόμενο έτος, ολοκλήρωση πολλών διαγωνισμών έως τον Ιούνιο, αλλά και υλοποίηση όλων των ενεργειών που θα επιτρέψουν την εφαρμογή του master plan του ΤΑΙΠΕΔ.

Από την Πρωτοχρονιά κιόλας, δεκαεννέα ΔΕΚΟ μεταβιβάζονται στο υπερ-Ταμείο, το οποίο πρόκειται να ξεκινήσει με τις πιο ελλειμματικές επιχειρήσεις, όπως τα ΕΛΤΑ και ο ΟΑΣΑ, που απασχολούν συνολικά 15.000 εργαζόμενους.

Αυτό αναμένεται να είναι και το πρώτο καθοριστικό crash test του υπερ-Ταμείου καθώς απέναντί του θα έχει συνδικαλιστές, εργαζόμενους, αλλά υπουργούς, οι οποίοι προβάλλουν αντιρρήσεις σε ιδιωτικοποιήσεις επιχειρήσεων, μέσω των οποίων ασκούν σήμερα εξουσία.

Μέχρι το τέλος Ιανουαρίου πρέπει να έχουν ικανοποιηθεί και ορισμένα από τα προαπαιτούμενα της τρίτης αξιολόγησης, όπως για παράδειγμα στο Ελληνικό. Από το κείμενο του συμπληρωματικού μνημονίου που διέρρευσε προκύπτει, επίσης, πως η κυβέρνηση καλείται εντός του πρώτου τριμήνου του 2018 να μεταφέρει στο Υπερταμείο πρόσθετα ακίνητα, από υπουργεία και άλλους κρατικούς φορείς.

Στις 16 Ιανουαρίου αναμένεται, αν δεν υπάρξει και νέα παράταση, να εκδηλώσουν ενδιαφέρον οι όμιλοι που διεκδικούν τη μαρίνα Αλίμου, τη μεγαλύτερη της Βαλκανικής με περίπου 1.100 θέσεις ελλιμενισμού και πρόβλεψη για κατασκευή πολυτελούς ξενοδοχείου. Στην προκείμενη ιδιωτικοποίηση αντιδρούν φορείς όπως ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Άνευ [Μονίμου] Πληρώματος, εφόσον δεν προστατεύονται τα συμφέροντα του κλάδου.

Στις 18 Ιανουαρίου καλούνται να εκδηλώσουν ενδιαφέρον οι υποψήφιοι για τη μαρίνα Χίου.

Για τις 26 Ιανουαρίου έχει προγραμματιστεί η εκδήλωση ενδιαφέροντος από τους κατασκευαστικούς ομίλους που θα διεκδικήσουν τη σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού (και τριών κάθετων οδικών αξόνων), για χρονικό διάστημα μέχρι και 40 χρόνια. Ενδιαφέρον για την παραχώρηση του οδικού άξονα αναμένεται να εκδηλώσουν όλοι οι μεγάλοι εγχώριοι όμιλοι καθώς και ξένες κατασκευαστικές εταιρείες όπως η γαλλική Vinci.

Από την πλευρά τους, οι δανειστές πιέζουν εδώ και μήνες την κυβέρνηση να ενεργοποιήσει επιτέλους το υπερ-Ταμείο, καθώς μέρος του χρέους θα αποπληρώνεται από τα έσοδα αξιοποίησης της κρατικής περιουσίας. Ο νέος φορέας στην ουσία θα αποτελεί την «εγγύηση» για το δάνειο ύψους 86 δισ. ευρώ που συμφώνησε τον Ιούλιο του 2015 η Ελλάδα με τον ESM.

Τον Μάρτιο, η κυβέρνηση θα φέρει στη Βουλή τη συμφωνία για τις προς πώληση λιγνιτικές μονάδες της ΔΕΗ ενώ θα πρέπει να προκηρύξει και ένα μπαράζ από ιδιωτικοποιήσεις:
τον διαγωνισμό για το 65% της ΔΕΠΑ και για το 35% των ΕΛΠΕ, ενώ δεν αποκλείεται αργότερα μέσα στη χρονιά να συμβεί το ίδιο για το 17% της ΔΕΗ, αν και το το μνημόνιο μιλά για τον Ιούνιο.

Έως το Φεβρουάριο θα πρέπει να έχει ανακηρύξει νικητή στον διαγωνισμό για το 66% του ΔΕΣΦΑ, τον Μάρτιο να έχει ξεκινήσει το διαγωνισμό πώλησης του 30% του Ελ. Βενιζέλος, τον Απρίλιο να έχει κλείσει την αποκρατικοποίηση του ΟΛΘ και ως τον Ιούνιο να έχει ολοκληρώσει την συναλλαγή του Ελληνικού.

Σε ό,τι αφορά το 66% του ΔΕΣΦΑ είναι σίγουρες οι αναβολές, καθώς οι δεσμευτικές προσφορές από τους δύο υποψηφίους έχουν μετατεθεί για τον Φεβρουάριο. Τον ΔΕΣΦΑ διεκδικεί μια κοινοπραξία της ιταλικής Snam S.p.A., της ισπανικής Enagás Internacional S.L.U., της βελγικής Fluxys S.A. και της ολλανδικής N.V. Nederlandse Gasunie  με αντίπαλο την ισπανικών συμφερόντων Regasificadora del Noroeste S.A. Οι αναβολές 9από Δεκέμβριο, στον Ιανουάριο και κατόπιν στον Φεβρουάριο) είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με το οικονομικό σκέλος της συμφωνίας, αλλά και με τις πιέσεις που ασκούνται για να μην εξελιχθεί η διαδικασία πώλησης του 66% σε φιάσκο. Η κυβέρνηση  έχει θέσει τον πήγη εσόδων στα 400 εκατ. ευρώ που είχε προσφέρει και η αζέρικη Socar στον πρώτο διαγωνισμό που ακυρώθηκε, την ώρα που το ΤΑΙΠΕΔ ανέβαζε την αξία στα 800 εκατ. ευρώ.