Καταιγίδα από «καρφώματα» δέχονται τόσο η πλατφόρμα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) «Καταγγελίες πολιτών» για τη φοροδιαφυγή «του δίπλα», όσο και η εφαρμογή appodixi που παγιδεύει όσoυς μας δίνουν απλά χαρτάκια…. για τις αγορές που κάνουμε!
Συγκεκριμένα στην πλατφόρμα «Καταγγελίες Πολιτών» έχουν υποβληθεί 5.559 περιπτώσεις καταγγελιών από τις οποίες οι 922 είναι επώνυμες και οι 4.637 ανώνυμες. Η πλατφόρμα δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες να καταγγείλουν επιχειρήσεις και ιστοσελίδες που δεν τηρούν τις φορολογικές τους υποχρεώσεις αλλά και διακίνηση μαύρου χρήματος ή απόκρυψη περιουσιακών στοιχείων. Πρακτικά δηλαδή, οποιοσδήποτε μπορεί να καταγγείλει οποιονδήποτε και να επικαλεστεί ως πηγή μέσα κοινωνικής δικτύωσης (facebook, instagram κλπ), μέσα ενημέρωσης κλπ. Οι καταγγελίες βέβαια πρέπει να είναι λεπτομέρεις, να περιγράφουν το γεγονός, την επιχείρηση, τον τρόπο πληρωμής, τον τρόπο διακίνησης των προϊόντων ή στην περίπτωση παραβίασης καθήκοντος από εφορία θα πρέπει να φωτογραφίζουν τον τόπο και τον τρόπο της παράβασης.
Την ίδια ώρα, η ανακοίνωση για τα μπόνους των 100 έως 3.000 ευρώ σε όσους φορολογουμένους εντοπίσουν μέσω της εφαρμογής appodixi πλαστές αποδείξεις φαίνεται ότι ήταν αρκετή για να ενεργοποιήσει τους πολίτες να σκανάρουν αποδείξεις. Εν αναμονή του «μερίσματος» για όσους πιάνουν λαβράκια έχουν πραγματοποιηθεί 153.380 καταγγελίες, εκ των οποίων οι 69.046 είναι επώνυμες και οι 84.334 είναι ανώνυμες.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων την εφαρμογή appodixi έχουν κατεβάσει στα κινητά τους περισσότεροι από 250.000 πολίτες. Με την εφαρμογή σκανάρεται κάθε απόδειξη που έχει εκδοθεί με QR code και εφόσον οι πολίτες διαπιστώσουν μη διαβίβαση ή απόκλιση στα στοιχεία της απόδειξης, έχουν τη δυνατότητα να την αποστείλουν στην ΑΑΔΕ. Το μέτρο έχει διευκολύνει τις ελεγκτικές αρχές στον εντοπισμό δεκάδων περιπτώσεων έκδοσης εικονικών ή μη έκδοσης αποδείξεων. Είναι χαρακτηριστικό ότι μέσω της εφαρμογής Appodixi εντοπίστηκαν περιπτώσεις επιχειρήσεων οι οποίες ανέγραφαν άλλο ποσό στην απόδειξη και άλλο ποσό στα ηλεκτρονικά βιβλία myDATA.
Η εφαρμογή στο κινητό λειτουργεί ως εξής:
1. Ο χρήστης ανοίγει την εφαρμογή και μέσω της κάμερας του κινητού, «σκανάρει» την κωδικό QR της απόδειξης.
2. Ανάλογα με την κατάσταση της απόδειξης, η εφαρμογή παράγει τα εξής μηνύματα:
-Η απόδειξη έχει διαβιβαστεί στην ΑΑΔΕ. Στην περίπτωση αυτή, εμφανίζονται τα στοιχεία της απόδειξης (αριθμός ταμειακής, ΑΦΜ επιχείρησης, αριθμός απόδειξης, ημερομηνία και ώρα έκδοσης της συναλλαγής, αξία συναλλαγής ΦΠΑ και στις συναλλαγές με πρατήρια καυσίμων, την ποσότητα και το είδος του καυσίμου). Στην περίπτωση αυτή, ελέγχεται εάν τα στοιχεία που εμφανίζονται στην εφαρμογή είναι τα ίδια με αυτά που εμφανίζονται στην απόδειξη. Εάν δηλαδή η αξία που αναγράφεται στην απόδειξη είναι ίδια με την αξία που έχει διαβιβαστεί στην ΑΑΔΕ. Εάν υπάρχει διαφορά, αυτό σημαίνει ότι πιθανότατα έχει γίνει επέμβαση στον φορολογικό μηχανισμό της επιχείρησης, ώστε άλλο ποσό να εμφανίζει στην απόδειξη στον πελάτη και άλλο, μικρότερο, ποσό να διαβιβάζει στην ΑΑΔΕ.
-Η ταμειακή είναι δηλωμένη, αλλά η απόδειξη δεν έχει ακόμα διαβιβαστεί στην ΑΑΔΕ. Στην περίπτωση αυτή, αναφέρεται η ημερομηνία και ώρα πέραν την οποίας η απόδειξη θα έπρεπε να έχει διαβιβαστεί στην ΑΑΔΕ. Εάν η απόδειξη έχει εκδοθεί πριν από το χρονικό αυτό σημείο, υποδεικνύεται η αναφορά για μη διαβίβαση της απόδειξης.
-Ο κωδικός QR δεν μπορεί να διαβαστεί ή ότι η ταμειακή δεν είναι δηλωμένη ή δεν είναι ενεργή. Στην περίπτωση αυτή υποδεικνύεται η υποβολή αναφοράς στην εφαρμογή.
Διαβάστε ακόμη
Η Big Day της ΔΕΗ στο Λονδίνο – Αποκαλυπτήρια για το στρατηγικό πλάνο
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ